روتیتر: رئیس سازمان بورس در بازدید از «مپنا» مطرح کرد؛

رئیس سازمان بورس گفت: پیشرفت صنعت به‌ویژه صنایع دانش‌بنیان فخرآفرین است؛ اما متاسفانه مناسبات و سیاست‌های اشتباه در حوزه مصرف و سرمایه‌گذاری باعث شده که دستاوردهای آن‌ها دیده نشود. اگر دانش‌بنیان‌ها با چالش مواجه نبودند و سیگنال‌های کاملا اشتباهی به این صنعت داده نمی‌شد، سرعت رشد صنایعی همچون مپنا، چندین برابر افزایش پیدا می‌کرد.

به گزارش اقتصادرسا ، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه بازدید از گروه مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) اظهار کرد: امروز ارزش مپنا شاید به ۱.۵ میلیارد دلار نرسد اما دانش انباشته، توان تولید و حتی دارایی‌های مادی این شرکت در کشورهای دنیا ده‌ها برابر این مقدار ارزشمند است.

وی بیان کرد: در گروه مپنا بیش از ۵۰ میلیون نفر سهامدار مستقیم و عدالت وجود دارد و به نوعی تمام جامعه که مشمول دولت، مردم می‌شود و همچنین کشورهای همسایه، ذی‌نفع این صنعت هستند.

بنگاه‌های اقتصادی نباید متحمل فعالیت‌های بدون درآمد بشوند

عشقی تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی نباید بابت فعالیتی که ثمره درآمدی ندارد، هزینه‌های تحمیلی و سنگینی را تا زمین‌گیر شدن صنعت، بر دوش بکشند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: انباشت مطالبات از بخش‌های عمومی و دولتی در درجه نخست، وظیفه هیات مدیره و سهامدار عمده است و پس از آن سازمان بورس نیز این اهم را دنبال خواهد کرد تا مناسبات ذی‌نفعان پایمال نشود.

وی مطرح کرد: رشدهایی که در برنامه‌های توسعه کشور پیش‌بینی شده، با اتکا به توان تولیدی برق و سایر تکنولوژی‌های شرکت‌های مشابه مپنا است. امیدواریم با سیاست‌گذاری صحیح به‌خصوص در حوزه انرژی، آرمان رشد اقتصادی و افزایش تولید محقق شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: نفس و غایت بازدید از صنایع نیز شناسایی پتانسیل‌های تولیدی کشور است و امیدواریم با منتقل کردن مشاهدات واقعیات، تصمیم‌گیری‌های صحیح و دقیق‌تری اخذ بشود.

عشقی گفت: با تاکید بر اینکه علاوه بر پیگیری مطالبات صنایع، موضوع اقتصادی کردن دانش‌های پیشرفته (High-tech) از دیگر اولویت‌هایمان است، گفت: تجمع نیروهایی که به معنای واقعی کلمه "نخبه" هستند و تمرکز بر دانش به معنای واقعی "بومی" و در ورای مرزهای دانش موجب توسعه بازار گروه مپنا در کشورهای همسایه و حتی کشورهای پیشرفته شده است.