وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد در کشور از ابتدای کار دولت سیزدهم گفت: امسال، سال تحویل و تکمیل واحد‌های نهضت ملی مسکن است.

 

به گزارش اقتصادرسا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه شورای مسکن استان یزد با بیان اینکه فرایند ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی سراسر کشور از ابتدای دولت تاکنون آغاز شده است، گفت: تکمیل واحد‌ها سرعت گرفته است و در سفر روز گذشته رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مازندران بیش از ۸ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان شد.

وی امسال را سال تحویل و تکمیل واحد‌های نهضت ملی مسکن عنوان کرد و افزود: یزد یکی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به شمار می‌رود و به رغم اینکه تعهد استان یزد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۷ هزار واحد بوده است ساخت مسکن بیشتری در این استان آغاز شده است.

بذرپاش ادامه داد: اراضی شناسایی شده طرح نهضت ملی مسکن در کشور از ۱۰۰ هزار هکتار فراتر رفته و از این میزان ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی در استان یزد تأمین شده است.

وی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را شهرک سازی خواند و تصریح کرد: ساخت ۵۰ شهرک در شورای عالی شهرسازی و معماری در حال بررسی است که از این میزان ساخت ۲۱ شهرک به تصویب رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی از آغاز ساخت ۶ شهرک در استان یزد خبر داد و گفت: این شهرک‌ها در پردیسان یزد، میبد، اردکان و دیگر شهر‌ها ساخته می‌شود.

وی افزود: احداث شهرک‌های منفصل شهری سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی برای احداث واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته در واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت از ۷۰ هزار واحد عبور کردیم و امسال نیز اراضی بیشتری به این طرح اختصاص خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امشب همزمان با ایام ولادت امام رضا علیه السلام به بیش از ۵ هزار متقاضی زمین طرح جوانی جمعیت استان، زمین واگذار می‌شود و با احتساب آن،  زمین‌های واگذار شده به متقاضیان طرح جوانی جمعیت استان یزد به ۹۰۰۰ عدد می‌رسد.

روتیتر: فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) مطرح کرد:

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درآمد حاصل از پروژه‌‌های خارجی را در قالب تهاتر به کشور وارد می‌کنید؟ گفت: ارز حاصل شده از این پروژه‌ها را به کشور برمی‌گردانیم و برای هیچ کشوری مفت کار نمی‌کنیم.




به گزارش اقتصادرسا، سردار سرتیپ پاسدار عبدالرضا عابد روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم رقیب شرکت‌های داخلی نیست بلکه با شرکت‌های خارجی رقابت می کند، اظهار داشت: اکنون این قرارگاه با پنج هزار پیمانکار بخش خصوصی همکاری دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ پیمانکار در حوزه نفت و گاز است.

وی درباره مشارکت پنج میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌الانبیا در پروژه‌های خارج از کشور عنوان کرد: در بحث حضور در پروژه‌های خارجی یارگیری برای ما بسیار مهم است، البته این کشورها دیر باور کردند که هدف ما از حضور در پروژه‌های خارجی کمک به این کشورها است، اینکه می‌خواهیم دست آنها را بگیریم و دست و بازوی آنها باشیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) درباره حضور قرارگاه در کشور سریلانکا یادآورشد: سه هفته گذشته پروژه‌ای را در کشور سریلانکا افتتاح کردیم و رییس جمهوری این کشور اعلام کرد که بهترین کمک را در این مدت، جمهوری اسلامی ایران داشته و ما به توانمندی جوانان کشورمان در این پروژه‌ها افتخار می کنیم.

سردار عابد افزود: در کشورهای مختلف از جمله عراق، لبنان، سوریه و ونزوئلا حضور داریم و با مشارکت و همکاری پیمانکاران بخش خصوصی پروژه‌های خارجی را به اجرا می‌رسانیم.

وی تاکید کرد: حریف برای ما بسیار مهم است و اگر شرکت‌های پیمانکاری، حرفه‌ای نباشند، بازنده خواهند شد و به آنها می‌گوییم که باید نگاه اقتصادی داشته باشند نه اینکه از آن کشور فقط وام بگیرند و قادر به اجرای پروژه نباشند و نتوانند حقوق نیروی کار را بدهند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) درباره اینکه درآمد حاصل از این پروژه‌ها در قالب تهاتر به کشور وارد می‌شود، گفت: ارز حاصل از این پروژه‌ها را به کشور برمی‌گردانیم و برای هیچ کشوری مجانی کار نمی‌کنیم.

سردار عابد با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا در دهه اول بعد از جنگ و با توجه به توان رزم و نیروی تجربه و بنابر درخواست دولت در بازسازی‌های مناطق آسیب دیده حضور پیدا کرد، یادآور شد: این قرارگاه مناطق وسیعی را با کمک مردم بازسازی کرد. همچنین در دهه دوم هم اقدامات مهمی انجام شد. البته باید توجه داشت که جنگ ویرانگر است و میزان خسارت بعد از جنگ بسیار زیاد بود. اما بعد از بازسازی مناطق، به نیازها و گلوگاه‌های کشور پرداختیم.

وی افزود: در آن دوره نخستین نیاز و اولویت کشور آب بود و در اولین حرکت ساخت سد کرخه در دستور کار قرار گرفت و توانستیم بزرگترین سد منطقه را بسازیم در حالی که شرکت‌های خارجی، ایران را ترک کرده بودند بدون اینکه حتی نقشه‌ها را در اختیار ما بگذارند و کوچکترین راهنمایی به ما بدهند. اما نیازی به شرکت‌های خارجی پیدا نکردیم و توانستیم این سد بزرگ را در منطقه فتح‌المبین احداث کنیم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا ادامه داد: در دهه سوم با اعمال تحریم‌های متعدد مواجه شدیم اما در همین شرایط میدان پارس جنوبی که از میدان‌های مهم منطقه است را به اجرا رساندیم و این پروژه را آغاز کردیم.

سردار عابد خاطرنشان کرد: ساخت اولین فازها را یعنی فاز ١۵ و ١۶ را شروع کردیم اما شرکت نروژی همکار برای ساخت این پروژه برای هر سوال قرارگاه یک هفته مهلت طلب می‌کرد تا جواب ما را بدهد و همزمان به قرارگاه می‌گفتند این پروژه همان سنگ بزرگ علامت نزدن است. اما با کمک خداوند توانستیم این دو فاز را به اجرا برسانیم و از آن به بعد ساخت سایر فازها آغاز شد و به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه جهان است که در حال حاضر ۴۵ درصد بنزین مصرفی کشور در این پالایشگاه تولید می شود که باعث شد واردات بنزین قطع شود.

وی در ادامه گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس با سرمایه‌گذاری قرارگاه درحال ساخت است و با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال توسعه است؛ اگر دولت و وزارت نفت کمک کنند، فاز اول این پالایشگاه تا پایان امسال وارد مدار بهره‌برداری می شود.

سردار عابد تاکید کرد: بدون شک بهره‌برداری از پالایشگاه مهر خلیج فارس می‌تواند کمک قابل توجهی به بحث تامین پایدار نیاز بنزین کشور و کاهش ناترازی آن داشته باشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه این قرارگاه در بحث توسعه میادین مشترک نفتی و گازی به کمک وزارت نفت آمده، گفت: درکنار توسعه میادین مستقل مثل میدان لالی، میدان مارون و میدان اهواز، به توسعه میدان مشترک یادآوران ورود کرده است و بر همین اساس ۱۷۰ میلیون متر مکعب گاز را به شبکه گازرسانی کشور تزریق شده است.

وی درباره مشارکت این قرارگاه در پروژه‌های راه، شهرسازی و مسکن بیان کرد: راه و شهرسازی مشکلات خاص خودش را دارد و انتظار ما این است که اگر در پروژه‌ای در این زمینه وارد شویم، به‌لحاظ زمان‌بندی پروژه تعریف‌شده باشد و در زمان خودش تحویل داده شود. ما حدود ۳۰۰ کیلومتر ساخت اتوبان در دست اجرا داریم، اما معتقدیم هزینه احداث اتوبان با توجه به قوانین و عوارضی جاده‌ای که اکنون دریافت می‌شود، کفایت نمی‌کند؛ زیرا این هزینه برای نگهداری آزادراه کافی نیست، اما به‌تازگی نشستی در این باره داشتیم که هم قوانین تغییر کند، هم تعرفه‌ها افزایش یابد.

سردار عابد درباره همکاری‌های ایران و ونزوئلا و ساخت شناور برای این کشور بیان کرد: ما قرارداد ساخت چهار شناور (نفتکش) با ونزوئلا داریم که قرارداد ساخت دو شناور پایان یافته و یکی دیگر در حال انجام است و قرارداد چهارم هنوز اجرا نشده است.

رئیس جمهور با توجه به کاهش سود تسهیلات مسکن از ۲۳ به ۱۸ درصد، گفت: امیدواریم با این مصوبه، کار ساخت واحد‌های مسکونی، سریع‌تر انجام شود.



به گزارش اقتصادرسا، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، امروز شنبه در نشست شورای‌ عالی مسکن، با مؤثر دانستن پرداخت منظم و به‌ موقع تسهیلات بانکی در سرعت اجرای نهضت ملی مسکن، با توجه به یکی از مصوبات این نشست درباره کاهش سود تسهیلات مسکن از ۲۳ به ۱۸ درصد، ابراز امیدواری کرد با این مصوبه، کار ساخت واحد‌های مسکونی، سرعت بیشتری داشته باشد.
رئیس جمهور با تأکید بر رفع مشکل مسکن نیرو‌های مسلح در کنار دیگر اقشار مردم، سرعت کار و همکاری نیرو‌های مسلح برای ساخت خانه‌های سازمانی و شخصی را مطلوب دانست.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار داشت: صنعت مسکن، یکی از پیشران‌های اقتصاد است و رونق ساخت آن، موجب رونق بسیاری از بخش‌های تولیدی کشور می‌شود.
 
رئیس جمهور، اختصاص تسهیلات برای ساخت مسکن را کمک به رونق و رشد تولید دانست و تصریح کرد: دولت برای ارتقای شاخص آرامش خانواده‌ها و کمک به رونق تولید و رونق ساخت مسکن، همه توان خود را به میدان آورده است.
 
گفتنی است، امروز در این نشست، ۹ مصوبه برای سرعت بیشتر در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن، تصویب شد.

پویش فرهنگی_ایمنی « چشم به راهیم » در طرح نوروزی ۱۴۰۳ با استفاده از ظرفیت‌های رسانه و صدا و سیما و با هدف فرهنگ سازی به مسافران در حوزه ایمنی از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ اجرا می شود.



به گزارش اقتصادرسا، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای پویش «چشم به راهیم» در سراسر کشور اظهار داشت: در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی، پویش همراهان سفر ایمن امسال همچون سنوات قبل، اما با رویکردی جدید در تمام نقاط هدف استان‌های کشور برگزار میشود.

مهرداد بذرپاش افزود: این طرح به منظور ارتقای ایمنی سفر‌های برون‌شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی پیش بینی شده است که از ۲۵ اسفند سال‌جاری لغایت ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ به مدت ۱۸ روز اجرا خواهد شد. محل ایستگاه‌ها در محور‌های پرترددی خواهد بود که ترددکنندگان در این محور‌ها برای ارتقای ایمنی نیاز به توقف و استراحت دارند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ادارات کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها با تمام توان و همت از تمام ظرفیت‌های موجود برای تقویت و بهسازی و افزایش کیفیت این ایستگاه‌ها تلاش کنند.

انتهای پیام/

رصد تردد راه‌ها با ‌۲۷۷۹ ترددشمار و رصد آنلاین اضافه‌تناژ ناوگان باری، از مواردی بود که در گفت‌‌وگوی معاون مرکز مدیریت راه‌ها مطرح شد.

 

 

به گزارش اقتصادرسا، رصد تردد راه‌ها با ‌۲۷۷۹ ترددشمار و رصد آنلاین اضافه‌تناژ ناوگان باری، از مواردی بود که در گفت‌‌وگوی معاون مرکز مدیریت راه‌ها مطرح شد.

«مرکز مدیریت راه‌ها از چند طریق امکان اطلاع‌رسانی وضعیت جاده‌ها به مسافران و راننده‌ها را دارد»، این را معاون مرکز مدیریت راه‌ها می‌گوید و می‌افزاید: راه‌های ارتباطی مردم با مرکز مدیریت راه‌ها جهت اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌ها، سامانه جامع ۱۴۱ به عنوان کانال ارتباطی ۲۴ ساعته مرکز مدیریت راه‌ها با مردم و مسافران، اپلیکیشن ۱۴۱ و سایت‌ www.141.ir  است؛ ‌در اپلیکیشن و سایت امکان مسیریابی، تعیین مدت‌زمان رسیدن به مقصد و فاصله طولی بین مبدأ و مقصد وجود دارد، همچنین آخرین تصاویر جاده و ترافیک مسیر، به متقاضی عرضه می‌شود؛ در حال حاضر ۱۰۱۳ دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده‌های کشور فعال است که آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها را به سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها ارسال می‌کند و ما از این طریق، اطلاعات سفر و وضعیت جاده‌ها را به آگاهی مردم می‌رسانیم، البته برنامه داریم در سال ۱۴۰۳ این سامانه به حدود ۲ هزار دستگاه افزایش یابد.

‌در ادامه مشروح گفت‌‌وگوی فارس با مهدی مخبر، معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور را می‌خوانید.

جناب مخبر، مرکز مدیریت راه‌ها با چه اهدافی راه‌آندازی شد و چه وظایفی دارد؟

‌مخبر‌: «اطلاع‌رسانی وضعیت راه‌ها‌، وضعیت ترافیکی و شرایط جوی جاده‌ها» همچنین «امکان ثبت شکایات در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی و مشکلات جاده‌ای» دو ماموریت مهم و اصلی ‌در حیطه فعالیت‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

* کانال‌های ارتباطی مرکز مدیریت راه‌ها و مسافران برای ارائه اطلاعات جاده‌ها

مردم از چه طریق می‌توانند اطلاعات جاده‌‌ها و آخرین وضعیت راه‌ها را دریافت کنند؟‌

مخبر: سامانه جامع ۱۴۱ کانال ارتباطی ۲۴ ساعته مرکز مدیریت راه‌ها با مردم و مسافران در همه ایام سال است، همچنین اپلیکیشن ۱۴۱ و سایت‌ www.141.ir دیگر کانال‌های ارتباطی ما با مردم است، در اپلیکیشن و سایت امکان مسیریابی، تعیین مدت‌زمان رسیدن به مقصد و فاصله طولی بین مبدأ و مقصد وجود دارد، همچنین آخرین تصاویر جاده و ترافیک مسیر، به متقاضی عرضه می‌شود.

‌‌در سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها، امکان نمایش تصاویر بیش از یک‌هزار دستگاه دوربین نظارت تصویری به صورت آنلاین در مانتیورها به‌صورت زنده وجود دارد، آخرین تصاویر دوربین‌ها ‌جهت استفاده مسافران در سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ را درج می‌کنیم، همچنین برای مسافران این امکان فراهم شده است که‌ ‌در طول مسیر بین مبدأ تا مقصد از موقعیت مکانی مجتمع های خدماتی-رفاهی‌، جایگاه‌های عرضه سوخت‌، امکانات امدادی‌، حد ترخص شرعی و غیره مطلع باشند؛ کانال دیگر ارتباط ما با مردم سامانه ‌پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ است که امکان اطلاع‌رسانی وضعیت راه‌ها و شرایط جوی جاده ها به مسافران را دارد.

آماری از میزان مراجعه راننده‌ها و مسافران به سایت و اپلیکیشن مرکز مدیریت راه‌ها ارید؟ چقدر مخاطب دارید؟

مخبر: ‌در ایام تعطیلات و شرایط خاص جوی مانند بارش برف و باران تعداد مراجعه به سایت به تناسب افزایش می‌یابد، ‌از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه‌، ۱٫۲ میلیارد درخواست در سامانه ۱۴۱ ثبت شده است، فقط در دی‌ امسال ۱۰۷ میلیون درخواست از سامانه از سوی مردم صورت گرفته است .

‌اپلیکیشن ۱۴۱ از آن منظر که در بین کانال‌های ارتباطی ما، بیشترین استقبال را از سوی مردم دارد، به طو مستمر در حال توسعه و به‌روز‌رسانی است، از ابتدای سال تا پایان دی ۴۱۴ میلیون درخواست در اپلیکیشن ثبت شده است‌؛ فقط در دی‌ماه ۳۳ میلیون درخواست ثبت شده داشتیم، طبق اطلاعاتی که داریم، ۱٫۴ میلیون نفر‌ اپلیکیشن ۱۴۱ را روی تلفن‌های همراه خود نصب کرده اند.

مسافران در هر استان اگر با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند و خواهان دریافت اطلاعات جاده‌ها باشند، به ستاد وصل می‌شوند؟

مخبر: در استان‌ها مردم پس از تماس با شماره ۱۴۱ به مرکز مدیریت راه‌های همان استان متصل می‌شوند، ما ۳۳ اداره مدیریت راه‌ها در کشور داریم، در استان کرمان دو مرکز (شمال و جنوب) و در سیستان و بلوچستان هم دو مرکز (زاهدان و ایرانشهر) داریم.

از ابتدای امسال ۲۱ میلیون تماس با تلفن مرکز مدیریت راه‌ها ثبت شده است و در دی‌ امسال ۱۳۰ هزار تماس داشته‌ایم، در موضوع سامانه پیامکی نیز از ابتدای سال ۷۷۹ هزار پیامک دریافت کرده‌ایم، بطوریکه در دی‌ امسال ۵۲ هزار پیامک ثبت شد‌.

‌سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای در راه‌های همه استان‌های کشور امکانات نظارتی و اطلاع‌رسانی دارد، در هر ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر به صورت میانگین، یکی از تجهیزات هوشمند جاده‌ای نصب است که اطلاعات ترافیکی و وضعیت راه‌ها احصا می‌شود‌‌، اگر مردم پیش از عزیمت به سفر، این اطلاعات را کسب کنند، قطعا امکان مدیریت بار ترافیکی جاده‌ها وجود خواهد داشت.

فرمودید اطلاعات سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها در مورد وضعیت جوی و ترافیکی را از طریق دوربین‌های نصب شده در سطح جاده‌ها اخذ می‌کنید؛ چه تعداد دوربین‌ در جاده‌ها دارید و این دوربین‌ها چه ویژگی‌هایی دارد؟

مخبر: ‌در حال حاضر یک هزار و ۱۳ دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده‌های کشور فعال است که پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳ به حدود ۲ هزار دستگاه افزایش یابد؛ دوربین‌‌های نظارت تصویری باید مقاومت و کیفیت بالایی داشته باشد به هر حال این دوربین‌ها از دمای منفی ۳۰ درجه تا بیش از ۵۰ درجه در جاده‌ها باید کارایی داشته باشد و همزمان در مناطق با شرایط بد آب و هوایی مانند گردوخاک، مه‌، طوفان و برف و بوران هم‌ تصاویر زنده و شفاف ارائه کند.

برنامه‌ای برای افزایش تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در سطح جاده‌ها دارید؟

مخبر: نصب ۸۲۰ دستگاه دوربین تصویربرداری ثابت در جاده‌ها در دستور کار قراردارد که دما و رطوبت  را هم ثبت می‌کند و در تکنولوژی‌های جدیدِ این دوربین، پلاک نیز ثبت می‌شود و میزان تردد وسایل نقلیه را هم اندازه‌گیری می‌کند‌، ۲۰۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات سرعت هم به زودی در جاده‌های شریانی کشور نصب خواهد شد. علاوه بر این حدود ۹۸۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری نیز در نقاط پر حادثه‌، گردنه های برفگیری و نقاط حساس جاده‌ها در حال نصب و ارتقاء است.

با توجه به اینکه روزانه آمار تردد خودرو در جاده‌ها و محورهای پرترافیک را اعلام می‌کنید، چه تعداد ترددشمار در جاده‌های شریانی کشور نصب دارید؟

مخبر: ۲ هزار و ۷۷۹ دستگاه ترددشمار به صورت لوپ القایی در جاده‌های شریانی کشور نصب شده است، که شامل رصد پنج نوع خودرو «سواری و وانت»، «مینی‌بوس و کامیونت »، «اتوبوس»، «کامیون دو محور» و «کامیون و تریلر بیش از سه محور» است؛ از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌، ۶۷۳ میلیون تردد از این طریق ثبت شد، فقط در دی‌ماه ۶۰ میلیون تردد خودرو در جاده‌های کشور ثبت شده است.

با توجه به اینکه شما امکان ثبت سرعت لحظه‌ای و متوسط را در محورهای مواصلاتی از طریق دوربین‌‌های ثبت تخلف سرعت دارید، این تخلف‌ها از طریق چه تعداد دوربین احصا می‌شود و در اختیار پلیس قرار می‌گیرد؟‌

مخبر: ‌سامانه جامع ثبت تخلفات عبور و مرور، شامل ۲ هزار و ۳۳۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت، در جاده‌ها ‌است، از ابتدای امسال تا پایان دی، ۲٫۵ میلیارد پلاک خوانده‌ و تخلفات سرعت لحظه‌ای و متوسط احصا شده است، در این راستا ‌تخلف ۴۹ میلیون پلاک تا پایان ماه مذکور به پلیس جهت اعمال قانون و صدور قبض جریمه ارسال شده است.

یکی از مشکلات سازمان راهداری که درواقع معضلی برای جاده‌های کشور است، کمبود اعتبار نگهداری و بهسازی راه‌ها است، از دلایل اصلی فرسودگی و تخریب جاده‌ها، اضافه تناژ ناوگان سنگین و عبور و مرور خودروها است، برای مقابله با اضافه تناژ ناوگان سنگین چه فعالیت‌هایی انجام داده‌اید؟

مخبر: بله اضافه تناژ ناوگان سنگین باری، از مشکلات ما در جاده‌ها است که خسارت زیادی به راه‌ها وارد می‌کند، خسارت اضافه‌تناژ به راه‌ها به توان ۴ محاسبه می‌شود، در این راستا جاده‌های کشور را به سامانه توزین در حال حرکت مجهز کرده‌ایم، 98 دستگاه سامانه توزین در حال حرکت (WIM) در سطح جاده‌های کشور داریم خصوصاً جاده‌هایی که کامیون‌های سنگین از آنجا عبور می‌کنند، پلاک این کامیون‌ها از طریق دوربین ثبت و تخلفات به پاسگاه بعدی ارجاع می‌شود، پاسگاه مجدداً با توزین دقیق‌تر آن کامیون یا تریلر، در صورت داشتن اضافه بار نسبت به اعمال جریمه و خالی کردن بار اضافه و معرفی جهت دریافت خسارت ، اقدام می‌کند‌، تا پایان دی امسال، ۳۲۸ میلیون پلاک در موضوع اضافه تناژ خوانده شده است که تخلف ۵٫۴ میلیون پلاک به پلیس ارسال شده است.

‌همچنین از طریق همین دوربین‌ها، ناوگان فاقد بارنامه با سامانه هوشمند رصد و تخلفات به پلیس ارسال می‌شود، از ابتدای سال تا اول بهمن،‌ ۳۷۷ هزار پلاک متخلف به پلیس معرفی شده است.

تابلوهایی که در برخی جاده‌‌ها نصب است و اطلاعات و یا هشدارها را به راننده اعلام می‌‌کند، از سوی مرکز مدیریت راه‌ها نصب شده است؟

مخبر: بله، از اعتبارات مرکز مدیریت راه‌ها، ۲۰۷ دستگاه تابلو پیام متغیر در جاده‌های کشور داریم که آخرین اطلاعات جاده‌ها، ترافیک، شرایط جوی و انسداد را به اطلاع مسافران می‌رساند.

همه مواردی که عنوان شد کمک می‌کند که مردم در جاده‌ها با ایمنی بیشتری تردد کنند و سوانح رانندگی کاهش یابد.

بهنام خانکشی زاده،مدیرعامل سازه گستر چیتگر، نشان برتر دومین کنگره بین المللی و نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان را به عنوان مدیر ارزش آفرین کسب کرد.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط‌‌ عمومی شرکت تعاونی انبوه سازان عمران و توسعه سازه گستر چیتگر، دومین کنگره بین المللی و نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان در روز بیستم دی ماه با رویکردد تجلیل از مدیران ارزش آفرین در حوزه تحول و تجارت در تحقق اهداف سیاست‌های کلان اقتصادی با نگاه ویژه به جایگاه مدیران و همچنین ارزیابی نقش مدیریت و کارآفرینی و ارائه راهکارهای نوین مدیریت در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا‌و‌سیما برگزار شد.

انتهای پیام/

 

شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی برتر در مراسم اختتامیه هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته معرفی شدند.



به گزارش اقتصادرسا، امروز چهارشنبه ۲۹ آذر مراسم اختتامیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در محل مصلی امام خمینی(ره) با حضور مسئولان، خبرنگاران و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه برگزار شد.

 در این نمایشگاه شرکت‌های برتر بخش خصوصی و دولتی حمل و نقلی معرفی شدند.

شرکت مهندسین مشاور توسعه راه‌آهن ایران (مترا)، شرکت نامیک ران خودرو راد، گروه خودروسازی عقاب افشان، شرکت سروش دیزل مبنا، گروه راهسازی و عمران ایران، شرکت لین مکران، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، شرکت قیر آکام، شرکت تایدواتر خاورمیانه، شرکت میامی تجارت پیشتاز از شرکت‌های برتر خصوصی در این نمایشگاه معرفی شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین، در این نمایشگاه، شرکت‌های برتر بخش دولتی نیز بدین شرح معرفی شدند: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران.

گفتنی است، هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته از ۲۷ تا ۲۹ آذر با حضور ۳۱۶ شرکت در مصلی امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه رشد فعالیت های این شرکت طی دو سال گذشته هر سال نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است، گفت: بنا داریم با گسترش فعالیت هایمان سال آینده به رشد بیش از ۴۰ درصد دست یابیم.


به گزارش اقتصادرسا، مجید کیانپور در نشست خبری دومین روز از هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار داشت: آزمایشگاه فنی خاک با ۷۰ سال سابقه فعالیت با توجه به ضرورت کنترل کیفی پروژه ها زیر نظر سازمان برنامه و بودجه بود و از سال ۵۱ زیر نظر وزارت راه و شهرسازی به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه، در حال حاضر حدود ۷۵ درصد فعالیت های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بخش دولتی و ۲۵ درصد با بخش خصوصی انجام می شود، گفت: این شرکت به طور کلی با ۳۷ دستگاه اجرایی از جمله وزارتخانه های راه و شهرسازی، صمت، نیرو، نفت و بنیاد مسکن همکاری دارد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به انجام بیش از ۶۸۰ نوع آزمایش در زمینه بتن، قیر، آسفالت، فولاد، روسازی و زیرسازی راه ها، گفت: این شرکت بیش از ۱۰۴۰ واحد محلی مستقر و غیر مستقر و بیش از ۲۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد. لذا در فاصله کمتر از ۲ ساعت این شرکت می تواند به پروژه ها خدمات  ارائه کند.

کیانپور با بیان اینکه بیشترین فراوانی کار ما در حوزه وزارت راه و شهرسازی با اداره کل های تابعه استانی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای، سازمان بنادر و دریانوردی،  همچنین در حوزه نهضت ملی مسکن با شرکت باز آفرینی شهری ایران، شرکت عمران شهرهای جدید، سازمان مجری ساختمان های دولتی و ... است، گفت:  ۲۶ درصد بازار ژئوتکنیک ایران در دست این شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ادامه به خدمات این شرکت در خصوص پروژه های  توسعه سواحل جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: مطالعات در ۲۷ سکونتگاه شهری بر اساس طرح جامع مسکن  انجام و گزارش به شرکت عمران شهرهای جدید ارائه می شود. همچنین در بنادر دیلم، گناوه و یک بندر دیگر مطالعات ژئو تکنیک انجام شده و نتایج به اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر ارائه شد.

کیانپور از ارایه تخفیف ۵۰ درصدی به مراکز دانشگاهی و  شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: از طرح های فناورانه حمایت مالی خواهیم داشت و کمک های فنی خود را ارائه خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه هوشمندسازی خدمات آزمایشگاه چه تسهیل گری برای مراجعه کنندگان در پی داشته است؟ بیان کرد: این شرکت در مباحث استارتاپی و ارایه خدمات به مشتریان با ۱۰۴۰ واحد محلی و ۲۰۰ شعبه، در واقع یک شبکه به هم تنیده ای است که از طریق سایت و سی آر ام، ۴۰۰ پکیج طراحی شده بدون حضور فیزیکی و میدانی، توسط متخصصان نمونه گیری می شود و پاسخ ها از طریق شیت های آزمایشگاهی بر اساس سطح دسترسی، اطلاعات در اختیار مدیران و مهندسین پروژه قرار می گیرد.

وی افزود: رشد فعالیت ها طی دو سال گذشته هر سال نسبت به سال گذشته بیش از۵۰ درصد رشد داشته است. عملکرد ما در سال جاری به بیش از ۴ میلیون آزمایش رسیده است و بنا داریم با گسترش فعالیت هایمان سال آینده به رشد بیش از ۴۰ درصد دست یابیم.

روتیتر: وزیر راه و شهرسازی جمع خبرنگاران عنوان کرد:

وزیر راه و شهرسازی از انعقاد ۵۵ هزار میلیارد تفاهم نامه و قرارداد برای توسعه اقتصاد دریا و سرمایه گذاری بندری در ایران طی برگزاری همایش توسعه دریامحور و روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری خبر داد.



به گزارش اقتصادرسا، مهرداد بذر پاش در حاشیه همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در منطقه ای قرار داریم که بنادر بزرگ با انبوه کالا و  شرکت های بزرگ کشتیرانی در آن تردد دارند.  

وی با اشاره به فضای رقابتی در منطقه و دسترسی ایران به آب های آزاد گفت: با وجود قرار داشتن در کریدور های شمال-جنوب و شرق به غرب، اگر اقتصاد ریلی و جاده ای کشور به دریا منتهی نشود. کارما به نتیجه مطلوب نمی رسد.  

بذرپاش با اشاره به تعریف کلان پروژه ایران راه گفت:  ذیل آن پروژه های سخت افزاری و نرم افزاری برای رفع گره های ترافیکی تعریف شده است. هم اکنون  گمرک سبز و ترانزیت یکسره در دستور کار ماست و در مذاکرات با کشورهای دیگر، در مورد رفع موانع و اختلال ها صحبت می کنیم که نشان می دهد در زیرساخت ها این مسایل دیده شده است.

وزیر راه و شهرسازی یاد آور شد: در حوزه اقتصاد دریا پس از ابلاغ رهبری کمیته ویژه ای تشکیل دادیم و با هماهنگی کمیسیون عمران مجلس کار را جلو بردیم. به طوری که همایش امروز به نوعی فراخوان برای حضور بخش خصوصی محسوب می شود که منجر به امضای ۵۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه و قرارداد برای توسعه اقتصاد دریا و سرمایه گذاری بندری در ایران شد.  

وی افزود: در همین راستا قرارداد ساخت ۵۰ شناور منعقد و کار آن آغاز شده است.   

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به دنبال ایجاد شرکت های بزرگ حمل و نقل و کشتیرانی هستیم تا بتوانیم جا به جایی بار و کالا در منطقه را انجام دهیم. در همین راستا در جلسات مختلف به دنبال این هستم که نهادهای بزرگ کشور را مجاب کنیم تا با ایجاد کنسرسیوم  به شرکت های بزرگ حمل و نقل بین المللی تبدیل شوند.  

بذرپاش خاطرنشان کرد: بار اساسی در حوزه اقتصاد دریا بر دوش سازمان بنادر و دریانوردی و  پیشانی کار ما در این سازمان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از اختصاص ۵.۹ میلیارد یورو از محل فروش نفت برای تکمیل کریدورهای ریلی خبر داد و گفت: طول این محورها ۲۴۰۰ کیلومتر است که اگر تکمیل شود، ظرفیت خطوط ریلی دو برابر می‌شود و ترانزیت بار از ۵۰ میلیون تن به ۹۴ میلیون تن افزایش می‌یابد.


به گزارش اقتصادرسا، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در نشست خبری که امروز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه همزمان با دومین روز از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته برگزار شد، در خصوص برنامه‌های این شرکت در حوزه ریلی گفت: احداث هزار کیلومتر مسیر ریلی توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در برنامه توسعه هفتم دیده شده که ۳ هزار و ..‌ در حال ساخت قرار دارد و مطالعات‌ حدود ۶ هزار و .. هم انجام شده است.

خادمی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تعهدات این شرکت برای اجرای پروژه‌ها اظهار کرد: نزدیک به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان قرارداد برای اجرای پروژه منعقد شده که ۱۰۰ هزار میلیارد آن از محل استیجاری است و ارزش روز آن‌ها نزدیک به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی افزود: اعتبار سالانه و آنچه در سال گذشته دریافت شده نزدیک به ۲۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که برای زیرساخت‌های کشور هزینه شده است.

به گفته خادمی برای امسال نیز ۲۴ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده که پیش‌بینی می‌کنیم به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد. قرادادهای فعلی ۸۰ هزار میلیارد تومان است که چون مربوط به سال‌های گذشته است، ارزش روز آن‌ها بیشتر می‌شود. بنابراین طبق اعتباری که داده می‌شود، متوسط عمر پروژه‌های ما ۱۰ ساله است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان اینکه از محل فروش نفت، ۵.۹ میلیارد یورو برای تکمیل کریدورهای ریلی در نظر گرفته شده است، گفت: طول این محورها ۲۴۰۰ کیلومتر است که اگر تکمیل شود، ترانزیت بار ما از ۵۰ میلیون تن به ۹۴ میلیون تن افزایش می‌یابد.

خادمی با اشاره به انعقاد سه تفاهم‌نامه با شرکت‌های ایرانی گفت: علائم و سیگنالینگ خطوط راه‌آهن از سال ۱۳۸۵ به دلیل کمبود منابع بهسازی نشده بوده و این موضوع مورد تقاضای بهره‌برداران بوده است. از این رو در راستای خودکفایی در حوزه ریلی، بخش سیگنالینگ را با یک شرکت ایرانی وابسته‌ به وزارت دفاع، به قرارداد رساندیم تا برای خطوط ریلی جدید، اقدامات سیگنالینگ با استانداردهای شرکت راه‌آهن انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تولید ریل ملی در سال ۱۳۹۶ توسط ذوب‌آهن به انجام رسید و دو سال پیش هم سوزن ریل توسط یک شرکت ایرانی در زمینه بومی‌سازی خطوط ریلی انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین موافقت‌نامه اولیه برای سه آزادراه پردیس به هراز، همدان به کرمانشاه و ارومیه به تبریز انجام شد و یک تفاهم‌نامه هم برای اتصال کارخانه‌های سیمان تامین به شبکه ریلی کشور بود.

خادمی با بیان اینکه زیرساخت‌های موجود حمل ونقل متناسب با تولید خودرو یا خدمات حمل‌ونقلی نیست، افزود: به‌ عنوان کشوری که می‌توانیم درآمد خوب و پایداری برای کشور از جنبه ترانزیتی داشته باشیم، زیرساخت‌های ما هم برای داخل کشور و هم برای تراتزیت کم است.

نزدیک‌ترین، ایمن‌ترین و راحت‌ترین مسیرها از ایران می‌گذرد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اظهار کرد: با توجه به وضعیت جغرافیایی کشور ما، زمانی همه خطوط تجارت دنیا از ایران عبور می‌کرد، همین حالا هم نزدیک‌ترین، ایمن‌ترین و راحت‌ترین مسیرها از ایران می‌گذرد، اما ما باید کریدورهایمان را در مقایسه با کریدوهای دنیا تکمیل کنیم.

خادمی ادامه داد: امروزه در خاورمیانه رقابت کریدورهاست و چند کشور با هم قرارداد می‌بندند و برای آینده ترانزیتی خود کریدور می‌سازند. ما با توجه به موقعیتی که داریم، نیازی به تبلیغ نداریم و اگر کریدورها را بسازیم، صاحب بار از آن استفاده می‌کند.

ظرفیت افزایش بار در ایران ۶ برابر زیرساخت‌های فعلی است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ظرفیت افزایش بار در ایران را ۶ برابر زیرساخت‌های فعلی دانست و گفت: زیرساخت‌های ما از جمله بزرگراهی، آزادراهی و ریلی باید توسعه پیدا کند. تکمیل کریدورهای ریلی باید در برنامه باشد که این موضوع در دولت سیزدهم هم مورد توجه است و برنامه‌ها تعیین شده و به حضور مقام معظم رهبری هم رسیده است.

اختصاص ۵.۹ میلیارد یورو از محل فروش نفت برای تکمیل کریدورهای ریلی از محل فروش نفت

خادمی با بیان اینکه از محل فروش نفت ۵.۹ میلیارد یورو برای تکمیل کریدورهای ریلی در نظر گرفته شده است، گفت: این پروژه‌ها شامل خط ریلی رشت - آستارا، چابهار به مشهد، رفع گلوگاه جنوب در دورود به خرم آباد و خوزستان و همچنین شیراز به بوشهر است.

وی افزود: این مسیرها در قالب تهاتر نفتی دیده شده و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه برای آنها تعیین شده است. طول این محورها ۲۴۰۰ کیلومتر است که اگر تکمیل شود، ظرفیت خطوط ریلی ما را حدود دو برابر می‌کند و ترانزیت بار ما از ۵۰ میلیون تن به ۹۴ میلیون تن افزایش می‌یابد.

نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از 27 تا 29 آذر، به مناسبت هفته حمل ونقل با حضور ۳۱۶ شرکت کننده بخش خصوصی و دولتی در شبستان مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

 

به گزارش اقتصادرسا، هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در مصلای تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان و دیگر مسئولان همزمان با هفته حمل ونقل در سالن شبستان مصلای امام خمینی (ره) به مدت سه روز برگزار می‌شود.

این نمایشگاه با وسعت بیش از ۱۶ هزار متر مربع با مشارکت بیش از ۸۵ شرکت دانش بنیان و نوآفرین (استارتاپ) و نمایندگان خارجی که نسبت به دوره‌های گذشته بی‌سابقه است برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در خصوص برنامه‌های این نمایشگاه اظهار داشت: رونمایی از حداقل ۲۲ محصول از شرکت‌های مختلف و همچنین ماشین آلات راهسازی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنفی از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

وحید قربانی اظهار کرد: برگزاری میز ارتباطات مردمی با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی و رؤسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در محل نمایشگاه به منظور پاسخگویی به مراجعه کنندگان، برگزاری نشست‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: آغاز اولین رالی تور کشنده‌های سنگین از تهران در محل نمایشگاه و پایان در شهر اراک با حضور بیش از ۴۰ خودرو سنگین توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از دیگر برنامه‌های نمایشگاه در هفته حمل و نقل است.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنابع وابسته با شعار حمل و نقل هوشمند، ترانزیت و توسعه اقتصادی که از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه در نیم‌طبقه شبستان مصلای تهران برگزار می‌شود، با کارگاه‌هایی آموزشی مختلفی همراه است.

وی افزود: راهکارهای تبیین مبحث ۲۳ مقررات ملی و کنترل ساختمان، کارگاه آموزشی مهندسی ارزش، کارگاه آموزشی بررسی ویژگی‌های فیزیکی و عملکردی مراکز لجستیکی کشورهای مختلف در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش کارگاه آموزشی مهندسی ارزش در روز ۲۷ آذرماه ساعت ۱۴ توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ارایه می‌شود. همچنین، کارگاه آموزشی بررسی ویژگی‌های فیزیکی و عملکردی مراکز لجستیکی کشورهای مختلف ۲۸ آذر ماه ساعت ۱۱ توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و کارگاه استفاده از آسفالت سرد کیسه‌ای برای عملیات تعمیر و نگهداری زمستانه با تمرکز بر پر کردن چاله‌ها ۲۹ آذر ساعت ۱۱ توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ارایه خواهد شد.

همچنین راهکارهای تبیین مبحث ۲۳ مقررات ملی و کنترل ساختمان تحت عنوان الزامات ترافیکی ۲۸ آذر ماه ساعت ۱۴ توسط کمیسیون تخصصی ترافیک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ارایه می‌شود.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top