روتیتر: کارشناس مسائل بین‌الملل ایران:

تر «علی نظیف پور» کارشناس مسائل آمریکا در خصوص مشكلات پیش روی بایدن بعد از انتخابات كنگره تاکید کرد ساختار حقوق آمریکا به نوعی است که دولت فدرال نمی‌تواند دخالت زیادی داشته باشد.

به گزارش اقتصادرسا؛تر «علی نظیف پور» کارشناس مسائل آمریکا در خصوص مشكلات پیش روی بایدن بعد از انتخابات كنگره تاکید کرد ساختار حقوق آمریکا به نوعی است که دولت فدرال نمی‌تواند دخالت زیادی داشته باشد.

نظیف پور با اشاره به شكست دموكرات‌ها در مجلس نمایندگان گفت: دولت بایدن از این پس اگر بخواهد قانونی را تصویب كند باید جمهوری خواهان میانه رو را با خود هماهنگ كند كه این مسئله بسیار دشوار است. مجلس نمایندگان دائم سعی می‌كند درباره مسائل مختلف از جمله پسر بایدن و نوع مدیریت كووید ۱۹ تحقیق كند كه این تحقیقات پی در پی برای بایدن مشكل ایجاد می‌كند.

وی با اشاره به مشكلات داخلی آمریكا، منشاء آن را به دهه‌ها پیش مرتبط دانست و اظهار كرد: از دهه‌ها پیش و با روی كار آمدن ریگان به عنوان رئیس جمهور، اتحادیه‌های كارگری تضعیف شدند و همه دولت‌های بعد از ریگان هم به نوعی با این مسئله دست و پنجه نرم كردند. در حقیقت مسائل موجود یك مشكل ساختاری به واسطه قوانین محدود كننده اتحادیه‌ها است. این مسئله سبب می‌شود انتخابات، حالت محلی پیدا كند و اجازه نمی‌دهد در سطح ملی یا ایالتی فعالیت كنند.

این كارشناس مسائل آمریكا با تصریح بر اینكه دولت بایدن حتی اگر اراده حل مشكلات آمریكا را داشته باشد، توانایی آن را ندارد بیان كرد: ساختار حقوقی آمریكا به نوعی است كه دولت فدرال نمی‌تواند دخالت زیادی داشته باشد و صرفا می‌تواند حمایت معنوی از كارگرها و طبقه ضعیف جامعه كند.

وی افزود: اگر دولت آمریكا بخواهد این مشكلات را رفع كند باید اكثریت خیلی بیشتری در سنا داشته باشند كه این شرایط فراهم نیست. اصلی ترین مسئله این است كه دولت بایدن اگر بخواهد یك قانون بزرگ در حد بیمه درمانی اوباما تصویب كند، با روی كار آمدن جمهوری خواهان در كنگره بیش از این ممكن نیست.

 مطالب نوشته شده در این مقاله برگرفته از نظرات شخصی نویسنده است و موضع رسمی بخش فارسی رادیو و تلویزیون مرکزی چین را منعکس نمی‌کند.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top