روتیتر: رئیس جمهور در صحن مجلس شورای اسلامی:

رئیس جمهور اظهار داشت: طبق آمار کنترل و سیر نزولی تورم آغاز شده است.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز یکشنبه در صحن مجلس شورای اسلامی، ضمن گرامیداشت ۱۹ دی و قیام مردم قم گفت: قیام ۱۹ دی، آغاز نهضت عظیم اسلامی بود که منتهی به ۲۲ بهمن شد. یاد همه شهدا بویژه حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم به ارواح‌شان درود می‌فرستیم و از ارواح بلندشان استمداد می‌طلبیم.

آیت الله رئیسی با اشاره به حضور خود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور امروز من در مجلس و در حضور نمایندگان محترم به دلیل احترام به قانون و آئین نامه مجلس و برای تبیین لایحه بودجه ۱۴۰۱ است چون در جلسه گذشته و در روز تقدیم لایحه ابعداد و شاخص‌های بودجه ۱۴۰۱ را بیان کردم.

رئیس جمهور افزود: امروز همگرایی بین مجلس و دولت ضروری است که در جهت رفع مشکلات مردم، انتظار دلسوزان انقلاب این است که این همگرایی و همپوشانی صورت گیرد.

 

دولت به دنبال اجرای قانون ساخت مسکن است

دکتر رئیسی در مورد ساخت مسکن و اینکه این موضوع تبدیل به قانون شده است، گفت: دولت به دنبال اجرای قانون ساخت مسکن است و این مساله هم وعده ما و هم مصوب مجلس و هم خواست مردم است.

آیت الله رئیسی با اشاره به حمایت از تولید، اظهار داشت: آنچه در مجلس تصویب شد و آنچه دولت دنبال می‌کند همه در یک سو است. این هم سویی و همراهی خواست مردم و در جهت رفع مشکلات آن‌ها است.

 

به لطف خداوند امروز پایین‌ترین سطح ابتلا و فوتی کرونایی در کشور وجود دارد

رئیس جمهور در مورد اقدامات موفقیت آمیز دولت در کنترل بیماری کرونا، تصریح کرد: موفقیت‌های بعضی از کشورها و غربی‌ها را به رخ ما نکشند. به لطف خداوند امروز پایین‌ترین سطح ابتلا و پایین‌ترین سطح فوتی در کشور وجود دارد و این جای شکرگزاری به درگاه الهی دارد.

دکتر رئیسی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در کشورهای جهان افزود: امروز علی‌رغم شرایطی که همسایگان ما و برخی کشورهای غربی دارند با همت مردم و پیگیری مسئولان و در رأس آن با عنایت پروردگار متعال شاهد وضعیتی کاملاً متفاوت در ایران اسلامی هستیم.

 

آمارها نشان می‌دهد که کنترل و سیر نزولی تورم آغاز شده است

 آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه حل مساله تورم خواست مردم و همه دلسوزان است، گفت: آمارها نشان می‌دهد که کنترل و سیر نزولی تورم آغاز شده است. نه فقط در چند سال اخیر، در تاریخ ۵۰، ۶۰ ساله کشور این میزان تورم بی‌نظیر بود، امروز سیر صعودی تورم تبدیل شده به سیر نزولی تورم و این سیر نزولی آغاز شده است و این آغاز، آغاز مبارکی است که بعداً به کاهش قیمت‌ها بیانجامد.

 

افزایش ۴۰ درصدی صادرات غیرنفتی

آیت الله رئیسی با بیان افزایش ۴۰ درصدی صادرات غیرنفتی، اظهار داشت: باید تلاش کرد که این میزان نیز افزایش پیدا کند چون سهم ما در اقتصاد منطقه سهم بسیار بالایی است و این سهم الان استنقاذ نشده و باید تلاش کرد این سهم در جای خودش قرار گیرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: علی‌رغم همه تهدیدات و تحریم‌ها امروز افزایش صادرات نفتی و میعانات را داریم، بعضاً عده‌ای گله‌مند بودند که نمی‌شود مگر می‌شود؟؛ اما خداوند متعال تفضل کرد این اتفاق افتاد و از طرف دیگر ارز حاصل از این صادرات برمی‌گردد به منابع ارزی ما. این هم نکته مهمی است.

 

این خبر در حال تکمیل شدن است...

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top