تقدسی نژاد گفت: باید از خودروسازان کشور که در نبود شرکت های خارجی در نمایشگاه خودروی تهران بسیار خوب عمل کردند تشکر ویژه ای به عمل آورد.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛عباس تقدسی نژاد در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران که امروز ۲۶ اردیبهشت در محل نمایشگاه های شهر آفتاب برگزار شد، گفت: باعث خوشحالی است که پس از چند سال توقف فعالیت نمایشگاه شهر آفتاب امروز میزبان برگزاری نمایشگاه خودرو هستیم. امیدواریم این نمایشگاه که اولین رویداد خودرو قرن در در کشور به شمار می رود موجب بروز تحول و رشد صنعت خورد کشور باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه در شرایط تحریمی کشور، امکان حضور شرکت های خارجی در این رویداد فراهم نبود باید از تولیدکنندگان داخلی که تمام تلاش خود را برای با شکوه برگزار شدن این رویداد انجام دادند تشکر و قدردانی کرد.

مدیرعامل سایت نمایشگاهی شهر آفتاب در ادامه با بیان اینکه باید از وزیر صمت نیز بابت اجازه واردات خودرو تشکر کرد، گفت: این اقدام موجب ایجاد رقابت و بابا بردن سطح کیفی و کمی صنعت خودرو در کشور خواهد شد.  از اهداف برگزاری نمایشگاه های اینچنینی ارائه نوآوری های جدید، ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه انتقال سلایق مشتریان به تولیدکنندگان و ایجاد ارتباط میان فعالان داخلی و خارجی و… میتوان نام برد. امیدواریم که در برگزاری این رویداد موفق شویم به این اهداف بسیار مهم دست پیدا کنیم.

تقدسی نژاد در بخش دیگری از صحبت های خود به تشریح وضعیت سایت نمایشگاهی شهر آفتاب پرداخت و گفت: این سایت نمایشگاهی تاسیس شده تا بار مهمی را از دوش مردم تهران در برگزاری رویداد ها در سطح شهر بردارد. درآمد حوزه نمایشگاهی در جهان رقمی در حدود ۳۲۵ میلیارد دلار است اما سهم ایران از این رقم بسیار ناچیز است. بنابراین ما باید در این راستا برخی از ساختارهای صنعت نمایشگاهی کشور را اصلاح کنیم. ما تنها کشوری هستیم که ۳۳ سایت نمایشگاهی در کشور داریم. به نظر می رسد باید در صنعت نمایشگاهی برنامه ای راهبردی و جامع برای استفاده از این ظرفیت در راستای نیل به اهداف مهم دولت تدوین کنیم.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top