روتیتر: سردار قنبری خبر داد:

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: در یک هفته گذشته بیش از ۸ هزار سارق فراری دستگیر شدند که بیش از ۵۰ درصد این افراد دارای سابقه بوده و قریب ۱۰ هزار سرقت‌های کشف نشده در سراسر کشور، کشف شد.



به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی اقتصادرسا، نشست خبری سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا امروز سوم اسفند ماه با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

سردار قنبری در این نشست خبری اظهار کرد: در حوزه امنیت دو بعد را مورد بررسی قرار داده‌ایم، یکی بعد عینی و دیگری بعد ذهنی امنیت است. وظیفه ایجاد بعد عینی امنیت با پلیس و وظیفه خلق بعد روانی امنیت با اصحاب رسانه است.

وی با بیان اینکه مجموعه پلیس آگاهی در کشور صد‌درصد تخصصی است و اقدامات پساجرم را انجام می‌دهد، تصریح کرد: درست است پلیس آگاهی پس از وقوع جرم به میدان می‌آید اما نباید از اقدامات پیشگیرانه این پلیس هم غافل شویم.

قنبری اضافه کرد: هر چقدر فاصله بین کشف تا وقوع جرم را کاهش دهیم به همان میزان می‌توانیم بر وقوع جرم تاثیر بگذاریم و وقوع جرم را کاهش دهیم.

رئیس پلیس آگاهی با اشاره به اینکه دغدغه مردم بحث سرقت است، گفت:  تدبیر بر این است تا در حد امکان با تلاش جهادی بتوانیم این دغدغه را رفع کنیم، به همین منظور "طرح سراسری مبارزه با سرقت" بیش از یک هفته است که در کشور آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این طرح با اولویت دستگیری  و کنترل ویژه سارقانی که پرونده‌دار و تحت تعقیب هستند اجرا شده است؛ اطراف محل‌های اختفا و پاتوق‌های احتمالی این افراد، گشت‌های ویژه مستقر کردیم و عملیات ویژه برگزار شده است تا اگر جرمی رخ داد، فوراً بفهمیم کدام سارق این جرم را انجام داده است.

رئیس پلیس آگاهی تصریح کرد: در حوزه وسایط نقلیه، رصد و مبارزه با فروش قطعات مسروقه خودرو در فضای مجازی دائما در حال انجام است.

وی در ادامه گفت: حدود ۱۶ نفر از خانم‌های شاغل در پلیس آگاهی به درجه "کارآگاهی" نائل شدند؛ این افراد در مجموعه پلیس آگاهی رسیدگی به پرونده‌هایی که ویژه بانوان است را بر عهده دارند و تا‌کنون پرونده‌های مختلفی را هم بررسی کردند.

قنبری افزود: برخی از مجرمین با وجود اینکه دلایل و مدارک کافی در مورد آنها اهراز می‌شود اما در اختفای جرم تبحر دارند که در مجموعه تشخیص هویت از دستگاه "پُلی گرافی" مغزی که ساخت ایران استفاده می‌کنیم.

رئیس پلیس آگاهی گفت: این دستگاه از لحاظ علمی برای کشف دروغ استفاده می‌شود و برای موضوعات خاص در بازجویی‌ها استفاده می‌شود، می‌توان گفت این دستگاه به نوعی مانند دروغ‌سنج است اما علمی‌تر و پیشرفته‌تر از آن ساخته شده است.

وی با اشاره به ایجاد دوایر روانشناسی جنایی اضافه کرد: هدف از ایجاد این دوایر، شناسایی انگیزه مجرم برای انجام جرم است و برای مجرمانی که جرایم خشن انجام می‌دهند به کار گرفته می‌شود.

قنبری درباره پرونده‌های معوقه و تحت پیگرد افزود: از ظرفیت کارآگاهان بازنشسته با هدف استفاده از تجارب این افراد و شناسایی مجرمان استفاده می‌شود و فعلا در حوزه سرقت این موضوع در دست انجام است.

رئیس پلیس آگاهی با اشاره به نتایج طرح ویژه مبارزه با سرقت در یک هفته گذشته تاکید کرد: بیش از ۸ هزار سارق فراری دستگیر شدند، بیش از ۵۰ درصد این افراد دارای سابقه هستند و قریب ۱۰ هزار سرقت‌های کشف نشده در سراسر کشور، کشف شد.

قنبری با بیان اینکه طرح های متعددی را در سال اجرا می‌کنیم، یادآور شد: به دنبال ارائه آمار در طرح خود نیستیم و طرح را تا زمانی که برای مردم ایجاد امنیت و در مجرمان ایجاد ناامنی شود، ادامه می‌دهیم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا خاطرنشان کرد: در راستای طرح مبارزه با سرقت و در هفته گذشته همه اموالی  را که  در زاهدان کشف کرده بودیم  در حضور مالباخته‌ها، اموال کشف شده را به آنها تحویل دادیم و در طرح مبارزه با سرقت هماهنگی بسیار خوبی میان پلیس و مقامات قضایی وجود دارد.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top