جامعه بین الملل، مدرنیزاسیون به سبک چینی را به عنوان یک عملکرد پیشگامانه بزرگ از سوی حزب کمونیست چین که سهمی بزرگ در پیشرفت تمدن بشری، غنی سازی و توسعه نظری و عملی مدرنیزاسیون جهانی و ارائه خرد و راه حل های چین برای تحقق هدف صلح و توسعه بشری دارد، مورد تقدیر قرار می دهد.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛بدنبال گردهمایی موفقیت آمیز بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین، دیپلماسی این کشور با ویژگی های چینی سفر جدید خود را آغاز کرد؛ «شی جین پینگ» رهبر چین از روزهای چهاردهم تا نوزدهم نوامبر سال جاری میلادی (2022)، به بالی، اندونزی دعوت شد تا در هفدهمین نشست سران کشورهای گروه بیست شرکت کند و از طرف دیگر برای شرکت در بیست و نهمین نشست غیر رسمی سران «اپک» (سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه) نیز به بانکوک، تایلند دعوت شد.

این سفرهای آقای شی به طور سیستماتیک، عمیق و نافذ به تفسیر روح و ماهیت بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین در مناسبت های دوجانبه و چند جانبه پرداخت و داستان مدرنیزاسیون به سبک چینی و همکاری برد-برد بین چین و جهان را روایت کرد و این سیگنال قوی را ارسال نمود که چین مثل همیشه به ترویج صلح و توسعه جهان، تعمیق گشایش و همکاری می پردازد.

جامعه بین الملل، مدرنیزاسیون به سبک چینی را به عنوان یک عملکرد پیشگامانه بزرگ از سوی حزب کمونیست چین که سهمی بزرگ در پیشرفت تمدن بشری، غنی سازی و توسعه نظری و عملی مدرنیزاسیون جهانی و ارائه خرد و راه حل های چین برای تحقق هدف صلح و توسعه بشری دارد، مورد تقدیر قرار می دهد.

«عزیز مکوار» سفیر مراکش در چین می گوید: «در این سرزمین وسیع و زیبای چین، من شاهد سرزندگی مردم بودم و شخصا رشد زیرساخت های چین را تجربه کرده ام و کاملا شاهد اجرای سیاست گشایش در شهرهای مختلف این کشور بوده ام. تصادفی نیست که چین به دستاوردهای توسعه امروز دست یافته است. این یک پروسه دشوار است که نیازمند آن است که رهبران دارای طرز تفکر روشنی باشند و طرح های دقیقی را تدوین نمایند و به اجرای کارآمد آنها بپردازند».

تاکنون، کل جمعیت کشورها و مناطق توسعه یافته که به تکمیل روند صنعتی شدن در جهان پرداخته اند، از 1 میلیارد نفر فراتر نرفته است؛ چین با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر، به یک جامعه مدرن تبدیل خواهد شد و مقیاس آن از مجموع کشورهای توسعه یافته فعلی فراتر خواهد رفت و نهایتا نقشه جهان مدرن را به طور کامل بازنویسی خواهد نمود.

«تانگ‌منگ دیوید» محقق مؤسسه «آسیا ویژن» (Asia Vision) در کلمبیا، ضمن بیان اینکه چشم انتظار دیدن چشم اندازهای درخشان مدرنیزاسیون به سبک چینی است، گفت: «این (مدرنیزاسیون چینی) معجزه حقیقی تاریخ توسعه بشر خواهد بود».

«کن زایف» معاون سردبیر «صدای مردم» (People's Voice ) ازبکستان بعد از حضور در مراسم بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین، تاکید کرد: «من شاهد بوده ام که چگونه سیستم مدیریتی کارآمد یک کشور عمل می کند و چگونه باید به صدای مردم گوش داد و برای تحقق آرزوهای مردم تلاش کرد. حزب کمونیست چین از مردم است و همواره بر برتری مردم تاکید دارد».

«ایواندرو کاروالیو»، استاد بنیاد «وارگاس» در برزیل، خاطر نشان کرد که مدرنیزاسیون به سبک چینی به رویکردی مردم محور در مسیر حل مشکلات متعدد پیش روی پروسه مدرنیزاسیون پایبند است.

«مارتین ژاک» محقق مشهور بریتانیایی نیز می گوید: «بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین، یک خط فکری غنی تر را در اختیار ما قرار داده است».

در سفر به سوی مدرنیزاسیون به سبک چینی، این مردم هستند که محکم ترین حامی و قوی ترین نیروی اعتماد بخش به حساب می آیند.

رئیس انجمن ارتقاء تجاری قزاقستان-چین با اشاره به پایبندی به ایده توسعه مردم محور، تقویت رفاه مردمی و ارتقاء کیفیت زندگی مردم، حمایت از مواضع مردم، تحقق آرزوهای مردمی، احترام به خلاقیت های مردم و متمرکز شدن روی معرفت مردمی به عنوان ویژگی های مدیریتی دولت چین، تاکید کرد که «مردم»، پر تکرارترین واژه ذکر شده در گزارش مربوط به بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین بوده است.

«نلسون» مجله «نیو ویژن» می گوید که مدرنیزاسیون به سبک چینی، به مردم جایگاه برتری می دهد و باعث می شود که همه خود را برای شرکت در پروسه توسعه و ساخت کشور، مسئول بدانند.

در مقاله منتشر شده در «یوروپین تایمز» (European Times) فرانسه در توصیف تعاملات جاری بین چین و دنیا اینطور نوشته شده است که: «هر دقیقه، کالاهایی به ارزش بالغ بر 73 میلیون یوان بین چین و دیگر کشورهای جهان حمل و نقل می شوند؛ به طور متوسط، بیش از 40 قطار بین چین و حدود 200 شهر در کشورهای اروپایی به صورت روزانه رفت و آمد می کنند؛ باید گفت که توسعه مدرنیزاسیون به سبک چینی و تبدیل چین از یک کارخانه کامل جهانی به یک بازار جهانی با فرصت های تجاری نامحدود، به نفع کل جهان است».

«محمد حسنین خدام» سفیر سوریه در چین نیز با تاکید بر اینکه ساخت مشترک ابتکار کمربند و جاده، وظیفه مهم جهان محسوب می شود و نقطه عطفی شایسته در تاریخ فعالیت های اقتصادی بشر است، گفت: «ابتکار کمربند و جاده شبیه آوردن آب به بیابان و تبدیل تپه های شنی متحرک به آبادی و گشایش هر چه بیشتر جهان است».

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top