روتیتر: رئیس دیوان عالی کشور در همایش ناگفته‌های حزب در دادگستری استان فارس:

حجت‎‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم با بیان اینکه امروز دشمنان می‌دانند که با جنگ و مبارزه مستقیم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند گفت: تنها راهی که به آن امید بسته‎اند نفاق است؛ تلاش می‌کنند با تضعیف روحیه مردم؛ تخریب و ترور شخصیت‎ها و چهره‌های انقلابی و شایعه درست کردن، روحانیت را از چشم مردم بیاندازند و این راهبرد نفاق است.

به گزارش اقتصادرسا ، حجت‌الاسلام والمسلمین "سید احمد مرتضوی مقدم" رئیس دیوان عالی کشور  با حضور در همایش ناگفته‌های حزب در دادگستری استان فارس ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام  محمد تقی (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حزب جمهوری اسلامی اظهار کرد: با خودم فکر می‌کردم که در این همایش، پیرامون چه موضوعی در این جلسه سخن بگویم، ترجیح دادم در خصوص حادثه‌ای که در تیرماه سال شصت رخ داد و حوادث بعد از آن مطالبی را بیان کنم، از آنجایی که منشا آن اتفاقات، نفاق بود لذا درباره پیدایش نفاق از صدر اسلام تاکنون مطالبی بیان می کنم.

* بی بصیرتی مردم باعث شد امیرالمومنین (ع) در چند سالی که خلیفه بود درگیر نفاق باشد

وی با اشاره به پیدایش نفاق از صدر اسلام تا کنون ادامه داد: در دوره حیات پیامبر اسلام (ص) یعنی دوره تنزیل، مردم گروه گروه به دین اسلام می‎پیوستند و مجذوب مکتب اسلام بودند، عده‌ای از یهودیان می‌دیدند که هم کیشان و عامه مردم مجذوب مکتب اسلام شده و به آن می‌پیوندند، با کینه و ناراحتی سعی داشتند تا مانع پیوستن مردم به اسلام شوند، حضرت با امداد الهی توطئه منافقین را خنثی می‎کرد.

 

حجت‎الاسلام والمسلمین مرتضوی ادامه داد: در جنگ احد هم عده‌ای زیادی از منافقین حضور داشتند و با بهانه‌های واهی سعی در تشویش اذهان مومنین و تضعیف روحیه مسلمانان داشتند و تفاق در آن زمان اینگونه پیاده شد  و منافقین جرأت نداشتند در مقابل پیامبر(ص)، مکتب را زیر سوال ببرند و آن را تحریف کنند.

 

رئیس دیوان عالی کشور افزود در زمان تنزیل امکان تحریف اسلام نبود چون خود پیامبر(ص) حضور داشت اما در زمان تأویل و پس از رحلت پیامبر اسلام(ص)، عملکرد نفاق تغییر پیدا کرد و حضرت  نیز نگرانی‌اش از همین نفاق بود که که زبانشان زبان اسلام بود اما دلشان چیز دیگری است،  از آنجا که بعضی از منافقین چهره‌های موجهی داشته و مورد حمایت بودند نمی‌شد با آنها مبارزه کرد. بعضی هم دارای قدرت و مکنت بودند و بنابراین اگر کسی نبود که اینها را خنثی کند، ذهنیت مردم خراب می‌شد.

وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) بعد از جنگ احد به امیرالمومنین(ع) فرمود : یا علی تو با شمشیر خود بسیار کمکم کردی و اما نمی دانم بعد از من با ناکثین قاسطین و مارقین چه خواهی کرد؟

وی ادامه داد: اولین گروهی که امیرالمومنین با آنها مواجه بود ناکثین به معنای پیمان شکنان بود که برخی از آنها دارای قدرت، نفوذ کلام و یا سیاستمدار بودند و بعد حضرت گرفتار قاسطین یعنی ستمگران و مارقین یعنی خوارج شد و جنگ‎های جمل و صفین و نهروان توسط افراد بی‌بصیرت و کج فهم و نادان رقم زده شد.

 

*ظهور و بروز نفاق همراه با جریان رشد دهنده و بیدار کننده جامعه / زمانی که یک حکومت عدل می‌خواست روی پا بیایید و جامعه را بیدار کند، نفاق هم رشد می‌کرد

 

رئیس دیوان عالی کشور  با بیان اینکه بی بصیرتی مردم باعث شد امیرالمومنین (ع) در چند سالی که خلیفه بود درگیر نفاق باشد، تصریح کرد:  زمانی که یک حکومت عدل می‌خواست روی پا بیایید و جامعه را بیدار کند، نفاق هم رشد می‌کرد، در واقع وقتی یک جریان رشد دهنده و بیدار کننده جامعه  بروز و ظهور پیدا می‎کند نفاق هم رشد پیدا می‌کند.

حجت‎الاسلام والمسلمین  در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به اراده الهی، ظهور و بروزی پیدا کرد که نه تنها جامعه ایران بلکه کل  دنیا را تکان داد، تصریح کرد:  بیش از 40 سال از این انقلاب که انفجار نور بود گذشته است؛  در این مدت مصیبت‎ها و بحران‌های بسیاری بر این کشور گذشته که جوانهای ما ان را فقط شنیده‌اند، شما باید بالای 60 سال عمر داشته باشید تا جریانات و اتفاقات اولیه انقلاب را درک کنید و بدانید که چه بر انقلاب گذشته است.

 

* بصیرت مردم ایران نگذاشت تاریخ تکرار شود و ولی مومنین خانه نشین شود

 

رئیس دیوان عالی کشور با بیان ایکه تفاوت دوران امیرالمومنین (ع) با این دوره این است که بصیرت مردم ایران نگذاشت تاریخ تکرار شود و ولی مومنین خانه نشین شود؛اظهار کرد: در سال شصت، با توطئه نفاق سایه تاریکی بر کشور حاکم بود و دردها و ناراحتی‌هایی زیادی طی این سال‌ها به ملت ایران تحمیل شد، در زمان حادثه هفت تیر، همزمان کشور با چند اتفاق از جمله جنگ تحمیلی مواجه بود و هیچ کشوری نمی‌تواند این حجم از حوادث را تحمل کند؛ آنهم کشوری که هیچ تجهیزاتی ندارد، اکنون ما رشد کرده‎ و قدرتمند هستیم و قابل مقایسه با سال شصت  نیستیم.

* علاوه بر بصیرت مردم وجود یک قطب، همچون امام خمینی (ره) کشور را از تلاطم نجات داد

وی افزود: بصیرت و حضور مردم بود که توطئه و نفاق را خنثی و کشور را از دست جریان نفاق نجات داد، بنده بر این بصیرت آفرین می‎گویم، علاوه بر بصیرت مردم وجود یک قطب همچون امام خمینی (ره) که شخصیتی تاثیرگذار بود؛ جامعه را آرام کرد و کشور را از تلاطم نجات داد و بعد از آن نیز رهبر معظم انقلاب راه ایشان را با همان صلابت ادامه دادند، اگر این بصیرت و حمایت مردم نبود، مگر می شد انقلاب را از دست درندگان نجات داد؟!

* امروز دشمنان می‌دانند که با جنگ و مبارزه مستقیم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و تنها راهی که به آن امید بسته‎اند نفاق ا/ چشم و گوش همه باید نسبت به جریان نفاق باز باشد

حجت‎الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم با اشاره به اینکه امروز تمام استکبار علیه ایران است،  تصریح کرد: اگر بصیرت و بینشی داشتند، متوجه می‎شدند که انقلاب از جای دیگری الهام می‎گیرد، انقلاب معجز‌ه‌ای است که ازجای دیگری رهبری می شود و پشتوانه‌اش چیز دیگری است، همانطور که مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان فرمودند: " دنیا نمی‎فهمد که ما از کجا حمایت می‌شویم". اینکه آنها نمی‌فهمند از نعمت‌های الهی است؛ چرا که اگر از اوایل انقلاب متوجه می‌شدند، ممکن بود با هجمه‌ای انقلاب را نابود کنند اما به تدریج زمان گذشت و ایران قدرتمندتر از قبل شد.

*تخریب و ترور شخصیت‎ها و چهره‌های انقلابی راهبرد نفاق است

 

وی با بیان اینکه امروز دنیا در مقابل جمهوری اسلامی ایران عقب نشسته است، تصریح کرد: امروز می‌دانند که با جنگ و مبارزه مستقیم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و تنها راهی که به آن امید بسته‎اند نفاق است؛ تلاش می‌کنند با تضعیف روحیه مردم؛ تخریب و ترور شخصیت‎ها و چهره‌های انقلابی و شایعه درست کردن، روحانیت را از چشم مردم بیاندازند و این راهبرد نفاق است.

حجت‎الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم افزود: آنها شخصیت‌های خدمتگزار و خدوم را که می‎توانند در آینده نظام نقش داشته باشند شناسایی و ترور می‎کنند،  چشم و گوش همه باید نسبت به جریان نفاق باز باشد.

* کار قضایی باید با استقلال انجام شود/ استقلال قاضی  به گونه‎ای است که از هیچ کس خط نمی‌گیرد

 

رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش به بیانات مقام معظم هبری در خصوص استقلال قضایی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمود "کار قضایی باید با استقلال انجام شود" استقلال به معنای این است که در رأی دادن، تلفن‌ها، سفارش‌ها و حب و بغض در تو اثر نکند، در این صورت می توان ادعا کرد که قوه قضائیه مستقل است، استقلال قاضی  به گونه‎ای است که از هیچ کس خط نمی‌گیرد و فقط از قرآن، خدا و قانون خط می گیرد.

*جریان نفاق می‎خواهد شخصیت‌های مستقل را زیر سوال ببرد/ در تصمیم گیری‌ها و صدور رأی حتما به خدا توکل کنید

وی در تشریح این مطلب به جریان نفاق گریزی دوباره زد و خطاب به قضات گفت: جریان نفاق می‎خواهد شخصیت‌ها و قضات مستقل را زیر سوال ببرد، در تصمیم گیری‌ها و صدور رأی حتما به خدا توکل کنید، بنده این را تجربه کردم، در جایی که ابهام دارید خداوند راه را باز می‎کند و امیدورام خداوند متعال این توفیق را به همه ما بدهد.

رئیس دیوان عالی کشور اضافه کرد: دیوان عالی کشور عالیترین مرجع قضایی کشور است و باسابقه‌ترین و قدیمی‎ترین قضات که چکیده دستگاه قضا هستند، بعضا با سابقه بالای 50 سال مشغول خدمت در دیوان عالی کشور هستند.

حجت‎الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم اضافه کرد:رسیدگی دیوان عالی کشور طبق قانون شکلی است و قضات دیوان به جریان دادرسی توجه دارند که آیا مسیر دادرسی به درستی و طبق قانون طی شده است  یا خیر و و نقص هایی که در پرونده وجود دارد برطرف شده است یا خیر.

* تلاش بر تسریع در روند صدور حکم بدون نقص در پرونده شهید رنجبر

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه با اشاره به پرونده شهید رنجبر گفت: تلاش ما بر تسریع در روند صدور حکم بدون نقص در این پرونده است. دنیا به بهانه‎های مختلف می‎خواهد علیه ما مسأله درست کند، لذا نقصی که در پرونده به نظر قضات شعبه در خصوص ادعای  جنون متهم رسید اعلام شد تا در کمیسیون بررسی و برطرف شود. ان شاءالله در مورد این پرونده به زودی تصمیم گیری و پرونده به نتیجه نهایی می‌رسد.

*دادگستری استان فارس از موفق ترین دادگستری‌های کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم عنوان کرد: شخصیت‌های علمی و حقوقی در دادگاه‌های تجدیدنظر وجود دارد امیدوارم کاری بکنید که فشار کار بر روی دیوان کم شود و آرا از اتقان و استتناد بالایی برخوردار باشد.

وی در پایان ضمن تشکر از حاضرین در جلسه گفت:  دادگستری استان فارس از موفق ترین دادگستری‌های کشور است، امیدوارم خداوند به شما توفیق، قوت و قدرت بدهد، امیدوارم که روح بلند آیت الله شهید بهشتی هم از شما راضی باشد و شما در زیر پرچم ولایت و با استمداد از خداوند در این راه موفق و موید باشید.

گفتنی است: در این همایش ضمن گرامیداشت یاد شهید مهدی نصیری لاری، شهید عباس محمدی، شهید مهدی علیزاده
از شهدای هفتم تیر و شهید آزاد خوشرود کوهنجازی، شهید عباس حسنی از شهدای مدافع حرم، از جناب آقای جمشید کشکولی، احمدرضا رضانژاد، حسن نیک سرشت، صمد رستگار، محمدجعفر سنائی، داود رضائیان، یحیی کاظمی از قضات بازنشسته استان فارس و  سرکارخانم میترا مجاب از کارمندان این دادگستری تقدیر شد.

شایان ذکر است؛  رئیس دیوان عالی کشور در جلسه دیگری با حضور قضات محاکم تجدیدنظر و مسئولان عالی قضایی استان فارس به استماع نقطه نظرات آنان پرداخت، همچنین هیأت همراه ریاست دیوان عالی کشور پاسخگوی مسائل مطروحه و نقطه نظرات قضات بودند.

 

انتهای پیام/

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top