مراسم تکریم از تلاش‌های جعفر ربیعی مدیرعامل پیشین گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و معارفه دکتر علی عسکری مدیرعامل جدید این گروه با حضور مدیران ستادی، مدیران عامل شرکت‌های تابعه، مدیران عامل چهار بانک بزرگ کشور و همچنین نمایندگانی از وزارت نفت و سایر پتروشیمی‌ها انجام شود.

به گزارش اقتصادرسابه نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در این مراسم که در سالن اجتماعات شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس صبح  شنبه 25 دی ماه برگزار شد، مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه، مدیرعامل شرکت تجارت صنعت خلیج‌فارس و مدیرعامل بیدبلند خلیج‌فارس در سخنانی به مرور دستاوردها و عملکرد جعفر ربیعی در دوران مدیریتی‌اش پرداختند.
جواد گلی با اشاره به این بخش از نامه امام علی (ع) به اشعث بن قیس فرماندار آذربایجان که امیرالمؤمنین فرموده‌اند «وَ إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَةٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَةٌ»، گفت: حضرت امیر (ع) در این فراز از نامه گفته‌اند فرمانداری برای تو، وسیله آب و نان نیست، بلکه امانتی است در گردن تو، همچنین یکی از علما می‌گویند بعد از سال‌ها عبادت و مطالعه به این نقطه رسیدم که آنچه در آن دنیا از ما سؤال می‌شود نه درباره کارهای بد کرده که درباره کارهای خوب نکرده است.
وی ادامه داد: امروز نه حرف ما که حرف متخصصان صنعت پتروشیمی این است که هلدینگ خلیج‌فارس کم فروشی نکرده است و این رزمندگان جبهه اقتصادی با تمام قوا جنگیدند.
مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس تصریح کرد: گفتمانی که مهندس ربیعی تبلیغ و ترویج کردند، گفتمان جهاد و رزمنده بودن برای توسعه کشور بود و این گفتمانی بود که در برخی بخش‌های کشور می‌رفت که فراموش شود، اما آقای ربیعی گفتمان تلاش و کوشش و کار برای مجموعه کشور را در صنعت عوض کردند این همان گفتمانی که سال‌هاست دستگاه‌های فرهنگی به دنبال ترویج آن بودند.
گلی تأکید کرد: در این سال‌ها همه ما همدلانه در یک‌سنگر می‌جنگیدیم، هیچ حسادت، رقابت و نکته‌ای که بخواهند ما را از هم دور کند از نظر مهندس ربیعی جایگاهی نداشت و امروز این همدلی را در بین مدیران عامل گروه و همچنین در تعامل با سایر بخش‌های دیگر صنعت شاهد هستیم، در چهار سال گذشته، این خانواده در مسیر رشد و پیشرفت احساس امنیت کرد، یعنی احساس کرد کارهای خوب و تلاش‌های او دیده می‌شود و تقدیر می‌شود و احساس هویت تازه‌ای در ۲۷ هزار عضو این خانواده بزرگ به وجود آمد وامروش افتخار می‌کنیم که هلدینگ خلیج‌فارس، یک هلدینگ سرآمد و پیشرو با اخذ بهترین رتبه‌های داخلی و جهانی است.
وی شاخصه مدیریتی ربیعی را «سخت‌گیری به خود و آسان‌گیری به دیگران»، عنوان کرد و افزود: این دستاوردها حاصل تلاش یک نیروی خادم و پرتلاش و مخلص کشور است که امیدواریم در این مسیر موفق باشند و رشد و شکوفایی گروه ادامه داشته باشد.
گلی در پایان با اشاره به انتخاب دکتر عبدالعلی علی عسکری به‌عنوان مدیرعامل جدید گروه، خاطرنشان کرد: این مسئولیت برای ایشان یک میدانی برای خدمت است و امیدوار هستیم دکتر علی عسکری کارنامه‌ای درخشان از نسلی که برای کشور زحمت کشید و جوانی خود را برای این کشور گذاشت برای این گروه و کشور عزیزمان در طول دوران خدمت به‌جای بگذارند.
در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت تجارت صنعت خلیج‌فارس، ربیعی را انسانی با ویژگی‌های خوب و بد دانست که در یک دوی امدادی امروز مسئولیت را به دکتر علی عسکری تحویل داده است.
رضا عبادزاده سپس با اشاره به خبرسازی‌های جعلی شبکه‌های تلویزیونی معاند در روزهای اخیر درباره گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و فروش محصولات پتروشیمی، اظهار داشت: آقای ربیعی امروز می‌رود در حالی که از فردا در راهروهای دادسرا باید پاسخگوی همین دروغ‌هایی که بعضاً در چند رسانه داخلی هم گفته شده باشد و البته این شتری است که در خانه اکثر مدیران می‌خوابد و متأسفانه رویکرد غالب این است که با مدیران از فردای روز مسئولیت به چشم خطاکار نگاه می‌شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.
وی با اشاره به‌روزهای ابتدایی فعالیت خود درشرکت تجارت صنعت، گفت: در آن زمان آقای مهندس ربیعی از من خواست پرونده نفر قبلی را صاف کنم و در گزارشی که ارائه می‌کنم، تا می‌توانم از بدی‌های نفر قبل چشم‌پوشی کنم و نتیجه این سیاست این بود که با پیگیری حقوقی پرونده‌های دوره قبل توانستیم ده‌ها میلیون دلار به هلدینگ باز گردانیم و پرونده مدیرعامل قبلی را ببندیم و انشالله این رویه خوب ادامه پیدا خواهد کرد.