روتیتر: دبیر انجمن خودروسازان مطرح کرد؛

دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید: عرضه خودروها در بورس کالا، زمینه خروج خودروسازان از زیان را فراهم می‌کند و سبب تعدیل قیمت‌های کاذب در بازار میشود. وی اضافه کرد: قیمت‌گذاری خودرو در بورس به‌تدریج به واقعی شدن قیمت‌ها و تک‌نرخی شدن خودرو خواهد انجامید و کم‌کم خودروسازان باید به فکر ارائه طرح‌های تشویقی برای فروش محصولاتشان باشند.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از ایرنا، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان اظهار کرد: آمارها نشان‌دهنده آن است که ایران‌خودرو و سایپا از ابتدای امسال تاکنون هر یک ۵ هزار میلیارد تومان زیان داده‌اند و برای رفع این مشکل، بارها فروش خودرو با نرخ حاشیه بازار را پیشنهاد کردیم که تجربه موفق آن در دهه ۷۰ نیز وجود داشته است.

نعمت‌بخش ادامه داد: نتیجه قیمت‌گذاری دستوری، توزیع سالانه بیش از ۱۰۰‌ هزار میلیارد تومان رانت که ناشی از تفاوت قیمت بازار و کارخانه‌ خودروهاست.

وی گفت: همچنین بررسی‌ها نشان داده بین ۸۰ تا ۸۵‌ درصد افرادی که در قرعه‌کشی‌ها شرکت می‌کنند، به قصد کسب سود آن وارد می‌شوند.

وی تاکید کرد: تداوم عرضه‌ها در بورس سبب خواهد شد خودروسازان به ‌تدریج از زیان خارج شوند.

نعمت‌بخش تصریح کرد: در این صورت، خودروسازان می‌توانند مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت و مطالبه کیفیت بالاتر نیز داشته باشند.

وی اضافه کرد: قیمت‌گذاری خودرو در بورس به‌تدریج به واقعی شدن قیمت‌ها و تک‌نرخی شدن خودرو خواهد انجامید و کم‌کم خودروسازان باید به فکر ارائه طرح‌های تشویقی برای فروش محصولاتشان باشند.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top