روتیتر: به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری و هفته تهران صورت می گیرد؛

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: این شرکت در نظر دارد با هدف احیاء گردشگری فرهنگی، به مدت پنج روز(11 الی 15 مهرماه) بازدید رایگان برای عموم علاقه‌مندان و فرهنگ‌دوستان از خانه موزه های سیمین و جلال و اخوان ثالث برگزار کند.



 به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، محمد مویدی گفت: بازدید از این خانه موزه ها از روز دوشنبه مورخ 11 مهرماه لغایت جمعه 15 مهرماه به استثنای روز چهارشنبه(تعطیل رسمی)  از ساعت 10 صبح الی 17 صورت می‌گیرد.
خانه موزه سیمین و جلال، مجموعه اي بسیار ارزشمند و منحصر به فرد است که پس از سه سال کار تخصصی بازسازي و مرمت در اردیبهشت ماه سال 1397 افتناح شد و بلافاصله مورد بهره برداري قرار گرفت. کتابهایی مانند سو و شون، خسی در میقات و سایر رمان ها و داستان هاي دو چهره ماندگار ادبی کشورمان (سیمین دانشوروجلال آل احمد) در حال و هواي این خانه به نگارش در آمده است. روح حاکم در این خانه به واسطه آثاري که در این خانه نوشته شده و همچنین تمام اشیاء و لوازم خانه بدون کوچکترین تغییر، این خانه-موزه را به نمونه ای بی نظیر در ایران مبدل نموده است.
خانه موزه اخوان ثالث که مهدی اخوان ثالث بیشترین زمان را تا پایان زندگی در آن سپری نمود، در نزدیکی خیابان زردشت واقع است. حیاط کوچک آن به کوچه خجسته باز می شود و دارای باغچه هایی ست که در زمان حضور وی، بیشترین فضای حیاط را با درختان پر می نمود. این خانه، هر چند کم قدمت و کم آرایه است، بخاطر حضور شاعر پرآوازه ی معاصر، ایران و ارزش اجتماعی و فرهنگی والایِ این حضور، در سال 1382 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و در سال 1399،  به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در سی‌امین سال درگذشت ایشان مرمت و با نام خانه-موزه مهدی اخوان ثالث "خانه امید" در مردادماه همان سال افتتاح گردید.
گفتنی است  خانه موزه سیمین و جلال در  خیابان دزاشیب، خیابان رمضانی، کوچه سیمین دانشور، بن بست ارض، پلاک1 و خانه موزه اخوان  ثالث در خیابان دکتر فاطمی، خیابان ششم، کوچه خجسته، پلاک 31 واقع شده است.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top