این همایش با حضور مسئولین، مدیران ارشد و متخصصان حوزه انرژی در ساختمان شماره 2 سازمان مدیریت صنعتی برگزار می شود.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، همایش "هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی" 7 خردادماه سال جاری با حضور مسئولین، مدیران ارشد و متخصصان حوزه انرژی در ساختمان شماره 2 سازمان مدیریت صنعتی برگزار می شود.

بنا به این گزارش، دبیر اجرایی همایش هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی گفت:این جایزه در راستای سیاست‏های کلی اصلاح الگوی مصرف به انضمام قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، با هدف اشاعه فرهنگ صرفه‏جویی و ایجاد زمينه‌هايی براي ارتقاء سطح توانمندي و توسعه مديريت و كمك به هم‌افزايي دانش و تجربه سازمان‏ها در زمينه مديريت انرژي و کمک به شرکت‏هایی که قصد دارند مسیر خود را با رویکردی داوطلبانه و التزام عملی به مسئولیت‏های اجتماعی خود، در سطحی بالاتر از حداقل‏های استاندارد ادامه دهند، برگزار می‌شود.

 وی افزود: سازمان مدیریت صنعتی از سال 94 و با جلب همکاری و همراهی اصلی‏ترین نهادهای قانون گذار و ناظر در زمینه انرژی شامل " معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری"، "شرکت بهینه سازی مصرف سوخت"، "سازمان انرژي‌هاي تجديد پذير و بهر‌وري انرژي برق" و "سازمان ملی استاندارد ایران"، نظام "جایزه ملی مدیریت انرژی" را پایه گذاری کرده که  با گذشت 8 دوره از برگزاری "جایزه ملی مدیریت انرژی"، اکنون این جایزه از جایگاه بسیار خوب و مقبولی در بین سازمان‏های ایرانی برخوردار است و "دبیرخانه جایزه ملی مدیریت انرژی" به عنوان اصلی‏ترین مرجع برای ارزیابی عملکرد مدیریت انرژی در کشور شناخته می‏شود.

 

جایزه ملی مدیریت انرژی در 4 بخش اصلی شامل صنایع و فرایندهای انرژی بر، محصولات و تجهیزات انرژی بر، ساختمان های غیر مسکونی اداری، و پروژه های صرفه جویی انرژی به شرکت‏های متقاضی اعطا می‏شود.

بر اساس الگوی تدوین شده برای ارزیابی در این جایزه، موضوعات سیستمی و مدیریتی با در نظر گرفتن شاخص‏های مصرف و نتایج حاصل از فرایندها و همچنین اقدامات بهبود انجام گرفته، بصورتی متوازن مورد بررسی قرار می گیرد.

این الگو از یکسو به استانداردهای معیار مصرف، قانون و تعهد شرکت‏ها به رعایت مفاد آن توجه نموده و از سوی دیگر وضعیت گذشته و حال و بهبودهای انجام گرفته را در مورد میزان مصرف انرژی مد نظر قرار داده و نیز نگاهی عمیق به رعایت اصول سیستمی و مدیریت داشته و این سه وجه را در کنار یکدیگر قرار داده است.

بررسي‏ها و ارزيابي‏هاي اين جايزه علاوه بر فعاليت‏هايي كه در اين خصوص توسط كميته علمي و كميته راهبري صورت مي گيرد، توسط ارزيابان متخصص، مجرب، آموزش ديده و گزينش شده از سوی دبيرخانه جايزه ملي مديريت انرژي، با مراجعه حضوری به سايت اجرايي شركت‎های متقاضي در قالب تيم‏هاي 3 یا 2 نفره، در یک بازه زمانی 3 ماهه انجام شده است.