معاون وزیر صمت در بازدید از شرکتهای برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان اظهار داشت : با توجه به سلیقه بازار ، تکانه های اقتصادی و تغییرات درفضای کسب و کار حال حاضر کشور نیاز به نوآوری و نواندیشی در مدل ارزیابی جایزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان احساس می شود.



به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان معاون وزیر صمت در بازدید از شرکتهای برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان اظهار داشت : با توجه به سلیقه بازار ، تکانه های اقتصادی و تغییرات درفضای کسب و کار حال حاضر کشور نیاز به نوآوری و نواندیشی در مدل ارزیابی جایزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان احساس می شود.
حسین فرهیدزاده در ادامه افزود : استفاده از روش‌های علمی به منظور ارزیابی عملکرد بنگاههای اقتصادی متقاضی دریافت گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان باید بیش از پیش مورد توجه باشد زیرا توسعه ، رشد و بالندگی کشور نیازمند جدیدترین روشهای عملی ، بروز و استراتژیک است تا بتوانیم صنعت کشور را  به پویایی برسانیم.
وی از تشکیل کمیته مشورتی برای تعیین شاخصهای ارزیابی عملکرد شرکتهای متقاضی بر اساس مدل تعالی سازمانی خبر داد و گفت : این کمیته مشورتی به منظور بازنگری در ضوابط و آیین نامه اجرایی مربوطه در آینده ای نزدیک تشکیل می شود.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  خاطر نشان کرد : لازم است بدانیم که نقش دولت و حاکمیت در مقام تنظیم گیری و تسهیل گری برای رفع موانع اقتصادی کشورکمتر از نقش بخش خصوصی است . لذا استفاده از نخبگان ، اتحادیه ها ،سندیکاها و .... از جمله روش هایی است که می تواند به بهبود هر چه بیشتر اجرای این فرایند کمک نماید.
وی یادآور شد : در این راستا ما  بعنوان یک دستگاه حاکمیتی اعلام آمادگی می کنیم که تا در این زمینه از تجربیات ، نظرات و ظرفیت بخش خصوصی ، اتحادیه ها و سندیکاها بهره مند شویم.
فرهید زاده در ادامه نقش نخبگان را در تدوین برنامه بهبود اصلاح روشها و فرآیندهای کار ارزیابی حائز اهمیت دانست و اظهار داشت : معتقدم هیچ کس نمی تواند بهتر از نخبگان در مورد پویایی و اثربخشی صنعت نظر بدهد لذا تلاش ما باید در بهره گیری درست و مناسب از این افراد بعنوان سرمایه های علمی کشور در بحث اصلاح روشها و فرآیندهای کار ارزیابی باشد.  
رییس سازمان حمایت خواستار ارتباط با دانشگاه و مراکز پژوهشی به منظور بازبینی و اصلاح مدل ارزیابی  شاخصهای شرکتهای متقاضی در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان شد و تصریح کرد  : باید به این باور داشته باشیم که نخبگان جامعه ، ظرفیتهایی هستند برای شناسایی و حل مشکلات اقتصادی کشور و باید در فضای حال حاضر از این استعدادها به نحو احسن استفاده شود.  
وی بیان کرد : امیدوار هستیم در سال جاری با بهره گیری از تمام این ظرفیتها شاهد تعالی و رشد کیفیت خدمات به مصرف کنندگان باشیم.
فرهیدزاده اعلام داشت : این سازمان بعنوان پل ارتباطی بخش خصوصی با دولت می تواند با  هماهنگی با کارشناسان و دستگاههای مرتبط  ، ظرفیت سازی مناسب و  انعکاس مشکلات ، مطالبات و دغدغه های تولیدکنندگان کالا و خدمات  ، نقش موثر و محوری در رفع مشکلات و تنگناهای این حوزه  ایفا نماید.
حسین فرهیدزاده ، درادامه سازمان حمایت را به دو بال تشبیه کرد و توضیح داد : این سازمان تنها دستگاهی است که ضمن برقراری ارتباط موثر بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و  حمایت توامان از مصرف کنندگان و تولیدکننده و تسهیل تعامل بین دولت و بخش خصوصی ، می تواند قدرت تصمیم گیری و اثرگذاری سیاستهای دولت را افزایش دهد.
وی همچنین به چالشها و موانع شرکتهای پخش در کشور اشاره کرد و گفت : در شرایط کنونی موضوعی که در ارتباط با شبکه توزیع کالا در کشور می بایست مدنظر قرار گیردد  انتقال کالاها با صرف کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان، و درنهایت رعایت بیشتر حقوق مصرف کنندگان است.
معاون وزیر صمت خاطر نشان کرد :صنعت توزیع و پخش کشور رسالت خطیر را برعهده دارد که  سعی داریم با حمایت دولت و همراهی تولیدکنندگانی که با صنعت پخش در ارتباطند مشکلات موجود در این صنعت را برطرف نماییم.