عضو شورای اسلامی شهر تهران به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره و تاکید کرد که فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه مدیریت شهری باید مدنظر قرار بگیرد و برای آن برنامه ‌ریزی هوشمندانه صورت گیرد.



به گزارش اقتصادرسا؛ سیداحمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و بیستمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم اشاره و اظهار کرد: باید فرمایشات مقام معظم رهبری را در حوزه مدیریت شهری به طور جد مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اصلی ترین موضوع فرمایشات رهبر معظم انقلاب پروپاگاندا و تبلیغ علیه دستاوردها و نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی بود، گفت: معظم له علاج این درد را جهاد تبیین دانستند، بنابراین باید هدف های بزرگی را در نظر بگیریم و کارهای بزرگی را طراحی و اجرا کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که هویت تاریخی ایران و اسلام را احیا کنید چرا که ایران اسلامی است، تصریح کرد: این فرمایشات معظم له اتمام حجت است برای همه ما، معظم له حتی به خیابان‌های تهران اشاره کردند؛ ما شاید نتوانستم آنچه که لازم بوده در عمل پیش ببریم و باید یکبار دیگر بررسی کنیم.

علوی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی امروز ما باید هوشمندانه باشد، گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند ملت ایران و جمهوری اسلامی نسبت به روزهای اول صدها برابر پیشرفته تر، قوی تر، آگاه‌تر، پربینش‌تر و مسلط بر امور است و حوادث دنیا هم امروز با اوایل انقلاب خیلی فرق کرده است، بنابراین طبق این فرمایشات رهبر معظم انقلاب اگر قرار است برنامه ریزی کنیم نرم افزارها و سخت افزارهای ما حتما باید بروز شود.

وی سرعت عمل، تشخیص و احساس تکلیف، شناخت خطرات و حرکت آنان را سه ویژگی مردم قم دانستند که مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم به آن اشاره داشتند و گفت: نکند دوره ما تمام شود و در مرحله‌ای باشیم که تشخیص دهیم که آیا این موضوع درست است یا نیست و آیا به خطراتش می ارزد یا نمی ارزد؟

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به موضوع گردشگری هم به عنوان نقطه قوت ما اشاره کردند، اضافه کرد: این یکی از مباحثی است که ما در مرحله اول یعنی در مرحله تشخیص و خطرات آن ماندیم، یک مجموعه ای که برای تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی لازم است هنوز در حال رفت و آمد با هم هستیم که این را چگونه بنویسم و چه کنیم؟

علوی با انتقاد از اینکه ما حتی هنوز شورای موزه ها را نتوانستیم تشکیل دهیم، تصریح کرد: این شورا تشکیل نشده چون مدام گفتند سازمان گردشگری تشکیل می شود و فلان اتفاق قرار است بیفتد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از اعضای شورا خواست فرمایشات رهبری را مجددا ملاحظه و کارهایی که در دست بوده را یک بار دیگر بررسی کنند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم در پاسخ به تذکر سیداحمد علوی اظهار داشت: تبلیغ امروز و فردا شورای شهر تهران و شهرداری تهران انجام کار درست و صحیح است.

وی در همین زمینه به تسریع در آغاز بکار و تکمیل خط ۶ مترو را تاکید و گفت: برای تامین منابع آن اگر لازم باشد پول قرض کنیم باید این کار را انجام دهیم چون سال آینده مجبوریم ۲۵ درصد گران تر آغاز کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر عزممان را جزم کنیم که کار صحیح و منطقی و با برنامه و خالصانه انجام دهیم همان کار و تصمیم گیری به موقع است که رهبری اشاره می فرمایند، باید همه به موقع کارها را تشخیص و انجام دهیم.

انتهای پیام/

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top