توربین و ژنراتور عظیم کلاس اف نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی غدیر پس از ترخیص از گمرک شهید رجایی بندرعباس و طی ۱۳ روز به منطقه ویژه اقتصادی لامرد رسید.

 به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، با نصب ژنراتور و توربین کلاس اف نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی غدیر انرژی لامرد، برق مورد نیاز صنایع مستقر در منطقه ویژه از جمله مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب، پتروشیمی‌ها، اکسید منیزیم، صنایع فولادی و .... تامین خواهد شد.
لازم به ذکر است نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی غدیر انرژی لامرد در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ و در جریان سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت وقت کلنگ زنی گردید که متاسفانه پس از گذشت چند سال سال عملیات اجرایی آن متوقف شد و عملیات اجرایی آن در دی ماه ۱۴۰۰ با پیگیر های فراوان مسئولین شهرستان و منطقه ویژه، توسط شرکت غدیر انرژی و پیمانکاری شرکت فراب آغاز شد و هم اکنون با پیشرفت ۵۰ درصدی در دست احداث می باشد. استفاده از تکنولوژی جدید نیروگاه سیکل ترکیبی با توربین کلاس f به دلیل بالا بودن راندمان بالا، اتلاف انرژی کمتر و احتراق کامل تر و در نتیجه تولید آلایندگی کمتر، باعث آلودگی کمتر محیط زیست شده و از طرفی درجه حرارت دود خروجی از توربین گازی که حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد می باشد در بویلر بازیاب تا حدود ۱۹۰ درجه سانتیگراد کاهش یافته و آلودگی محیط را کاهش می دهد.
نیروگاه سیکل ترکیبی در زمینی به مساحت تقریبی ۹ هکتار در اراضی منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد در کنار مجتمع آلومینیوم جنوب قرار دارد.