شرکت تندرنور با حمایت پرداخت الکترونیک سامان و بانک سامان و به‌کارگیری تکنولوژی روز دنیا، موفق به راه‌اندازی کارخانه تولید دستگاه‌های کارت‌خوان شد.

مراسم افتتاح کارخانه تولید و ساخت دستگاه‌های کارت‌خوان شرکت تندرنور با حضور مدیران ارشد بانک سامان، شرکت پرداخت الکترونیک سامان و جمعی از مدیران ارشد شبکه بانکی کشور در پارک علم و فناوری پردیسان برگزار شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی پرداخت الکترونیک سامان، هومن سپهری مدیرعامل تندرنور در مراسم افتتاحیه خط تولید دستگاه های پوز با تشریح گزارشی از روند عملیات ساخت و بازسازی ساختمان و کسب مجوزهای تاسیس کارخانه از اسفند سال 1399  و اشاره به تاریخچه شرکت تندرنور و فراز و نشیب‌های این شرکت گفت: شرکت تندرنور نخستین شرکت ایرانی بود که موفق به طراحی و ساخت نرم‌افزار سوئیچ بانکی شد و دلیل افتتاح خط تولید دستگاه های پوز را نیاز کشور و شرکت های psp به دستگاه های کارتخوان و صرفه جویی ارزی دانست.

مدیرعامل تندرنور اظهار کرد: پس از تملک شرکت توسط بانک سامان و با حمایت‌های خوبی که توسط مدیران ارشد این بانک و شرکت پرداخت الکترونیک سامان دریافت کردیم، توانستیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و امروز به بزرگ‌ترین شرکت تعمیرات کارت‌خوان ایران تبدیل شویم. به‌طوری‌که امروز تنها شرکتی هستیم که توانایی تعمیر تمام برندهای کارت‌خوان اعم از Pax, Verifone, Bitel, Ingenico, Newland, Talento و Sagem را داریم و محدود به برند خاصی نیست و پس از بازدیدهای متعدد با شرکت Newland که دومین تأمین‌کننده دستگاه کارت‌خوان در سراسر جهان است به توافق رسیدیم و با انتقال دانش توانستیم نمایندگی این شرکت بزرگ را دریافت کنیم.

سپهری در خصوص افتتاح خط تولید دستگاه های کارتخوان گفت: پس از اخذ مجوز هیئت‌مدیره ما با شاپرک و وزارت صمت وارد مذاکره شدیم و درنهایت مجوز احداث کارخانه و تولید 200 هزار دستگاه کارت‌خوان و 50 هزار صندوق فروشگاهی در سال را دریافت کردیم و امروز در کمتر از یک سال شاهد افتتاح کارخانه و خط تولید دستگاه‌های کارت‌خوان شرکت تندرنور هستیم.

مدیرعامل تندرنور با اعلام خبر تولید و تحویل 40 هزار دستگاه پوز از تیرماه 1400 به پرداخت الکترونیک سامان بیان کرد: از اواخر آذرماه تولید روزانه 500 الی 700 دستگاه به 1200 دستگاه در روز افزایش پیدا کرد و ظرفیت تولید سالانه 200 هزار الی 400 هزار دستگاه در این خط تولید می باشد

حسین واعظ قمصری مدیرعامل پرداخت الکترونیک سامان با بیان این موضوع که پرداخت الکترونیک سامان از شرکت‌های دیگر خدمات سرویس و تعمیر و خرید کارت‌خوان را دریافت می‌کرد، بیان کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی های به عمل آمده، گام به گام پشتیبانی دستگاه‌های کارت‌خوان خود را به شرکت تندرنور واگذار کردیم و سال پیش عملاً تمامی سرویس و تعمیرات کارت‌خوان‌های پرداخت الکترونیک سامان در اختیار تندرنور قرار گرفت و همین موضوع درآمد بسیار خوبی را عاید تندرنور به‌عنوان عضوی از گروه مالی سامان کرد.

قمصری در پایان از تلاش برای ورود تندرنور به بازار سرمایه در سه سال آینده خبر داد و گفت: مذاکره با شرکت نیولند در سال 1398 از اخذ نمایندگی این شرکت و راه اندازی خط تولید دستگاه های پوز خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر تعمیر سالانه 200 هزار دستگاه پوز را در تندرنور شاهد هستیم و این شرکت صرفا متکی بر روی کارتخوان های سپ نخواهد بود. وی ظرفیت شرکت پرداخت الکترونیک سامان را در حدود یک میلیون و صد هزار کارت‌خوان عنوان کرد و گفت: درمجموع ظرفیت جامعه در حدود 9 میلیون دستگاه کارت‌خوان است و افتتاح کارخانه شرکت تندرنور فرصت بسیار مناسبی برای این شرکت است که بتواند به ما و دیگر شرکت‌های پرداخت دستگاه بفروشد.

سخنران دیگر این مراسم، علیرضا معرفت مدیرعامل بانک سامان بود. وی در سخنان خود به گام‌های مؤثر بانک سامان برای حمایت و پشتیبانی از تولید اشاره کرد و با ابراز خرسندی از افتتاح این خط تولید گفت: در راستای حمایت از تولید و صنعت ایران توانسته ایم در سالی که شعار آن سال تولید، پشتیبانی­ها و مانع زدایی ها است گام های مثبت و عملیاتی برای نظام برداریم.

معرفت با اشاره به 54 درصد از پرتفو اعتباری بانک سامان به تولید و صنعت بیان کرد: نگرش مجموعه حمایت از تولید، ایجاد اشتغال، استفاده از دانش متخصصین این مرز و بوم است و خودمان را متعهد و مکلف می دانیم که در راستای جهت های تعیین شده اقتصادی گام های کلانی برداریم.

مدیرعامل بانک سامان درمورد سرمایه گذاری های گروه مالی سامان در شبکه بانکی و نظام بانکی گفت: برای تقویت نظام بانکی و بانکداری در مجموعه های مرتبط سرمایه گذاری می کنیم نه در هر حوزه­ای که سودآور باشد، سامان نیز حضور داشته باشد.

معرفت در خصوص مجموعه­های مورد حمایت گفت: مجموعه ای مورد حمایت قرار خواهد گرفت که بتواند در تقویت نظام مالی و بانکی نقش داشته و مجموعه بانکی کشور را حمایت نماید و ایجاد اشتغال، توسعه تولید، توسعه صنعت از نگاه های اصلی هیئت مدیره و مجموعه بانک سامان می باشد.

مدیرعامل بانک سامان با تقدیر از عملکرد سپ در تعداد تراکنش ها و کسب رتبه اول این جایگاه در کشور اظهار کرد: در دو دهه اخیر در حوزه بانکداری دیجیتال و تغییرات دیجیتال تغییرات شگرفی را شاهد بودیم که در ده سال اخیر به شدت شتاب گرفت و خیلی از کسب و کارهای بدون واسطه شکل گرفته اند و اینکه مشتریان با ابزارهای الکترونیک مثل کیف پول الکترونیکی، tap to pay و qrpayment آشنا شده اند مطالبه و خواسته آنان است و باید بتوانیم عرضه و پاسخ گو باشیم و از سال 2019 این ابزارها میزان پول فیزیکی را 42 درصد در سطح اقتصادی کاهش داده و 67 درصد از روش های پرداخت امروزه از مسیرهای الکترونیک عبور می کند که ارزش بازار جهانی دستگاه های پوز بالغ بر 70 میلیارد دلار است و این بازار بزرگ می‌طلبید که ما در آن سرمایه‌گذاری کنیم و امروز ثمره این سرمایه‌گذاری را در افتتاح کارخانه تولید پوز شرکت تندرنور شاهد هستیم.