روتیتر: در نشست هم‌اندیشی ایمینو با رئیس دانشکده مدیریت علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر بررسی شد

رئیس دانشکده مدیریت علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران(ایمینو) بازدید کرد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از شبکه ایمینو، نشست هم‌اندیشی ایمینو با دانشکده مدیریت علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با محوریت مدل‌های تامین مالی ایده‌‌های نوآورانه برگزار شد.

در این نشست حسین منصوری مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی «ایمینو» با اشاره به اینکه رویکرد ایمینو تسهیلگری برای ایده‌های نوآورانه این بخش است، اظهار کرد: این مرکز از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» با هدف سیاستگذاری و تسهیلگری شبکه سازی، توسعه بازار آموزش و ترویج رفع منازعات تمرکزدهی فعالیت ها و مشوق ها به سمت حوزه ها و عناصر راهبردی تشکیل شده است.


او ادامه داد: در زیست بوم نوآوری بخش معدن و صنایع‌معدنی با چالش کمبود ایده مواجه هستیم و داشتن ایده‌های نو برای حل مشکلات مختلف از چالش‌های ما است. بر اساس معیار جهانی، ۹۸ درصد ایده‌ها رد می‌شوند و به این معناست که از ۱۰۰ ایده تنها دو ایده انتخاب می‌شوند.

منصوری با بیان اینکه ۱۰۰ شرکت به فعالیت در بخش معدن و صنایع معدنی مشغول هستند، گفت: بر اساس بررسی‌های ما ۵۹ درصد از شرکت‌های دانش بنیان نیاز به توسعه بازار دارند، ۲۸ درصد با مشکلات تامین مالی روبرو هستند و باقی مشکلات نیز به منابع انسانی مربوط می‌شود که امیدواریم دانشگاه‌ها، شتابدهنده‌ها، صندوق‌ها و دیگر بازیگران زیست بوم آگاه به این دغدغه ها هم‌افزایی و نقش آفرینی کنند.

در ادامه این نشست مهدی مجیدپور رئیس دانشکده مدیریت علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی با الفبای نوآوری و کارآفرینی آشنا نیستند و نسبت به ورود طرح‌های نوآورانه و فناورانه مقاومت هایی نشان می‌دهند.


او با بیان اینکه دانشگاه‌ها جایی برای شکل گیری و پرورش ایده‌های نو هستند، گفت: ما در تلاش بودیم با ایجاد آزمایشگاه نوآوری در درون دانشگاه به مدلسازی و ساختار تامین مالی در زیست بوم نوآوری بپردازیم و نقاط ضعف این عرصه را شناسایی کنیم.

مجیدپور عنوان کرد: دانشکده مدیریت علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن می‌تواند بسترهای درست تامین مالی ایده‌‌های نوآورانه و فناورانه را شناسایی و با همکاری متولیان و دیگر بازیگران زیست بوم نوآوری بخش معدن کشور راهکارهای کارشناسی شده حمایت مالی از نسل نوآور را ارائه کند.

مجید وفایی فرد عضو هیأت اجرایی ایمینو در ادامه این نشست مطرح کرد: مراکز نوآوری و شتابدهنده ها موتور محرک زیست بوم نوآوری هستند و متولیان بخش معدن اهرم‌های حرکت توسعه این زیست بوم محسوب می‌شوند.

 

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران افزود: با توجه به‌ اینکه یکی از اهداف راه‌اندازی مرکز نوآوری ایمینو افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در بخش معدن و صنایع معدنی بوده، چگونگی تامین مالی و نوع حمایت از نوآوران جوان حائز اهمیت است تا فناوران و نوآوران دانشگاه و صنعت به ایده‌پردازی ترغیب شوند.

او با اشاره به تجارب برگزاری جشنواره مشترک دانشگاه تهران، ایمیدرو و ایمینو (اینوماین) بیان کرد: نهادسازی در تامین منابع مالی ایده‌های معدنی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمایتی موجود در دستگاه‌های اجرایی و همنشینی بازیگران چندسویه اقتصاد دانش‌بنیان همواره از اهداف قابل توجه در زیست بوم نوآوری بخش معدن بوده است.

در ادامه این نشست ضمن بازدیدی از مرکز نوآوری ایمینو، مدل‌های پیشنهادی برای تامین مالی نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی و همچنین نحوه همکاری با آزمایشگاه نوآوری دانشکده مدیریت دانشگاه امیرکبیر مورد بررسی قرار گرفت.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top