روتیتر: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در همایش صنعت آرد ایران:

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه کشاورزان، آسیابانان و نانوایان، سه ضلع تأمین نان مردم کشورمان را تشکیل می‌دهند که محصول فعالیت آنان، گرمابخش سفره ۸۵ میلیون ایرانی است، گفت: مسئله مهم در این مقطع زمانی، موجودی ذخیره گندم کشور است که به حداکثر میزان ممکن تأمین و ذخیره شده است، ضمن اینکه در مورد سایر کالاهای اساسی نیز از ذخایر مطمئنی برخوردار می‎‌باشیم.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ سید سعید راد در هفتمین همایش صنعت آرد ایران با تأکید بر اینکه نان، محصولی است که از بیشترین نقش در سفره خانواده‌ها و تغذیه‌ مردم کشورمان برخوردار است، افزود: ماده اولیه تولید نان یعنی گندم تا خردادماه سال آینده، پاسخگوی مصرف کشور است و این اطمینان‌خاطر از موجودی ذخایر کشور در سال‌های اخیر بی‌نظیر است.
وی، رشد دو و نیم برابری قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۱ را اتفاقی مهم و مؤثر در زنجیره تأمین این محصول اعلام کرد و گفت: در سال جاری، بیش از ۸۳ هزار میلیارد تومان به حساب گندمکارانی که محصول خود را به مراکز خرید این شرکت تحویل دادند واریز شد که یک‌هزار و ۵۸۳ میلیارد تومان نیز از مجموع پرداختی به گندمکاران در ۵ سال گذشته بیشتر است.
راد، تأمین ۸۳ هزار میلیارد تومان نقدینگی برای خرید گندم در سال جاری را کاری بزرگ قلمداد کرد و افزود: خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته، حدود ۶۰ درصد رشد داشته و از کل مقدار خرید تضمینی گندم، ۵۲ درصد آن از ۵ استان خریداری شده و امیدواریم با همت کشاورزان عزیز در سال آینده، با افزایش مقدار خرید تضمینی گندم میزان واردات این محصول تا جای ممکن کاهش یابد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه دستورالعمل تسویه حساب جبران هزینه آسیابانی کارخانجات آردسازی در سال ۱۴۰۰ برای اجرا به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: همه تلاشگرانی که در زنجیره گندم، آرد و نان و تأمین سبد غذایی مردم ایران سهم دارند، خداوند را شاکر هستند.
گفتنی است، هفتمین همایش صنعت آرد ایران با حضور دست‌اندرکاران حوزه آرد کشور، صبح امروز در محل انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور برگزار شد.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top