روتیتر: مدیر عملیات ارزی بانک کارآفرین اعلام کرد:

مدیرعملیات ارزی بانک کارآفرین گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان "تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" در صددیم تا نسبت به جذب مشتریان معتبر فعال در حوزه تولیددانش بنیان، ارائه خدمات ارزی و جلب رضایتمندی آنها بویژه فعالان در زمینه دارو، غذا و کالاهای اساسی اقدام کنیم.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، حسنعلی حسینی مدیر عملیات ارزی بانک کارآفرین در گفت و گو با نشریه پیام کارآفرین با بیان این مطلب افزود: در راستای نیل به اهداف خطوط کسب و کار در سال ۱۴۰۱ و به منظور حفظ و بهبود جایگاه بانک کارآفرین به عنوان حامی بخش سلامت و معین بخش غذا و کالاهای اساسی با هدف افزایش درآمدهای کارمزدی بانک، این مدیریت به دنبال جذب مشتریان ارزی فعال در زمینه‌های دارو، غذا و کالاهای اساسی هستیم .

وی تا کید کرد : علیرغم مشکلات و محدودیت‌های موجود، سعی کرده ایم تا منابع ارزی مورد  نیاز مشتریانمان در حوزه غذا و دارو را که از اولویت خاصی برخوردار هستند، با تعامل نزدیک و پیگیری‌های مستمر از مراجع مربوطه انجام دهیم. که این امر موجب افزایش رضایتمندی مشتریان در حوزه‌های سلامت، غذا و کالای اساسی شده است.

مدیر عملیات ارزی بانک، انجام برنامه"تمرکز زدایی ارزی" را که منجر به دسترسی سریع مشتریان به انواع خدمات ارزی و پاسخ‌گویی به نیازهای آنها می شود را مورد توجه قرار داد و گفت: توسعه فعالیت ارزی در شعب و استقرار واحدهای مستقل ارزی جدید کمک شایانی به جذب مشتریان ارزنده و رشد حجم فعالیت‌های ارزی بانک می‌کند به همین جهت تاکنون چهار واحد ارزی؛ مرکزی، تابان، بلوار فردوس شرقی و پل رومی افتتاح شده است.
حسینی همچنین ابراز امیدواری کردکه در آینده نزدیک تعداد واحدهای مستقل ارزی جهت پاسخ گویی بیشتر به نیاز مشتریان افزایش یابد.
وی با پیش بینی این که در صورت توافق و لغو تحریم‌های بین‌المللی، حجم کار و فعالیت‌های ارزی افزایش خواهد یافت؛ تصریح کرد: برای ارتقای جایگاه بانک کارآفرین در حوزه فعالیت‌های ارزی در میان سایر بانک‌های خصوصی، با در نظر گرفتن شرایط و محدودیت‌های بین‌المللی و ارزی؛ سعی کردیم با تکمیل کردن زیر ساخت های مورد نیاز و آموزش نیروی انسانی  روند ارائه خدمات ارزی به مشتریان را بهبود بخشیده و سهم مان در این بازار را افزایش دهیم.

به گفته مدیر عملیات ارزی، بانک کارآفرین علیرغم کاستی‌های موجود توانسته سهم فعالیت‌های ارزی خود را در سطح شبکه بانک‌های خصوصی کشور از ۹ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۱۲ درصد در سال ۱۴۰۰ افزایش دهد.در مقایسه با سال ۱۳۹۹ بانک کارآفرین توانسته در پایان سال ۱۴۰۰ درمجموع فعالیت‌های ارزی به رشد ۶۴ درصدی دست یابد که در همین رابطه با صدور معادل ۲۴۵۱.۲۶ میلیون دلار حواله ارزی توانسته با رقم زدن رشد ۱۳۶ درصدی در بخش حوالجات ارزی، رتبه دوم را در میان شبکه بانک‌های خصوصی کشور به خود اختصاص دهد.

حسینی یکی دیگر از عوامل موفقیت بانک کارآفرین در شرایط رقابتی بازار حوزه ارزی،  را ارائه خدمات باکیفیت مطلوب به مشتریان در کمترین زمان ممکن و با نرخ‌های حداقلی و کارمزدهای پایین خواند و تاکید کرد: در راستای چشم‌انداز و خطوط کسب‌وکار بانک در سال ۱۴۰۱؛ به‌منظور کسب دستاوردها و موفقیت‌های بیشتر در حوزه فعالیت‌های ارزی در جهت جلب رضایت مشتریان  برنامه هایی را در دستور کار قرار دادیم.

 وی در توضیح بیشتر، تهیه و تأمین ارز موردنیاز به‌طور مستمر با نرخ‌های رقابتی، بهره‌گیری از خطوط اعتباری و منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانک جهت اعطای تسهیلات ارزی را  از جمله برنامه هایی این مدیریت خواند که منجر به افزایش درآمدهای کارمزدی بانک خواهد شد.


وی همچنین در مورد تسهیلات ارزی و ضمانت نامه های ارزی نیز گفت: این مدیریت باهدف افزایش درآمدهای کارمزدی و در راستای تحقق اهداف تعیین‌شده درصدد تأمین منابع لازم جهت اعطای تسهیلات ارزی به مشتریان، نظارت بر انعقاد قرارداد تسهیلات ارزی ریفاینانس با کارگزاران و نیز برگزاری جلسات و ارائه مشاوره تخصصی در خصوص امکان اعطای انواع مختلف تسهیلات ارزی است.

مدیریت عملیات ارزی بانک ادامه داد: همچنین مطابق با دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های بانک مرکزی و با اخذ مجوزهای لازم نسبت به صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی موردنیاز مشتریان به‌صورت مستقیم، متقابل وارده و صادره اقدام می کنیم.
حسینی با اشاره به همکاری های کارگزاری بانک با بانک‌های کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن، روسیه، هندوستان، ایتالیا، اتریش و آلمان افزود: توسعه روابط کارگزاری با تعداد دیگری از کارگزاران در سایر کشورها در دستور کار این مدیریت قرار دارد. همچنین به‌منظور توسعه و گسترش فعالیت‌های بانکی این مدیریت مطالعاتی را در خصوص امکان تأسیس دفتر نمایندگی و یا افتتاح شعبه در کشورهای دیگر انجام داده است.
وی اشاره کرد: با توجه به استمرار اتصال بانک کارآفرین به سیستم سوئیفت وعدم قطع سامانه مزبور همواره امکان تبادل پیام با کارگزاران میسر بوده که این موضوع نقطه تمایز بانک کارآفرین نسبت به سایر رقبای شبکه بانکی کشور در شرایط تحریم‌های ثانویه بین‌المللی است.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top