در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران بار دیگر رئیس شورا بر انتقال نمایشگاه‌های پرازدحام و همزمان از نمایشگاه بین‌المللی سئول به شهر آفتاب تاکید کرد و گفت:‌ قطعا شهرداری تهران جلوی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را خواهد گرفت.


به گزارش اقتصادرسا ؛ناصر امانی در سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران به گزارش هیئت تطبیق فرمانداری تهران در روز یکشنبه هفته جاری اشاره کرد و گفت: در این جلسه سه مصوبه شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

وی در این باره توضیح داد: مصوبه نامگذاری‌ها از جمله مصوباتی بود که در این جلسه مورد بررسی و تأیید هیئت تطبیق فرمانداری تهران قرار گرفت.

امانی تصریح کرد: موضوع بعدی که در هیئت تطبیق فرمانداری مورد بررسی قرار گرفت مصوبه تعارض منافع بود که با کلیات آن موافق شد ولی در رابطه با افراد مشمول مصوبه با عنایت به ارتقاء پست و در صورت داشتن شرایط قانونی با تأکید بر نظارت شورای شهر تهران برای عدم ضایع شدن حق این افراد تاکید شد که این مصوبه نیز مورد موافقت قرار گرفت. مصوبه دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت مصوبه اخیر شورای شهر تهران مبنی بر انتقال نمایشگاه‌های بین‌المللی به شهر آفتاب بود که در این جلسه از سوی فرمانداری تهران اعلام شد شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌ها مصوبه مجلس شورای اسلامی را دارد و به دلیل اینکه این شرکت دارای اعضا و هیئت مدیره است، شورای شهر تهران نمی‌تواند در ارتباط با انتقال این نمایشگاه به شهر آفتاب تصمیم بگیرد.

عضو شورای شهر تهران گفت: در ابتدا در این جلسه می‌خواستند این مصوبه را رد بکنند که در ادامه قرار شد با اعضای هیئت مدیره در مورد انتقال نمایشگاه جلسه‌ای برگزار شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که باید به آن بپردازم این است که در ارتباط با شرکت بهره‌برداری مترو از ابتدای ورود به بحث قطارها، واگن‌ها و تجهیزات و مشکلات فنی، صحبت‌های بسیاری شده است ولی از یک چیزی نباید غفلت بکنیم و آن سرمایه انسانی شهرداری است که اگر این مسئله صدمه ببیند و انگیزه‌ای وجود نداشته باشد ما بهترین تجهیزات را هم داشته باشیم، نمی‌توانیم شرایط خوبی را فراهم بکنیم.

وی گفت: اخیرا بنده بازدیدی را از پایانه‌های ۴ و ۵ مترو داشته‌ام و با بسیاری از کارکنان و پرسنل شرکت مترو صحبت داشته‌ام که به ۱۱ مسئله اساسی در این دیدارها اشاره شده است که این ۱۱ مسئله را تقدیم آقای چمران و شهردار تهران خواهم کرد.

امانی ادامه داد: خواهش من از شهردار تهران این است که به نیروی انسانی در شرکت بهره‌برداری مترو توجه ویژه‌ای شود و این در حالیست که در دوره گذشته مدیریت شهری علاوه بر خالی کردن انبارهای تجهیزات مترو‌، اقداماتی نیز در حوزه مدیریتی صورت گرفته که منجر به اضطراب و استرس نیروهای شرکت بهره‌‌برداری مترو شده است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در واکنش به اظهارات فرمانداری تهران در رابطه با مصوبه انتقال نمایشگاه بین‌المللی به شهر آفتاب گفت: این درست است که شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌ها مصوبه مجلس را دارد اما قرار نیست که زور بگویند و دیگر بدتر از نفت ایران و انگلیس نبود که ما آن را ملی کردیم!‌

وی ادامه داد: ما به بحث بین‌المللی بودن شرکت نمایشگاه‌ شهر آفتاب کاری نداریم و تأکید ما بر این بوده و هست که نمایشگاه‌های پرجمعیت از داخل شهر به مجموعه شهر آفتاب منتقل شوند و نمایشگاه‌های کم ازدحام می‌توانند کمافی‌السابق در این مجموعه برگزار شوند اما اجازه برگزاری نمایشگاه‌های پرازدحام را نخواهیم داد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به تغییراتی که در ریاست نمایشگاه بین‌المللی انجام شده است و فرد جدیدی منصوب شده است قطعا با رئیس جدید و وزیر صمت جلسه برگزار خواهیم کرد.

چمران افزود: تأکید شورای شهر تهران بر انتقال نمایشگاه‌های پرازدحام به خارج از شهر و برگزاری آنها در مجموعه شهر آفتاب است و خواهد بود و بر تصمیم خود پافشاری خواهیم کرد و نباید نمایشگا‌های پرازدحام و همزمان در نمایشگاه‌ بین‌المللی سئول برگزار شود و جلوی آن را خواهیم گرفت و شهرداری تهران توان جلوگیری آن را دارد و انجام خواهد داد.

وی در پایان تأکید کرد که شهرداری حق دارد حق مردم را از شهر بگیرد و قطعا اجازه برگزاری نمایشگاه‌های پرازدحام و همزمان را در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب را نخواهیم داد.

انتهای پیام /