این کار به‌منظور پشتیبانی Big Data، هوش مصنوعی، خودروهای متصل به اینترنت،تحولات دیجیتالی و برنامه‌های رباتیک صورت می‌گیرد.

به گزارش اقتصادرسا ؛ال‌جی الکترونیکس (LG) امروز اعلام کرد برای پیشبرد کاربردهای صنعتی محاسبات کوانتومی به شبکه کوانتومی IBM می‌پیوندد. با پیوستن به این شبکه ، ال‌جی به سیستم‌های محاسباتی IBM Quantum، به متخصصان آن و همچنین به Qiskit که کیت توسعه نرم‌افزار اطلاعات کوانتومی منبع باز IBM است دسترسی پیدا می‌کند.

ال‌جی با استفاده از فناوری کوانتومی IBM ، قصد دارد کاربردهای محاسبات کوانتومی را در حوزه‌هایی بررسی کند که نیاز به پردازش حجم زیادی از داده‌ها ازجمله هوش مصنوعی(AI)، خودروهای متصل، تحولات دیجیتالی، اینترنت اشیا(IOT) و برنامه‌های روباتیک دارد.

ال‌جی می‌تواند مطابق با نقشه راه کوانتومی IBM، از پیشرفت‌ها و برنامه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محاسبات کوانتومی و نرم‌افزارها درزمانی که عرضه می‌شوند استفاده کند.

با استفاده از فناوری Quantum IBM، ال‌جی می‌تواند به کارکنان خود آموزش‌های لازم را ارائه دهد و این کار به ال‌جی اجازه می‌دهد تا بررسی کند که چگونه پیشرفت¬های‌ بالقوه را می‌تواند در صنعت خود مورداستفاده قرار دهد.

محاسبات کوانتومی یک تحول هیجان‌انگیز در علم محاسبات است. درحالی‌که کامپیوترهای سنتی محاسبات خود را با بیت‌های ۰ و ۱ انجام می‌دهند، رایانه‌های کوانتومی از کیوبیت‌هایی استفاده می‌کنند که پدیده‌های مکانیکی کوانتومی مانند تداخل و پیچیدگی در محاسبات را برای حل مسائلی به کار می‌گیرد که اساساً برای رایانه‌های سنتی غیرقابل‌حل هستند. درنتیجه، محاسبات کوانتومی برای کمک به کشف راه‌حل‌های جدید برای طیف گسترده‌ای از مسائل مناسب است.

تیم Quantum IBM و ال‌جی در حال تحقیق و بررسی هستند که چگونه محاسبات کوانتومی می‌تواند به صنایع و رشته‌های مختلفی ازجمله مالی، انرژی، شیمی، علم مواد، بهینه‌سازی و یادگیری ماشینی و بسیاری دیگر کمک کند.

کیم بیونگ هون، مدیر ارشد فناوری و معاون اجرایی ال‌جی الکترونیکس، در این رابطه گفت: «بر اساس استراتژی نوآوری خود، قصد داریم از IBM Quantum برای توسعه شایستگی خود در محاسبات کوانتومی استفاده کنیم. هدف ما این است که با استفاده از فناوری محاسبات کوانتومی در کسب‌وکارهای آینده، ارزشی را به مشتریان ارائه دهیم که تاکنون تجربه نکرده‌اند.»

جی گامبتا، عضو و معاون محاسبات کوانتومی در IBM، نیز گفت: «ما از اینکه ال‌جی الکترونیکس را در یک اکوسیستم محاسباتی کوانتومی رو به رشد در کره جنوبی درزمانی هیجان‌انگیز برای منطقه همراهی می‌کنیم بسیار خوشحالیم. رابطه بین IBM و LG Electronics به ال‌جی اجازه می‌دهد تا انواع جدیدی از مشکلات مرتبط با فناوری‌های نوظهور را بررسی و به تقویت قابلیت‌های کوانتومی در کره جنوبی کمک کند.»

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top