ایمیدرو به عنوان یکی از سازمان های تاثیر گذار در اقتصاد کشور در حالی گاهی اوقات از سوی برخی رسانه های این بخش مورد تخریب قرار می گیرد، که گویی مدیران این سازمان، روی صندلی نشسته و دچار روزمرگی اند. این در حالی است که فارغ از ادعا، اقدامات توسعه ای این سازمان در بخش ارزش افزوده با احداث طرح های فرآوری، اشتغال، ارزآوری، صرفه جویی ارزی ناشی از بومی سازی، کاهش خام فروشی، کاهش چالش های اکتشاف، هم اندیشی با تشکل ها برای رفع چالش های پیش رو و غیره، مشهود است. حتی مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی 11 آبان امسال به مطلوب بودن اقدامات دولت سیزدهم در زمینه‌ معادن اشاره کردند.

به گزارش  اقتصادرسا؛گوهر سنگ کشور با حضور فعالان این حوزه است. به طوری که این اقدام موجب همگنی استانداردها در این بخش خواهد شد. همچنین، در این بخش، برگزاری آموزش های کاربردی مبتنی بر بازار برای هنرجویان در ۳۱ استان، نوسازی تجهیزات و دستگاه های گوهر تراشی و نیز راه اندازی آزمایشگاه تراش گوهرسنگ منطبق با استانداردهای بین المللی در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی کرج، از دیگر اقدامات صورت گرفته طی ۲ سال اخیر است.

هدف ایمیدرو از سرمایه گذاری و راهبری در این بخش، دستیابی به ظرفیت اشتغال ۵۰۰ هزار نفری موجود در آن است. تهیه نسخه اولیه طرح جامع مس با برگزاری جلسات با حضور و هم اندیشی فعالان انجمن مس، گام دیگر این سازمان است.

افزایش ارتباط با شرکت های دانش بنیان امسال نیز ایمیدرو با تمرکز بیشتر بر حمایت از شرکت های دانش بنیان، با توسعه مراکز «ایمینو» و «یونیدرو» به دنبال افزایش ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف معدن و صنایع معدنی است.

این حمایت ها در قالب «تسهیل گری به منظور تجاری سازی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه محصولات و خدمات تیم ها، استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان»، «ایجاد سامانه و پلتفرم های مرتبط با نوآوری و فناوری، پژوهش در نوآوری و فناوری»، «برگزاری رویداد دایان با حضور شرکت های دانش بنیان زنجیره فولاد، شرکت ها و صندوق های سرمایه پذیر، نمایندگان انجمن های بخش خصوصی و ذینفعان» و «جذب شرکت های دانش بنیان برای ساخت ماشین آلات معدنی» است تا درنتیجه، فضای بیشتری برای حضور شرکت های مذکور در عرصه تولید و خدمات فناوری فراهم کند.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top