آقای «ژی» از ساکنان شهر «گوانگ‌جو» در جنوب چین در مصاحبه با «یانگ‌چنگ ایوینیگ نیوز» با اشاره به اینکه تعداد بسیار زیادی از رستوران ها در این شهر فعالیت خود را طبق روال عادی از سر گرفته اند، گفت که مردم بیشتری در خیابان ها رفت و آمد می کنند. این در حالیست که بسیاری از رستوران های شهر گوانگ‌جو چین به دلیل شیوع کووید-19 بسته شده بودند.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛آقای «ژی» از ساکنان شهر «گوانگ‌جو» در جنوب چین در مصاحبه با «یانگ‌چنگ ایوینیگ نیوز» با اشاره به اینکه تعداد بسیار زیادی از رستوران ها در این شهر فعالیت خود را طبق روال عادی از سر گرفته اند، گفت که مردم بیشتری در خیابان ها رفت و آمد می کنند. این در حالیست که بسیاری از رستوران های شهر گوانگ‌جو چین به دلیل شیوع کووید-19 بسته شده بودند.

این ساکن گوانگ‌جو در حالی در خیابان تردد کردد که مقامات محلی از اجرای مجموعه اقداماتی از جمله بازگشایی مراکز خرید و رستوران ها و خدمات حمل و نقل عمومی به منظور تنظیم مجدد واکنش هایشان در قبال شیوع کرونا خبر دادند و با این اعلامیه، احساس جریان پیدا کردن مجدد یک زندگی معمولی و عادی را به ساکنان محلی گوانگ‌ژو منتقل نمودند.

مسئولان گوانگ‌جو محدودیت های موقتی ناشی از شیوع کرونا را در چندین منطقه برداشته و طبقه بندی مناطق پرخطر را بر اساس ساختمان ها و واحدها آغاز کرده اند تا در صورت گزارش مورد ابتلا به کرونا و یا در صورت خطر بالای انتقال ویروس عامل کووید-19، بر اساس این طبقه بندی های مشخص وارد عمل شوند.

گوانگ‌جو تنها شهر چین نیست که سیاست های کنترل ویروس کرونا در آنها در حال ارتقاست؛ مسئولان «شن‌یانگ»،‌»تای‌یوان»، «پکن» و دیگر شهرها نیز سیاست های جدیدی را در زمینه انجام آزمایش های نوکلئیک اسید، مشابه آنچه در « گوانگ‌جو»است، ارائه کرده اند؛ بر اساس این سیاست ها، آزمایش نوکلئیک اسید باید برای افراد و پست های کاری که در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند، انجام شود و نه در سطح منطقه.

از طرف دیگر، در شهر «چونگ‌کینگ» چین که طبق گفته مقامات محلی، تعداد رو به رشد موارد ابتلا به عفونت ویروسی کورنا مهار شده است نیز افراد در صورت رعایت شرایط خاص می توانند در صورت ابتلا به کرونا، دوران قرنطینه اشان را در خانه سپری کنند.

اجرای این سیاست های انعطاف پذیر با شدت فشار این موج جدید کرونا در سرزمین اصلی چین مرتبط است؛ «سون چو‌ن‌لان» معاون نخست وزیر چین در جریان نشست اخیر خود با کارشناسان ارشد پزشکی و بهداشت همگانی گفت که اقدامات کنترل و مهار کووید-19 این کشور بدنبال روند تضعیفی قدرت بیماری زایی اومیکرون و از طرف دیگر در پی افزایش واکسیناسیون و رشد تجارب کشور چین در زمینه مقابله با بیماری کرونا، با شرایط و وظایف جدیدی روبرو شده است.

سون در عین حال گفت که چین اقدامات کوچکی را در مسیر ارتقاء هر چه بیشتر سیاست های کنترل ویروسی خود و حرکت رو به جلو عملی می کند و در عین حال، به بهبود اقدامات تشخیصی، آزمایشی، درمانی و قرنطینه ای اش نیز ادامه می دهد؛ معاون نخست وزیر چین همچنین بر اهمیت تقویت ایمنی جمعی به ویژه میان افراد سالمند و تسریع آماده سازی داروها و منابع پزشکی و همچنین تضمین ایجاد تعادل بین اقدامات مربوط به کنترل بیماری با پیشرفت های اجتماعی و اقتصادی، تاکید کرد.

خانم سون همچنین اعلام کرد که چین همواره ایمنی و سلامت مردم خود را در طول نبرد سه ساله اش در برابر ویروس کرونا، در اولویت قرار داده است؛ در طول این بازه زمانی، مسئولان کشور چین 9  نسخه از پروتکل های مربوط به کنترل و مهار بیماری کرونا را منتشر و در عین حال مجموعه ای از 20 اقدام اصلاح شده را مطابق با آخرین شرایط همه گیری کرونا، منتشر کرده اند.