معاون وزیر صمت در بازدید از شرکتهای برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان اظهار داشت : با توجه به سلیقه بازار ، تکانه های اقتصادی و تغییرات درفضای کسب و کار حال حاضر کشور نیاز به نوآوری و نواندیشی در مدل ارزیابی جایزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان احساس می شود.



به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان معاون وزیر صمت در بازدید از شرکتهای برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان اظهار داشت : با توجه به سلیقه بازار ، تکانه های اقتصادی و تغییرات درفضای کسب و کار حال حاضر کشور نیاز به نوآوری و نواندیشی در مدل ارزیابی جایزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان احساس می شود.
حسین فرهیدزاده در ادامه افزود : استفاده از روش‌های علمی به منظور ارزیابی عملکرد بنگاههای اقتصادی متقاضی دریافت گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان باید بیش از پیش مورد توجه باشد زیرا توسعه ، رشد و بالندگی کشور نیازمند جدیدترین روشهای عملی ، بروز و استراتژیک است تا بتوانیم صنعت کشور را  به پویایی برسانیم.
وی از تشکیل کمیته مشورتی برای تعیین شاخصهای ارزیابی عملکرد شرکتهای متقاضی بر اساس مدل تعالی سازمانی خبر داد و گفت : این کمیته مشورتی به منظور بازنگری در ضوابط و آیین نامه اجرایی مربوطه در آینده ای نزدیک تشکیل می شود.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  خاطر نشان کرد : لازم است بدانیم که نقش دولت و حاکمیت در مقام تنظیم گیری و تسهیل گری برای رفع موانع اقتصادی کشورکمتر از نقش بخش خصوصی است . لذا استفاده از نخبگان ، اتحادیه ها ،سندیکاها و .... از جمله روش هایی است که می تواند به بهبود هر چه بیشتر اجرای این فرایند کمک نماید.
وی یادآور شد : در این راستا ما  بعنوان یک دستگاه حاکمیتی اعلام آمادگی می کنیم که تا در این زمینه از تجربیات ، نظرات و ظرفیت بخش خصوصی ، اتحادیه ها و سندیکاها بهره مند شویم.
فرهید زاده در ادامه نقش نخبگان را در تدوین برنامه بهبود اصلاح روشها و فرآیندهای کار ارزیابی حائز اهمیت دانست و اظهار داشت : معتقدم هیچ کس نمی تواند بهتر از نخبگان در مورد پویایی و اثربخشی صنعت نظر بدهد لذا تلاش ما باید در بهره گیری درست و مناسب از این افراد بعنوان سرمایه های علمی کشور در بحث اصلاح روشها و فرآیندهای کار ارزیابی باشد.  
رییس سازمان حمایت خواستار ارتباط با دانشگاه و مراکز پژوهشی به منظور بازبینی و اصلاح مدل ارزیابی  شاخصهای شرکتهای متقاضی در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان شد و تصریح کرد  : باید به این باور داشته باشیم که نخبگان جامعه ، ظرفیتهایی هستند برای شناسایی و حل مشکلات اقتصادی کشور و باید در فضای حال حاضر از این استعدادها به نحو احسن استفاده شود.  
وی بیان کرد : امیدوار هستیم در سال جاری با بهره گیری از تمام این ظرفیتها شاهد تعالی و رشد کیفیت خدمات به مصرف کنندگان باشیم.
فرهیدزاده اعلام داشت : این سازمان بعنوان پل ارتباطی بخش خصوصی با دولت می تواند با  هماهنگی با کارشناسان و دستگاههای مرتبط  ، ظرفیت سازی مناسب و  انعکاس مشکلات ، مطالبات و دغدغه های تولیدکنندگان کالا و خدمات  ، نقش موثر و محوری در رفع مشکلات و تنگناهای این حوزه  ایفا نماید.
حسین فرهیدزاده ، درادامه سازمان حمایت را به دو بال تشبیه کرد و توضیح داد : این سازمان تنها دستگاهی است که ضمن برقراری ارتباط موثر بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و  حمایت توامان از مصرف کنندگان و تولیدکننده و تسهیل تعامل بین دولت و بخش خصوصی ، می تواند قدرت تصمیم گیری و اثرگذاری سیاستهای دولت را افزایش دهد.
وی همچنین به چالشها و موانع شرکتهای پخش در کشور اشاره کرد و گفت : در شرایط کنونی موضوعی که در ارتباط با شبکه توزیع کالا در کشور می بایست مدنظر قرار گیردد  انتقال کالاها با صرف کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان، و درنهایت رعایت بیشتر حقوق مصرف کنندگان است.
معاون وزیر صمت خاطر نشان کرد :صنعت توزیع و پخش کشور رسالت خطیر را برعهده دارد که  سعی داریم با حمایت دولت و همراهی تولیدکنندگانی که با صنعت پخش در ارتباطند مشکلات موجود در این صنعت را برطرف نماییم.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top