اختیارات ستاد تنظیم بازار به منظور کنترل و نظارت دولت بر قیمتها با رای اکثریت اعضای شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، تا پایان سال ۱۴۰۴ تمدید شد.
به گزارش اقتصادرسا؛ جلسه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بعد از ظهر امروز شنبه به میزبانی رئیس جمهور و با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای و دیگر اعضای این شورا برگزار شد.
در این جلسه موضوع تعیین تکلیف ۱۴۶ میلیون دلار باقیمانده از خرید واکسن کرونا در قالب سازوکار کوآکس مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با تصویب شورا مقرر شد این مبلغ در قالب بودجه کل در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.
همچنین موضوع اختیارات ستاد تنظیم بازار به منظور کنترل و نظارت دولت بر قیمتها بررسی و با رای اکثریت اعضای شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، مصوبه این شورا در سال ۱۴۰۰ در این خصوص و با رعایت ملاحظات تولیدکنندگان تا پایان سال ۱۴۰۴ تمدید شد.
در جلسه امروز همچنین مصوبه جلسه هشتاد و نه این شورا در خصوص تکمیل فازهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر تمدید شد.
مدیرعامل بنیاد برکت از استعدادیابی نوجوانان در 2020 هزار محله کشور خبر داد و گفت: با حمایت بنیادبرکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مرحله نهایی استعدادیابی برگزیدگان فوتبال محلات ایران برگزار شد و ۶۰ نوجوان در دو رده سنی تحت نظر مربیان تیم ملی بررسی و در صورت تایید وارد اردوی تیم ملی خواهند شد.
به گزارش اقتصادرسا؛ آئین افتتاحیه مرحله نهایی استعدادیابی برگزیدگان فوتبال محلات ایران، صبح امروز در محل سالن آمفیتئاتر مرکز ملی فوتبال ایران با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت، مجید جلالی مدیر توسعه و پیشرفت فدراسیون فوتبال، حبيب الله آسوده معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) ،محمد جواد عزتی رئیس جدید سازمان داوطلبان هلال احمر ،نوجوانان برگزیده زیر 15 و زیر ۱۸ سال و جمعی از مسئولین برگزار شد.
سید امیر حسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت در آئین افتتاحیه مرحله نهایی استعدادیابی برگزیدگان فوتبال محلات ایران گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در یکی از حوزه های که پیش از این کمتر به آن توجه شده بود وارد و اقدام به شناسایی استعدادهای نوجوانان در حوزه ورزشی به ویژه فوتبال کرد.
وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته بنیاد برکت در 2020 محله محروم کشور اقدام به شناسایی استعدادهای فوتبال کرد که از بین ۳۰ هزار نفر ۶۰ نفر در دو رده سنی زیر ۱۳سال و زیر ۱۷سال وارد مرحله نهایی شدند.
مدنی از ادامه یافتن حمایت های بنیاد برکت تا آخرین لحظه از این استعدادها گفت: در صورتی که این نوجوانان پر استعداد در بخش های از جمله تحصیل و یا مسکن مشکل داشته باشند بنیاد برکت حمایت های لازم را انجام خواهد داد، تا این استعدادها به ثمربرسد. امیدواریم از دل این استعدادیابیها، بازیکنان به تیمهای ملی برسند.
مدیرعامل بنیاد برکت اظهار کرد: در این طرح از تمامی مناطق محروم کشور این نوجونان شناسایی شده و ما سعی کرده ایم یک جامعیت در کل کشور در این طرح داشته باشیم.
وی یاد آور: طرح استعداد یابی در حوزههای مختلف در حال برنامه ریزی است و انشالله در ۹ اردیبهشت ماه همزمان با روز دختر طرح استعداد یابی دختران کشور هم آغاز شود.
مدنی اظهار کرد: بسیاری از نخبگان و مسئولان کشورمان از همین مناطق آمدهاند که پیش از این به مناطق توجه چندانی نشده بود اما من از تمامی نوجوانان پر استعداد درخواست میکنم که عهد ببندند که اگر به جایی رسیدند مردم و روستاهای خود را فراموش نکنند.
بیمارستان ۹۲ تخت خوابی سیار برکت از امروز ۱۸ بهمن ماه در شرق گلستان با حضور استاندار گلستان فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش اقتصادرسا؛بیمارستان سیار ۹۲ تختخوابی بنیاد برکت از امروز ۱۸ بهمن به مدت ۱۰ روز در منطقه ینقاق گالیکش استان گلستان فعالیت خود را آغاز کرده و اقدام به ارائه خدمات در بخش های از جمله اطفال، زنان و زایمان، داخلی، عفونی، گوارش، دندانپزشک، اورولوژی، چشم، شنوایی سنجی، مغز و اعصاب، روماتولوژی، ریه، رادیولوژیست میکند.
همچنین ۴۵۰ قلم دارو به ارزش پنج میلیارد تومان برای تحویل رایگان به بیماران در این بیمارستان فراهم شده است.
گفتتی است این بیمارستان با حضور استاندار گلستان، سید نجیب حسینی، نماینده مردم شرق استان، مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد .
لازم به ذکر است بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)این بیمارستان سیار را پس از استانهای کرمانشاه و خوزستان، برای اولین در گلستان دایر کرده است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از بررسی پیشنهاد فرمول جدید برای افزایش مستمری ایام بازنشستگی خبرداد و گفت:براساس فرمول پیشنهادی، تمام سنوات بروزرسانی و با نرخ روز محاسبه میشود.
به گزارش اقتصادرسا؛«مصطفی سالاری» با اشاره به طرح پیشنهاد فرمول محاسبه مستمری به صورت اختیاری و امتیازی، خاطرنشان کرد: طبق قوانین فعلی، اصولا میانگین دستمزد دو سال آخر ملاک محاسبه و برقراری مستمری متقاضیان بازنشستگی است و هرگونه تغییر در این فرمول هم بر عهده قانونگذار است.
وی افزود: آنچه ما به عنوان یک پیشنهاد جهت همفکری و بیان دیدگاههای کارشناسی شرکای اجتماعی مطرح کردیم، حتی در صورت جمعبندی نهایی و طی فرآیندهای لازم در مراجع مربوطه و اجرایی شدن، باز هم یک فرآیند اختیاری برای بیمهشدگان خواهد بود.
سالاری افزود: طبق این فرمول پیشنهادی سنواتبیمه پردازی بیمه شده با حداقل دستمز د همان سال ضریبگیری خواهد شد و از ضریب تمام طول مدت بیمهپردازی میانگین گرفته و در حداقل حقوق سال درخواست بازنشستگی ضرب خواهدشد؛ به طور معمول نتایج بررسی نشان میدهد، مبلغ حاصل از این فرمول بیشتر از میانگین دو سال آخر بیمه شده طبق فرمول فعلی است؛ زیرا در محاسبه دو سال آخر، سال ماقبل درخواست بازنشستگی بروزرسانی نمیشود اما در حالت پیشنهادی، تمام سنوات بیمهپردازی بروزرسانی و با نرخ روز محاسبه میشود.
سالاری تصریح کرد: اگر مبلغ مستمری به دست آمده با این فرمول پیشنهادی، از محاسبه با فرمول فعلی دو سال آخر، مبلغ بیشتری شد، تأمین اجتماعی مبلغ بیشتر را برقرار میکند و اگر هم مبلغ مستمری کمتر از میزان محاسبه با میانگین دو سال آخر شد؛ اجباراً مبلغ کمتر برای بیمهشده اعمال نخواهد شد و بیشترین مبلغ حاصل از فرمولهای قدیم یا جدید به عنوان حقوق بازنشستگی لحاظ خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به ضرورت انجام اصلاحات و تغییرات تحولآفرین متناسب با الزامات آیندهنگری در صندوقهای اجتماعی، خاطر نشان کرد: اگر از انجام اصلاحات در فرآیندهای کاری صحبت میکنیم، هدف ضایع کردن حق مکتسبه فعلی بیمهپردازان و مردم نیست بلکه به دنبال آن هستیم تا در تعامل با شرکای اجتماعی، سازوکاری ایجاد کنیم که بتوانیم بهترین خدمترسانی را به آنان داشته باشیم.
وی تصریح کرد: این یک فرآیند اختیاری است و اصلا به این معنی نیست که میخواهیم کمتر از میانگین دو سال آخر به بازنشسته بدهیم و اگر فرد به هر دلیلی متضرر شد، بدون هیچ مانعی از این امکان استفاده نمیکند و اگر هم به نفعش بود سازمان مشکلی برای اعمال و برقراری مستمری با مبلغ بیشتر حاصل از این فرمول را ندارد.
سالاری با اشاره به ضرورت تغییر در نحوه خدمترسانی سازمان تأمین اجتماعی، گفت: ارائه این فرمول، هم به نفع کارگر و بیمهپرداز و هم به نفع کارفرما است و در نهایت موجب تأمین منافع سازمان هم میشود زیرا تاکید و حساسیت بیمهپرداز به ثبت مزد واقعی به منظور بهرهمندی از مستمری بهتر در آینده، نیاز به مداخله فیزیکی و بازرسی کارگاهی یا دفاتر و ایجاد نارضایتی احتمالی برای فعالین محیط کسب و کار را منتفی و افزایش درآمد سازمان و امکان خدمترسانی بهتر را فراهم میکند.
سالاری با تأکید بر ضرورت اطلاعرسانی و شفافیت در تصمیمگیریهای سازمان با جلب مشارکت شرکای اجتماعی و ذینفعان، تصریح کرد: امکان استفاده از نتایج این فرمول نیز بعد از تصویب و اجرایی شدن آن خواهد بود زیرا طبق قواعد این صندوق، نمیتوان از محل حق بیمه دریافت نشده سالهای قبل، پرداختی مضاعفی ایجاد کرد.
دامون خدابنده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمیناجتماعی از پایداری سامانه درمانی این سازمان و پایش 24 ساعته آن خبر داد و از بیمه شدگان و کابران این سامانه خواست تا هر گونه اعلام قطعی این سامانه از سوی مراکز درمانی را از طریق ادارهکل ارتباطات و نظارت مردمی و شماره 1420 به سازمان تأمین اجتماعی اطلاع بدهند.
به گزارش اقتصادرسا؛ مهندس دامون خدابنده در خصوص پایداری سامانههای نسخهنویسی و نسخهپیچی سازمان تأمین اجتماعی گفت: ارایه خدمات درمانی به بیمهشدگان محترم در حوزههای درمان مستقیم و غیرمستقیم سازمان، امری مستمر است و سرویسهای نرمافزاری مورد استفاده به صورت شبانهروزی در خدمت کاربران و درمانگران درون سازمانی و برون سازمانی قرار گرفته است. از اینرو پایش (مانیتورینگ) مستمر پروژه ملی نسخه الکترونیک (نسخهنویسی و نسخهپیچی) و همچنین خدمترسانی برخط (نرمافزاری و زیرساختی) به مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد تأمین اجتماعی از ابتدای این طرح در دستور کار این مرکز بوده است.
وی با بیان این که «هماکنون سامانه پرتال درمان و ایپیآی (API - اپلیکیشنها یا نرمافزارهای رابط) مربوطه، در حال ارایه سرویس بیوقفه به داروخانههای سراسر کشور هستند»، افزود: در خصوص سامانه پرتال درمان تأمین اجتماعی، ایپیآی (API) توسط شرکتهای نرمافزاری خصوصی پیادهسازی شده و در صورت قطعی و یا بروز مشکلات نرمافزاری در بخش خصوصی، پرتال درمان اختصاصی تأمین اجتماعی، که به صورت رایگان در خدمت درمانگران است، میتواند جایگزین سایر سامانههای این بخش قرار گیرد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمیناجتماعی تاکید کرد: با توجه توسعه زیرساخت و نرمافزار و همچنین انجام پایش لحظهای نسخهپیچی الکترونیک توسط مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمیناجتماعی، پایداری این سامانه به بیش از 99.92 درصد رسیده است.
خدابنده ادامه داد: در این راستا، با هدف ارتقای کیفیت و بهبود پایداری، مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمیناجتماعی اقدام به بازطراحی و ایجاد «رابط کاربری جدید پرتال درمان (سامانه تایید نسخه)، پیادهسازی ایپیآی (API)های نسخهپیچی دارو و پاراکلینیک، ایجاد موتور قواعد حوزه درمان غیرمستقیم، یکسانسازی جداول پایه و بهینهسازی امنیت» نموده که به زودی سامانه یاد شده و ایپیآی (API)های مرتبط در تمامی داروخانههای کشور تعمیم مییابد. اکنون انجام آزمایشی این طرح تایید شده و در حال برنامهریزی جهت تعمیم آن هستیم. رابط کاربری (UI) این سامانه جدید هم، با استفاده از آخرین استانداردهای روز دنیا، ارتقا یافته و کاربرپسند نیز شده است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمیناجتماعی افزود: با هدف نگهداشت این سامانه، مرکز ارتباط با مشتری (CRM) شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین و با استفاده از داشبوردهای لحظهای (NOC) سرویسهای مرتبط را به صورت 7*24 مورد پایش قرار داده و در صورت بروز مشکلات فنی در کوتاهترین زمان ممکن، بدون ایجاد وقفه در امر خدمترسانی، پایداری مطلوب سیستم را ایجاد میکند.
وی تصریح کرد: بعضا مشاهده شده علیرغم پایداری سرویس، برخی مراکز درمانی طرف قرارداد به بیمهشدگان اعلام میکنند که سرویسهای سازمان تأمین اجتماعی در دسترس نیست! که این موضوع متاسفانه در مواردی باعث بروز مشکلات و یا تحمیل هزینههای جانبی به بیمهشدگان و بازنشستگان محترم شده است. برای رفع این مشکل مقرر شده تا سامانه 1420 (ادارهکل ارتباطات و نظارت مردمی) از آخرین وضعیت پایداری سرویس مطلع باشد و در صورت تماس بیمهشدگان یا کاربران با این سامانه، امکان اعلام آخرین وضیعت به مخاطبان تأمین اجماعی را داشته باشند.
تامین اجتماعی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
مدیرعامل بنیاد برکت از تخصیص ۳۰ میلیارد تومان برای حمایت از جانبازان و معلولان خبر داد و اعلام کرد که این بنیاد آماده ارائه تسهیلات قرضالحسنه برای اشتغال خانوادههای این عزیزان در سراسر کشور است.
به گزارش اقتصادرسا؛"به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، سید امیرحسین مدنی، مدیرعامل این بنیاد، در مراسم بزرگداشت روز جانباز که همزمان با ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) در بیمارستان روانپزشکی نیایش برگزار شد، ضمن تأکید بر ارائه خدمات مشاورهای تلفنی از طریق مرکز ۴۰۳۰ گفت: «هماکنون این مرکز آماده پاسخگویی به نیازهای جانبازان و معلولان در حوزه مشاورههای تخصصی است.»
وی افزود: «در راستای حمایتهای بنیاد برکت، برنامهریزی شده است تا ۵ هزار ویلچر و تجهیزات توانبخشی نظیر سمعک و عینک از طریق گروههای جهادی میان این عزیزان توزیع شود.»
مدنی با اشاره به حمایتهای این بنیاد از بیمارستان روانپزشکی نیایش برای ارتقای خدماترسانی، از آغاز خدمات دندانپزشکی در این مرکز خبر داد و تأکید کرد: «این خدمات از امروز آغاز شده و بهصورت دائمی ادامه خواهد داشت.»
ایران با در اختیار داشتن مزیت نیروی کار ماهر و ارزان امروز پتانسیل تبدیل شدن به یکی از مقاصد مهم ارائه خدمات در حوزه زیبایی و درمانی را دارا میباشد.
به گزارش اقتصادرسا؛پدرام مبرهن مدیر کلینیک جلوه ماندگار از قدیمی ترین مجموعه های ارائه دهنده خدمات درمانی در حوزه زیبایی
با اشاره به تقاضای بالای شکل گرفته در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عمان،قطر،کویت و همچنین کشور عراق برای دریافت خدمات درمانی در حوزه زیبایی از ایران گفت:قیمت پایین خدمات نسبت به کشورهای عربی و اروپایی و وجود نیروی کار ماهر و ارزان قیمت، اکنون ایران را در موقعیتی قرار داده که توانایی تبدیل شدن به یکی از مراکز اصلی ارائه دهنده خدمات درمانی در حوزه زیبایی را دارا میباشد.
مدیر مجموعه جلوه ماندگار در ادامه افزود:امروز جذب توریست درمانی در اولویت بیشتر کشورها منطقه قرار دارد و موفقیت در این فرایند میتواند درآمد سرشاری را نصيب کشورها کنند.
مبرهن در ادامه با اشاره به برنامه ریزی انجام شده در جذب بیماران خارجی و ارائه خدمات از ابتدا تا پایان کار بیماران و پیگیری وضعیت آنها بعد از ارائه این خدمات تصریح کرد:در مجموع جلوه ماندگار طبق برنامه ریزی های انجام شده تمام کسانی که از خارج از کشور برای انجام امور زیبایی به ابن مجموع مراجعه میکنند از ابتدا خدماتی مانند هتلینگ،مترجم و ترانسفر را دریافت میکنند و طبق آنچه ما در دستور کار خود قرار دادیم بیمار حتی بعد از گرفتن خدمات تا ماه ها تحت پیگیری و مراقبت قرار میگیرد.
مراسم تودیع و معارفه دکتر علیرضا اسماعیلی سرپرست مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی با حضور دکتر شهرام غفاری، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی،دکتر سید محمد جمالیان نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان، حسن قمری سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری،مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی و دکتر جواد نظری ریس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مرکزی و جمعی مسئولان تشکلهای شرکای اجتماعی و کارکنان این مدیریت برگزار شد.
به گزارش اقتصادرسا؛ دکتر شهرام غفاری، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی در این مراسم گفت: سلامتی مهمترین دارایی یک انسان و تنها دارایی فقراست. ۱۵ میلیون نیروی کار که عمدتا کم برخودار هستند، بیمه شده تأمین اجتماعی هستند که سلامتی آنها عامل توسعه است و توسعه بدون سلامتی نیروی کار، امکانپذیر نیست.
دکتر شهرام غفاری افزود: در سال گذشته ۵۵۴ میلیون مراجعه به مراکز مختلف درمانی توسط بیمه شدگان سازمان تأمیناجتماعی انجام شد که بیست و پنج درصد آن به مراکز ملکی سازمان از جمله بیمارستان امام خمینی (ره) اراک بوده است و مابقی آن خرید خدمت از مراکز طرف قرارداد بوده است. 70 درصد خدمات درمانی تأمین اجتماعی استان از دانشگاه در بخش بستری خریداری می شود.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: گاهی باید قوانین را بازنگری کنیم تا اگر فرانشیز بخش بستری 10 درصد است، هم تأمین اجتماعی و هم مراکز درمانی دانشگاه باید بسته خدمتیاش را بازتعریف کند. اگر قانون را بدرستی اجرا کنیم می توانیم با ظرفیت مراکز ملکی و دانشگاهی دغدغه بیمه شده ها را در بخش بستری مرتفع نماییم. باید با ذینفعان همفکری و صحبت کنیم و به قانون بازگردیم. میتوانیم با خرد جمعی مشکلات را حل کنیم.
وی افزود: در بخش سرپایی 60 میلیون ویزیت و در حدود 140 میلیون مراجعه در مراکز ملکی داریم که کاملا رایگان است ولی مشکل مردم با این بخش سرپایی حل نمیشود. برای این موضوع باید چارهای اندیشه شود. یا باید برای تک تک شهرها و روستاها مراکز درمانی بسازیم که دسترسی عادلانه به خدمات داشته باشند که البته این شدنی نیست. نه در کشور ما بلکه در کشوری با 60 هزار دلار GDP سرانه نمیتوانند به این شکل و بدون برنامه تأمین خدمات کنند. ما نیازمند برنامهای هستیم متناسب با منابع ملی. همه با هم باید برای سلامت مردم هزینه کنند؛ اگر فعالان صنعت نفت بیمارستان دارند یعنی تأمین اجتماعی دارد و اگر دانشگاه بیمارستان دارد یعنی تأمین اجتماعی و صنعت نفت بیمارستان دارند. نباید رقابت در ساخت و ساز تبدیل شود به عاملی برای اتلاف منابع.
دکتر غفاری ادامه داد: بیمارستانی ساخته ایم که 10 تا 20 سال، نرخ اشغال تخت در آن، 26 درصد است؛ بیمارستانی ساختهایم وسط زمین کشاورزی و با ضریب اشغال تخت پایین! باید منابع را ملی دید و برای منابع؛ ملی تصمیم گرفت. باید متناسب با آینده خود را تجهیز کنیم نه با گذشته؛ باید نگاه به آینده باشد چون منابع محدود است و باید متناسب با آینده برنامهریزی کنیم و تجهیز شویم. باید رویکردها را اصلاح کنیم. مهم نیست در کجا ایستادهایم. هر جا هستیم در این کشور جایگاهی را اشغال کردهایم و باید متناسب با آن جایگاه، عمل و فکر کنیم. کار سختی پیش رو است. حوزه سلامت مردم شوخیبردار و تعطیلبردار و تعللبردار نیست. کار سختی است و من این سختی را حس میکنم و به خاطر همین همیشه خود را شرمنده جامعه کارگری میدانم.
وی افزود: امسال قیمت دارو یکباره 30 الی 40 درصد افزایش پیدا کرد، در حالی که طبق قانون باید 20 درصد افزایش پیدا کند، ولی تا همین الان بار مالی قیمت دارو برای سازمان تأمین اجتماعی 30 درصد است. وقتی ناگهانی تصمیمی در کشور گرفته میشود سازمانی که یک ریال از بودجه عمومی دولت استفاده نمیکند طبیعتا دچار مشکلاتی شده و این تلاطم و موج به همه اطرافیان و ذینفعان برخورد میکند.
وی افزود: ما هر آنچه که در توان داریم باید برای حفظ و ارتقای سلامتی جامعه بیمه شده، به ویژه نیروی کار به کار بریم. هیچ کسی در این مهم تردیدی ندارد و کسی هم نباید تردید داشته باشد. این موضوع جای بحث ندارد اما چگونگی تأمین سلامت مردم، متناسب با زمینه و زمانه، موضوعی است که روی میز همه دولت ها بوده، نه در کشور ما که در همه دنیا. اگر دولت ها فقط دو شعار بخواهند بدهند، یکی رفاه از منظر صندوق و بیمههای اجتماعی و بازنشستگی است و دیگری بحث سلامت مردم است.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: وظیفه تأمین اجتماعی، تأمین امنیت روانی و جسمی مردم است. چگونگی تأمین سلامت ممکن است مورد بحث و اختلاف نظر باشد ولی بیمه شده یک چیز بیشتر نمیخواهد، این که وارد مرکزی بشود، خدمت بگیرد و پول ندهد، یا حداقلِ پول را بدهد، به طوری که به واسطه آن پرداخت، فقیر نشود.
وی تصریح کرد: امروز اگر در نقطه مطلوبی نیستیم باید به عملکرد خود در گذشته نگاهی بیندازیم و بازنگری کنیم و متناسب با آن چه امروز داریم، آینده بهتری را برای نیروی کار رقم بزنیم. امروز تنگنای مالی همه جا هست. باید کولهپشتی را یک بار دیگر زمین بگذاریم و بیندیشیم و برای آینده، ساز و برگ متناسب با نقاط ضعف و قوت تأمین کنیم، این نکته بسیار مهمی است.
دکتر غفاری ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی هیچ وقت خود را از پاسخگویی مبرا ندانسته، ولی طبیعتا در دورههای مختلف و به اشکال مختلف، تلاش کرده تا وظایفش را به درستی انجام بدهد. در جاهایی موفق نبوده که گاه عدم موفقیت ناشی از رویکردهایی بوده که بعضا در نظام مدیریت کشور حاکم میشود و تصمیماتی گرفته میشود که پایداری سلامت مردم را تهدید میکند. هرچه ما با اندیشه بهتر و با خرد جمعی، به اتفاق و همه با هم، بیندیشیم طبیعتا میتوانیم آینده بهتری برای جامعه رقم بزنیم.
شایان ذکر است در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات دکتر روح الله سهرابی مدیر سابق درمان تآمین اجتماعی استان، دکتر علیرضا اسماعیلی به عنوان سرپرست جدید مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مرکزی معرفی شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، در بازدید از پروژه ساختمان جدید بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی شهید فیاضبخش، با تأکید بر اهمیت توسعه زیرساختهای حوزه سلامت و درمانی در مناطق کارگری، خاطرنشان کرد که این پروژه میتواند به عنوان مرکزی حیاتی برای ارائه خدمات درمانی به بیمهشدگان و جامعه محلی عمل کند.
به گزارش اقتصادرسا؛ مصطفی سالاری در جلسه بررسی آخرین وضعیت این پروژه که در محل ساختمان جدید بیمارستان فیاضبخش برگزار شد، با اشاره به ویژگیهای خاص این منطقه که در سرانه دسترسی درمانی با کاستیهایی مواجه است، گفت: این بیمارستان در یک منطقه حادثهخیز واقع شده و با وجود کارخانجات اطراف، ضرورت دارد که کیفیت و سطح خدمات متناسب با نیازهای منطقه باشد که این موضوع بهویژه در زمینه حمایت از جامعه ذینفعان سازمان بویژه کارگران و خانوادههای آنها اهمیت دارد.
بیمارستان فیاضبخش الگوی موفقی برای تحول در امکانات و شیوه مدیریت بیمارستانها
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به کیفیت و استاندارهای رعایت شده در طراحی و ساخت بیمارستان و همچنین تجهیزات و تکنولوژی بکار رفته در بخشهای مختلف بیمارستان اشاره کرد و نسبت به توانمندی این مجموعه برای پاسخگویی به نیازهای بهداشتی بیمهشدگان ابراز امیدواری کرد.
وی افزود: توسعه زیرساختها باید با دقت و در راستای کاهش بهای تمامشده خدمات باشد، چرا که این امر به ما اجازه میدهد تا در آینده خدمات درمانی بهتری ارائه کنیم.
مدیرعامل تأمین اجتماعی در ادامه با ابراز قدردانی از تلاشهای شبانهروزی همکاران و مجموعههای ذیربط در این پروژه نظیر معاونت درمان، معاونت مالی، شرکت خانهسازی، مدیر فنی و پیمانکار و مجریان شاغل در پروژه، تاکید کرد: بیمارستان جدید شهید فیاضبخش، الگوی موفقی برای تحول در امکانات و شیوه مدیریت بیمارستانهای ملکی سازمان تأمین اجتماعی میشود.
سالاری همچنین بر ضرورت پیادهسازی نظام ارجاع تأکید کرد و گفت: این نظام میتواند توزیع خدمات درمانی را بهبود بخشد و از مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی تخصصی و اتلاف منابع سازمان و نیز ایجاد نارضایتی در طرفین خدمترسانی جلوگیری کند و در نهایت با این روند، میتوانیم زمینه لازم را برای بازنگری در الگوی توزیع بیمارستانها فراهم کنیم.
او به مشکلات موجود در پرداختهای بهموقع مطالبات مراکز طرف قرارداد اشاره کرد و گفت: ما باید به موقع پرداختهای خود را انجام دهیم تا بتوانیم شرایط بهتری برای نظارت بر ارائه خدمات ایجاد کنیم. پرداختهای به موقع از یک سو اعتبار ما را نزد ارائهدهندگان خدمات بهبود میبخشد و از سوی دیگر به ما امکان انتخاب بهتر در خرید خدمات میدهد.
تأمین نیروی انسانی با استفاده از نفرات ذخیره آزمون استخدامی
سالاری از رفع موانع باقیمانده در مسیر اتمام پروژه و بهرهبرداری از آن خبر داد و افزود: نیروی انسانی مورد نیاز بخش جدید بیمارستان با بکارگیری 264 نفر از پذیرفته شدگان ذخیره آزمون استخدامی اخیر سازمان تأمین میشود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پایان ضمن تاکید بر تسریع در تکمیل و راهاندازی پروژه با تلاش مضاعف دستاندرکاران خاطر نشان کرد: باید تمامی مقدمات برای بهرهبرداری رسمی بیمارستان فراهم شود و در روز افتتاح تمام خدمات به شکلی مطلوب در دسترس بیماران باشد و نباید به بهانه افتتاح در زمان خاصی یا توسط مقام خاصی، تعجیل کنیم و پروژه را ناقص، موقت و بدون رفع مشکلات بهرهبرداری و به مردم عرضه کنیم.
گفتنی است در جریان این بازدید، معاونین و مدیران مرتبط در سازمان و دستاندرکاران پروژه به طرح موضوعات و ارائه توضیحات در خصوص مشکلات باقیمانده پرداختند. همچنین مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در حاشیه این بازدید از بخشهایی از ساختمان قبلی و کلینیک بیمارستان شهید فیاضبخش بازدید و به گفتوگو با تعدادی از کارکنان و مراجعهکنندگان پرداخت.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: مدیران همان شرکتی که در هر منطقه جغرافیایی از سرزمینمان حضور و تأثیر دارند، باید با مسئولان و مردم محلی مشورت کنند و تصمیم بگیرند که چگونه مسئولیت اجتماعی را محقق و ایفا کنند.
به گزارش اقتصادرسا؛ مصطفی سالاری در گردهمایی آموزشی مدیران روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی شرکتهای تابعه شرکت سرمایهگذاری سازمان تأمین اجتماعی (شستا) که به همت مرکز اطلاعرسانی و مسئولیت اجتماعی شستا و با مشارکت مدیران هلدینگها و شرکتهای شستا برگزار شد، با تأکید بر اهمیت نقش و جایگاه روابط عمومی گفت: روابط عمومی در هر سازمان مانند ویترین آن مجموعه است. در تأمین اجتماعی هم اگر خدمات و تعهدات این سازمان بزرگ به درستی معرفی شود، تصویری که جامعه از این سازمان دارد میتواند از امروز هم بهتر باشد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به موضوع پیوند بین روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی؛ در خصوص مسئولیت اجتماعی خاطرنشان کرد: در بحث مسئولیت اجتماعی اکنون در کشور اختلاف نظر زیادی داریم. برخی معتقدند همه وجوه مربوط به مسئولیت اجتماعی را در صندوقی یا حساب بانکی جمع کنیم و عدهای آن را دوباره در سراسر کشور بازتوزیع کنند. ولی ما که تخصص مسئولیت اجتماعی هم نداریم، میدانیم که این شیوه در هیچ جای دنیا کاربرد ندارد و با مفاهیم اولیهی مسئولیت اجتماعی در دنیا و در ادبیات موضوع اصلاً همخوانی ندارد. یک شرکت یا کارخانه که در جایی تأسیس شده، میزبانی دارد که شامل مردم یک شهرستان یا منطقه میشود. این شرکتی که در آن منطقه به مردم و محیط زیست آسیب وارد کرده و ساختار فرهنگی آنجا را به هم زده، بر اساس مسئولیت اجتماعی میخواهد آن را جبران کند؛ این کار چه ربطی به سایر مناطق دارد که وجوه مسئولیت اجتماعی را در جایی جمع کنیم؟ کسی که در جای دیگری و در یک جغرافیای دیگر نشسته، نباید مانند بودجهریزی دولتی درباره آن وجوه تصمیمگیری کند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: مدیران همان شرکتی که در آن منطقه جغرافیایی حضور و تأثیر دارند، باید بیش از اثر منفی مجموعه، اثر مثبت بگذارند. این مسئولیت اجتماعی آنهاست که حداقل بخشی از آن اثر منفی را جبران کنند. این کار را نباید در پایتخت انجام دهند، بلکه فردی که در آن منطقه حضور دارد، مدیرعامل آن شرکت با همکارانش و مردم و مسئولان محلی همان منطقه مشورت کنند و تصمیم بگیرند که چه کنند، اولویت چیست و چگونه مسئولیت اجتماعی را محقق و ایفا کنند.
وی افزود: تمایل و تأکید من و همکارانم در ستاد سازمان تأمین اجتماعی و مدیرعامل شستا این است که وجوه مسئولیت اجتماعی در همان منطقه میزبان و توسط مدیران همان شرکت هزینه شود. البته برای این کار سازوکارهایی تعریف میشود، اما مجری آن سازوکارها خود مدیران منطقه هستند و ما در مصداق نباید دخالت کنیم.
سالاری تصریح کرد: در بحث هزینهکرد وجوه مسئولیت اجتماعی، آقای رئیسجمهور امسال بر مدرسهسازی و بر امر آموزش تأکید دارند که طبیعتاً باید جدی گرفته شود. آقای دکتر میدری، وزیر محترم نیز بر بحث آموزش فنی و حرفهای در کنار آموزش و پرورش که مورد تأکید آقای رئیسجمهور است، تأکید دارند. ما میتوانیم کارها را تا چند سال که سیاستهای کلی دولت و وزارتخانه این موارد است، به همین موارد محدود کنیم و آنها را رعایت کنیم. یعنی اصول مسئولیت اجتماعی را هم رعایت و حفظ کنیم. اینها دو مورد از مصادیقی هستند که در آن شرکتها خودشان باید بر اساس سقف منابعشان و نسبت با سود سهام سال گذشتهشان و هر نسبت دیگری که تعریف میشود، تصمیمگیری کنند.
جلوگیری از مداخلههای مخرب با ارائه تصویر درست از مالکین واقعی شستا
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در شرکتی که عمومی غیردولتی است و سهامدار آن میلیونها کارگر و بازنشسته هستند، نباید فضا به سمتی برود که اشخاص به خودشان اجازه دهند افرادی را برای مدیریت معرفی کنند که ممکن است به سود سهام آن آسیب بزنند و پاسخگو هم نباشند. اگر تأمین اجتماعی و شستا را درست معرفی کنیم و اگر تصویر درستی بسازیم و ذینفعان این شرکتها را به درستی معرفی کنیم، این که اموال آن متعلق به چه کسانی است و چرا باید صحیح مدیریت شود، بخشی از فشارها بر تأمین اجتماعی و شستا کم میشود.
وی افزود: لازم است دقت کنیم تا کسی در امور شرکتی که سهامدارش بیش از چهل و هفت میلیون نفر و عمدتاً از بخش کارگری است، دخالتی نکند تا به سود سهامش و به این سرمایه لطمه وارد شود.
سالاری ادامه داد: شاید ما تأمین اجتماعی و شستا را به درستی به جامعه معرفی نکردهایم. شاید نیاز است فرهنگسازی کنیم و معرفی خود را از زاویهای دیگر گستردهتر کنیم. متأسفانه تأمین اجتماعی اکنون این وضعیت را ندارد. یعنی در امور شرکتهایی که حتی صددرصد دولتی هستند، کمتر مداخله میشود تا در نهادهای عمومی غیردولتی که تقریباً بیش از نیمی از ملت ایران در آن شریک و سهیم و ذینفع هستند. این وضعیت برای شستا مشکلات زیادی ایجاد کرده است و کار مدیران شستا و سایر شرکتهای تابعه را سخت کرده است. اما روابط عمومیها باید در جهت برطرف کردن این مشکلات گام بردارند تا بخشی از این مسائل و مشکلات حل شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: در تبیین مسئولیت اجتماعی، روابط عمومیها حتماً میتوانند هم در تدوین ضوابط و دستورالعمل و هم در اجرا، نقش جدی داشته باشند تا پس از اجرا، رضایتبخشی و رضایتمندی در محل و در جامعه میزبان ایجاد شود که امیدوارم بتوانیم این کار را با کمک روابط عمومیها به خوبی انجام دهیم و نهایتا مدیران و همکاران روابط عمومی در کار مهم ترسیم تصویر مطلوب از شرکت سرمایهگذاری تأمین اجتماعی و شرکتهای زیرمجموعه آن و همچنین در بهبود روابط سازمان تأمین اجتماعی با جامعه و ذینفعان موفق باشند.
در جریان سفر ریاست جمهور و هیئت همراه به استان خوزستان، در دومین روز سفراین سفر، دکتر احمد میدری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور دکتر جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ، دکتر ظفری مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان، دکتر عبدی زاده مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان ، عبدالرضا روشنی مدیر کل تأمین اجتماعی ، فرماندار آبادان و جمعی از مسئولان از بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی تأمین اجتماعی ۱۷ شهریور این شهرستان بازدید کرد و در جریان روند ارائه خدمات درمانی به بیماران قرار گرفت.
به گزارش اقتصادرسا؛دکتر میدری در جریان بازدید از بخش های مختلف این بیمارستان نوساز و کفت وکو با بیماران و کارکنان این بیمارستان؛ گفت: برای بهبود خدمات درمانی دستگاههای متولی درمان باید در همه شهرها از جمله آبادان با هم هماهنگ باشند.
وی با بیان اینکه در آبادان چهار دستگاه سازمان تأمین اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی ، وزارت نفت و سازمان منطقه آزاد اروند متولیان درمان در این شهرستان هستند گفت: اگر این دستگاهها با هم هماهنگ باشند، میتواند خیلی از این هم پوشانی برداشته شود و خیلی از خدمات از جمله جراحی قلب و عروق تکمیل و راه اندازی شود.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان ضمن تقدیر از مدیران تأمین اجتماعی و کادر بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان، ارائه خدمات درمانی در این بیمارستان را عالی ارزیابی کرد .
دکتر هدایت اله عبدی زاده مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان ضمن خیر مقدم به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و هیئت همراه گفت: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ۱۷ شهریور آبادان در پنج طبقه و با دارا بودن ۱۳ بخش بستری ، ۶ اتاق عمل و بخشهای و واحدهای مختلف پاراکلینیکی ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ به بهره برداری رسید .
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان افزود: با جابجایی که از بیمارستان قدیم به بیمارستان جدید صورت گرفت عملا این بیمارستان با راه اندازی بخشهای از ۱۷ شهریور سال جاری بصورت رسمی خدمات درمانی را شروع کرد و در این مدت بیش از ۶۵ هزار نفر بصورت سرپایی مورد پذیرش قرارگرفتند و ۳ هزار و ۷۰ نفر در بخشهای مختلف بستری شدند و یک هزار و ۴۷۰ عمل جراحی انجام شد که ضریب اشغال تخت هم اکنون به ۷۶ درصد رسیده است .
وی همچنین به دریافت ۴۶ هزار نسخه دارویی اشاره کرد و گفت : بیش از ۲۲ هزار مورد آزمایش و ۸ هزار مورد خدمات تصویر برداری در این بیمارستان صورت گرفت.
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد