یک مقام ارشد وزارت خارجه چین روز پنجشنبه گفت که چین در تلاش است تا در اصلاح سیستم حکمرانی جهانی، معقول و منصفانه عمل کند و قصد ندارد که چیزی را از نو شروع کند.

به گزارش اقتصادرسا ؛یک مقام ارشد وزارت خارجه چین روز پنجشنبه گفت که چین در تلاش است تا در اصلاح سیستم حکمرانی جهانی، معقول و منصفانه عمل کند و قصد ندارد که چیزی را از نو شروع کند. از طرفی چین عزم تغییر ناپذیری برای تمرین چندجانبه گرایی واقعی دارد و تلاش میکند تا برای تکمیل حکومت جهانی، اقدامات لازم را برای ارتقای همکاری های چندجانبه انجام دهد.

ما جائوشو، معاون وزیر امور خارجه چین این اظهارات را در یک کنفرانس مطبوعاتی با موضوع «چین در دهه گذشته» بیان کرد که توسط بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین (CPC) برگزار شده بود و آن را در پاسخ به برخی ادعاها مبنی بر این ابراز کرد که چین قصد دارد نظم بین المللی را از نو شروع کند.

ما گفت که نظم بین المللی صرفاً مبتنی بر قوانین بین المللی است و چند کشور خاص نمی توانند به اصطلاح «قوانین» خود را برای تغییر و تأثیرگذاری بر نظم وضع کنند، چه رسد به اینکه قوانین داخلی خود را بر آن تحمیل کنند.

وی گفت: دیپلماسی عمیق، وسیع و قدرتمند چین تحت هدایت تفکر دیپلماتیک رئیس‌جمهور آن، خرد چینی، ارائه رویکرد چینی و مسئولیت پذیری چین در حکومت‌داری جهانی مشارکت داشته است که مورد تحسین گسترده جامعه بین‌المللی قرار گرفت.

ما گفت که چین در موقعیت‌های مهم دیدگاه خود را از حکومت جهانی ارائه می‌کند، از گشایش و فراگیر بودن دفاع می‌کند و در انزوا و طرد شدن دیگران شرکت نمی‌کند. وی افزود که چین به جای رویارویی، درگیری و ایستادگی، به همکاری و پیشرفت با زمان پایبند است و اصلاحات نظام حکمرانی جهانی و نظام بین‌المللی را رهبری می‌کند و مثبت اندیشی را به دنیای سردرگمی ها تزریق می‌کند.

ما گفت که چین به عنوان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد ماموریت خود را صادقانه انجام می دهد و بیش از 50 هزار سرباز را در عملیات حفظ صلح می فرستد. وی همچنین افزود: در مواجهه با بحران اوکراین، مسائل هسته ای در شبه جزیره کره و مسائل ایران و افغانستان، چین همواره خواستار گفتگوهای صلح آمیز و یافتن راه حل مسالمت آمیز به جای درگیری بوده است.

ما گفت که چین ارتقای امنیت و منافع مشترک جهان را به عنوان وظیفه خود میداند، از این رو ابتکار امنیت جهانی ارائه می دهد که توسط بیش از 70 کشور مورد حمایت و استقبال واقع شده است.

ما خاطرنشان کرد: چین با پیشگامی در اجرای دستور کار 2030 سازمان ملل در مورد توسعه پایدار، بیش از 70 درصد از سهم خود را در کاهش فقر جهانی ایفا کرد و افزود که چین با پیشنهاد ابتکار توسعه جهانی، تأسیس صندوق اعتماد صلح و توسعه روابطش با سازمان ملل و همچنین تعمیق همکاری جنوب-جنوب، قدرت زیادی به توسعه انسانی تزریق می کند.

علاوه بر این، او گفت که چین به طور قاطع توافقنامه پاریس را اجرا می کند و نقش اساسی در مقابله مشترک با تغییرات آب و هوایی ایفا می کند. چین با پیشنهاد ابتکار جهانی در مورد امنیت داده، توسعه سیستم حاکمیت دیجیتال جهانی را در جهت معقول تر و عادلانه تر ترویج می کند.

اخیراً، چین ابتکارات همکاری در زمینه امنیت غذایی جهانی و امنیت جهانی انرژی را با هدف ارائه راه حل برای چالش های کنونی جهان مطرح کرده است.

ما هنگام صحبت از مسائل پایه ای اصلی، موضع قاطعانه چین در حفظ منافع و شان ملی را تکرار کرد و گفت که چین قاطعانه برای مسائل مربوط به تایوان، هنگ کنگ، شین‌جیانگ، تبت، آب های دولتی و حقوق بشر مبارزه می کند و از حاکمیت ملی، منافع توسعه و امنیت خود محافظت می کند.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top