روتیتر: جعفری در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح تولید نوار نقاله استیل کورد:

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: اجرای طرح احداث کارخانه تولید نوار نقاله، کاهش ارزبری قابل توجهی برای کشور به همراه دارد.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه ا... جعفری امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح تولید نوار نقاله استیل کورد با بیان این مطلب گفت: اجرای این طرح در منطقه کمتر توسعه یافته الشتر( استان لرستان)، نقطه عطفی برای توسعه صنعتی این منطقه است.

وی ادامه داد: طرح تولید نوار نقاله استیل کورد برای نخستین بار در کشور انجام می شود و اکنون نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره با اینکه حضور شرکت های بزرگ در اجرای هر طرح  توسعه ای، منجر به توسعه آن منطقه می شود، تصریح کرد: امیدواریم، شرکت های سرمایه گذار (شرکت های فولاد مبارکه و توسعه معادن و فلزات)، نسبت به تامین مالی این طرح نیز در بازه زمانی برنامه ریزی شده اقدام کنند.

وی افزود: این طرح همچون طرح های دیگر، ماهانه در ایمیدرو پایش خواهد شد تا انشاءالله با حمایت سرمایه گذاران، طرح با سرعت اجرا شود و مردم در موعد مقرر، شاهد توسعه منطقه باشند.

جعفری خاطرنشان کرد: در منطقه مذکور، محدوده های معدنی شناسایی شده و امیدواریم با اکتشافات بیشتر، به نتایج مطلوبی برسیم.

وی افزود: با دستیابی به ذخایر قابل توجیه، امکان توسعه زنجیره ماده معدنی فراهم خواهد شد.

جعفری خواستار شد: مسئولان طرح تولید نوار نقاله، برنامه آموزش نیروی انسانی مورد نیاز برای دوران بهره برداری را از میان نیروهای بومی اجرایی کنند.

وی ادامه داد: ایمیدرو نیز در امر آموزش حمایت می کند.

اجرای ۱۰۲ کیلومتر احداث جاده برای فعال سازی معادن

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه این سازمان ۱۰۲ کیلومتر جاده برای فعال سازی معادن مطالعه و برنامه ریزی کرده است، گفت: در حال حاضر، اجرای بخشی از این میزان تکمیل و پایان یافته و برخی در مرحله اجرا و بخشی نیز آماده اجراست. وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت های لازم برای معادن، یکی از  راهبردهای ایمیدرو برای توسعه این حوزه مهم است.