«آنتونیو سامارانچ» معاون کمیته بین المللی المپیک در سخنرانی ویدئویی خود تاکید کرد که چین در زمینه استفاده پایدار از میراث المپیک، به الگوی جهان تبدیل خواهد شد. پکن از زمان بازی های المپیک 2008 تا بازی های المپیک زمستانی 2022، به ستون اصلی ارتقاء روح و ماهیت المپیک در جهان تبدیل شده است.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛کنفرانس بین المللی توسعه صنعت برف و یخ (هه‌بئی‌) چین 2022 با موضوع «تمرکز بر بازی های پس از المپیک و ارتقاء همکاری های بین المللی در صنعت برف و یخ»، چند روز پیش در «شی‌جیاجوانگ»، هه‌بئی برگزار شد؛ مهمانان چینی و خارجی شرکت کننده در این نشست، به طور کلی اعلام کردند که بر اساس باور آنها میزبانی موفقیت آمیز پکن از بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی، یک بازار گسترده را برای توسعه صنعت برف و یخ فراهم کرده است و بر این اساس، می توان آینده درخشانی را برای صنعت برف و یخ چین پس از بازی های المپیک زمستانی متصور شد.

«آنتونیو سامارانچ» معاون کمیته بین المللی المپیک در سخنرانی ویدئویی خود تاکید کرد که چین در زمینه استفاده پایدار از میراث المپیک، به الگوی جهان تبدیل خواهد شد. پکن از زمان بازی های المپیک 2008 تا بازی های المپیک زمستانی 2022، به ستون اصلی ارتقاء روح و ماهیت المپیک در جهان تبدیل شده است.

شهر «جانگ‌جیاکو» در استان «هه‌بئی»، شهری است که بیشترین رویدادهای ورزشی زمستانی در آنجا برگزار شده است. صنعت برف و یخ چین در این شهر در حال رونق و صنعت گردشگری و توریسم مرتبط با یخ و برف نیز در حال شکوفایی است.

بدنبال برگزاری بازی های المپیک زمستانی پکن، اشتیاق مردم چین برای شرکت در ورزش های مرتبط با یخ و برف رو به افزایش است؛ این گونه ورزش ها دیگر منحصر به شمال چین نیستند بلکه مکان های متنوع و نهادهای آموزشی مختلف ورزش های برفی و یخی در فضای بسته در جنوب چین نیز ایجاد شده اند که جوانان از سراسر کشور در رویدادهای مربوط به ورزش های یخی و برفی آنها مشارکت دارند.

«یوهان الیاش» رئیس فدراسیون بین المللی اسکی در سخنرانی ویدئویی خود گفت که چین از طریق آماده سازی بازی های المپیک زمستانی، به شیوه ای موفقیت آمیز توانست 300 میلیون نفر را برای شرکت در ورزش های برفی و یخی جذب کند و به ارتقاء توسعه سریع صنعت برف و یخ بپردازد و ورزش های برفی و یخی را از حاشیه به کانون توجه عموم تبدیل کند.

رئیس فدراسیون بین المللی اسکی افزود صنعت برف و یخ چین آینده ای امیدوار کننده دارد و این فدراسیون به مشارکت در تحول و بهینه سازی میراث المپیک زمستانی پکن ادامه خواهد داد و در سطح گسترده ای رویدادهای برجسته بین المللی را به «جانگ‌جیاکو» و دیگر شهرهای چین معرفی می کند و به محبوب سازی گسترده اسکی می پردازد و سطح مسابقات اسکی جوانان چین را بالا می برد و از طریق راه های دیگر به چین کمک خواهد کرد.

امروزه منابع سرد چین که پیشتر برفی و در حال یخبندان رها شده بودند، به تدریج در حال انتشار گرمای توسعه اقتصادی اند.

«ژن هونگ‌بین» رئیس شورای ارتقاء تجارت بین الملل چین می گوید که صنعت برف و یخ چین با کمک توسعه فرصت های فراهم شده در پی برگزاری بازی های المپیک زمستانی پکن، از این شتاب بهره مند شده و به صورت مداوم به تقویت توامندسازی های دیجیتالی و فناوری و فرهنگی پرداخته و صنعت برف و یخ از جمله نمایشگاه ها، توریسم، تجهیزات و مسابقات را احیاء کرده است.

انتظار می رود که ارزش کلی صنعت برف و یخ چین در سال 2022 به بیش از 800 میلیارد یوان و در سال 2025، به 1 تریلیون یوان برسد.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top