سلاجقه رییس سازمان محیط زیست و سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط‌زیست از نیروگاه شهید رجایی قزوین، بازدید و با موتابها مدیرعامل این نیروگاه درخصوص توانمندیها و مشکلات موجود گفتگو کردند.

به گزارش اقتصادرسا ؛سلاجقه رییس سازمان محیط زیست و سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط‌زیست از نیروگاه شهید رجایی قزوین، بازدید و با موتابها مدیرعامل این نیروگاه درخصوص توانمندیها و مشکلات موجود گفتگو کردند.
ابتدا رفیعی سوالاتی در خصوص رفع مشکلات محیط زیستی و راه حل های طراحی شده طرح کرد.
 اصلاحات انجام شده روی توربین ها،   رفع اشکالات مشعل ها و فرآیندهای مرتبط با لوناکس، از جمله ی این سوالات بود.
موتاب ها ضمن اشاره به کاهش راندمان بر اثر گذر زمان از ۳۷ به ۳۵ درصد، بر لزوم تعمیرات اساسی برای بازگشت دوباره به بهره وری روزهای اول تاکید کرد و گفت:اصلاحاتی روی دمپرها و توربین هاو سیل ها انجام شده همچنین کنترل نشتی بخار و تنظیمات مشعل ها از دیگر اقدامات صورت گرفته می باشد.
در این بازدید خانم دکتر محمد علیزاده نماینده قزوین ضمن تشکر از سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست و  خانم رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، گفت:  امروز استان قزوین میزبان مسئولین محیط زیستی از دو حوزه مقننه و مجریه است تا خبرهای خوش محیط‌زیستی را به مردم استان قزوین بدهیم. بیشترین نارضایتی مردم از انتشار آلاینده ها در سطح بسیار بالا و همچنین مصرف فروان آب توسط نیروگاه برق میباشد که امیدواریم بتوانیم این نارضایتی را کاهش دهیم.
دکتر رفیعی در پایان بر این نکته تاکید کرد که برای رفع این موارد باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در طراحی و تولید دانش فنی مورد نیاز مسئله استفاده شود و ضروری است شرکت مادر تخصصی نیروی برق استراتژی واحدی برای همه نیروگاه ها ارائه دهد سوخت پاکی را  جایگزین سوخت مازوت ناسالم فعلی نماید.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top