روتیتر: مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران مطرح کرد:

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران از تملک، مرمت و بازسازی خانه سرداران شهید به عنوان یک پاتوق فرهنگی و خانه موزه در شهر تهران خبرداد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، محمد مویدی در جلسه ای که به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور ایثارگران برگزار شد، با اشاره به برنامه های شرکت توسعه درهفته میراث فرهنگی گفت:  برنامه های متنوعی که از سوی این شرکت در این هفته برگزار شد، بیانگر آن بود که در صورت وجود اراده با همین امکانات کمی که در اختیار هست، می توان بهتر از گذشته خدمات شایسته ای را به شهروندان ارائه کرد. لذا این موضوع در کنار مسئولیت شرکت برای حفاظت از  میراث تاریخی و فرهنگی شهر تهران، حرکت به سوی برنامه ریزی برای ارائه خدمات فرهنگی را دوچندان می سازد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با بیان اینکه در کنار حفظ میراث ملی و تاریخی، حفاظت از ارزش های انقلاب اسلامی نیز اهمیت دارد، ادامه داد: همانطور که مرمت و حفاظت از خانه مشاهیری همچون سیمین و جلال، اخوان ثالث و... برای بهره برداری آیندگان ارزشمند است، توجه به خانه هایی که سه شهید و بیشتر برای حفظ انقلاب و کشور تقدیم کرده اند نیز حائز اهمیت است. در این خصوص در تلاش هستیم با تعامل با مناطق ۲۲ گانه ضمن شناسایی خانه های دارای سه شهید و سرداران شهید، آنهایی را که توسط شهرداری تهران تملک شده به خانه موزه شهدا تبدیل نماییم. براین اساس جهت اجرای این طرح امیدواریم با همکاری شهرداران مناطق ۴ و ۸  در گام نخست دو خانه شهید را که توسط این مناطق تملک شده، در اولویت اقدام قرار گیرد.  

وی افزود: رسیدگی به وضعیت قبور شهدای گمنام از دیگر تلاشهای این شرکت است که در این راستا بررسی بهسازی مقبره شهدای گمنام کهف الشهدا در دستور کار قرار دارد.

مویدی با بیان این موضوع که ان شاءالله بتوان به سمتی پیش رفت که شرکت توسعه به عنوان یکی از متولیان اصلی حفظ و حراست از میراث تاریخی و فرهنگی در شهرداری تهران، در جهت حفظ جلوه گاههای فرهنگ اسلامی و ارزش های انقلابی اقدامات شایسته ای را داشته باشد، گفت: شناسایی مدارس شهر تهران که بالای ۲۰ شهید دانش آموز را تقدیم کشور کرده اند در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر  ۳ مدرسه که  بالای ۱۰۰ شهید دانش آموز داشته اند بطور ویژه در حال بررسی هستند که پس از آن برنامه ویژه ای برایشان تدارک دیده خواهد شد.

گفتنی است در پایان نیز ایثارگران شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس پرداختند و از سوی مدیرعامل از آنان تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
انتهای پیام/

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top