روتیتر: طی اولین هفته آذر ماه؛

در هفته گذشته با ثبت معامله بیش از ۲میلیون تن انواع محصول در بورس کالای ایران، رکورد تاریخی ارزش معاملات هفتگی بازار فیزیکی با ثبت رقم ۱۸.۴ هزار میلیارد تومان شکسته شد؛ همچنین چهارشنبه گذشته با عبور ارزش معاملات از ۹ هزار میلیارد تومان، رکوردی جدید در تاریخ معاملات روزانه بورس کالا نیز به ثبت رسید.

به گزارش اقتصادرسا؛ در هفته منتهی به ۵ آذر ماه ۲ میلیون و ۳۳ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۸۴ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ما قبل به ترتیب رشد ۴ و ۱۲ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد تا رکورد ارزش معاملات هفتگی بورس کالا که پیش از این به هفته دوم آبان ماه امسال با ثبت ارزش ۱۸۳ هزار میلیارد ریالی اختصاص داشت، شکسته شود.

طی هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی یک میلیون و ۷۱۸ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۳۱ هزار میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار یک میلیون و ۴۲ تن سیمان، ۵۵۸ هزار و ۴۹۶ تن فولاد، ۵۱ هزار تن سنگ آهن، ۴۹ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی،  ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن آلومینیوم، ۷ هزار و ۲۹۰ تن مس، یک هزار و ۹۳۰ تن روی، ۲۱ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۱۱کیلو گرم شمش طلا مورد دادوستد قرار گرفت.

در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۳۱۰ هزار و ۲۳۰ تن انواع کالا به ارزش ۵۲ هزار  و ۵۹ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۸۴ هزار و ۳۸۰ تن قیر، ۷۷ هزار و ۳۶۳ تن مواد پلیمری، ۷۴ هزار تن وکیوم باتوم، ۳۵ هزار تن لوب کات، ۳۱ هزار و ۱۷۸ تن مواد شیمیایی، ۴ هزار و ۷۱۸ تن روغن پایه، ۷۲۰ گوگرد  و ۵۰ تن آرگون معامله شد. همچنین ۴ هزار و ۷۲۰ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

رکورد معاملات روزانه

به گزارش «کالاخبر»؛ همان گونه که اشاره شد روز چهارشنبه هفته قبل با ثبت معامله ۴۶۸ هزار و ۵۶۵ تن انواع محصول در تالارهای مختلف بورس کالا، ارزش معاملات روزانه بازار فیزیکی به بیش از ۹۰ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال رسید که رکورد تازه ای به شمار می رود. این در حالی است که دو رکورد قبلی ارزش روزانه بازار فیزیکی به ۴ مهر ماه سال جاری با  ۷۴۰۰ میلیارد تومان و ۱۰ آبان ماه امسال با رقم ۷ هزار میلیارد تومان اختصاص داشت.

روز چهارشنبه بیشترین حجم و ارزش معاملات ثبت شده متعلق به تالار محصولات صنعتی و معدنی بود. در این تالار ۳۷۸ هزار و ۹۶ تن انواع کالا شامل ورق گرم، میلگرد، تیرآهن، ورق سرد، نبشی، هیدروکسید آلومینیوم و خاک روی مورد معامله قرار گرفت و در نتیجه ارزشی معادل ۷۱ هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال را به ثبت رساند. در معاملات روز چهارشنبه ۱۴۷ تن کنسانتره فلزات گرانبها و متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات خالص نیز در تالار حراج باز معامله شد.

همچنین ۶۳ هزار و ۳۷۷ تن وکیوم باتوم، مواد شیمیایی، لوب کات، مواد پلیمری، سلاپس واکس، قیر، اسلاک واکس، روغن پایه و  PDA TAR در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی و ۲۴ هزار و ۴۸۴ تن قیر و مس کاتد در تالار صادراتی مورد معامله قرار گرفت.

در روز مورد بررسی، بازار فرعی بورس کالا میزبان معامله ۲۴۶۱ تن انواع محصول شامل بوتادین، منو کلرو استیک اسید و دی اکتیل فتالات بود.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top