روتیتر: دانایی در مراسم یازدهمین سالروز در گذشت سیمین دانشور:

محمد حسین دانایی، خواهر زاده جلال آل احمد با اشاره به اینکه تبدیل خانه سیمین و جلال، به خانه موزه یکی از مهمترین اقدامات شهرداری تهران با هدف حفظ بناهای تاریخی شخصیت‌های مهم تاریخی، فرهنگی، هنری، سیاسی بوده است، گفت: به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی خانه موزه سیمین و جلال به اثر ماندگار فرهنگی تبدیل شده است.

 

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، محمد حسین دانایی، خواهر زاده جلال آل احمد و رئیس انجمن دوستداران سیمین و جلال در برنامه غروب سیمین که به مناسبت یازدهمین سالروز در گذشت بانوی داستان نویسی  ایران که با همکاری و مشارکت این انجمن در  خانه موزه سیمین و جلال  برگزار شد، ضمن تشکر از مسئولان و دست اندرکاران خانه موزه سیمین و جلال، گفت: خوشبختانه به همت شرکت توسعه فضاها فرهنگی این خانه به اثر ماندگار فرهنگی تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور با حفظ هویت اصلی بنا صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: آنچه این بنا را ارزشمند کرده زندگی و حیات دو تن از مفاخر ادبی و فرهنگی ارزشمند معاصر کشورمان در آن است.
دانایی با تاکید بر اینکه  هدف از مرمت و سرپا نگهداشتن این بنا، نمایش، مطالعه و تحقیق در زندگی جلال آل احمد و سیمین دانشور است، تصریح کرد: امیدواریم با مدیریت درست و خوب شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شاهد برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی در این خانه موزه باشیم.
وی با بیان این مطلب که نگاه فرهنگی و دلسوزانه مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به توسعه و گسترش خانه موزه ها جای بسی خوشحالی و خرسندی دارد، افزود: مطمئناً حضور انارکی محمدی در مدیریت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی نقطه عطفی در عملکرد رو به جلو و مثبت خانه موزه ها خواهد بود.
رئیس انجمن دوستداران سیمین و جلال  با اشاره به اینکه تبدیل خانه سیمین و جلال، به خانه موزه یکی از مهمترین اقداماتی است که شهرداری تهران با هدف حفظ بناهای تاریخی شخصیت‌های مهم فرهنگی وهنری در تهران انجام داده است، گفت: امیدواریم همچنان در این دوره نیز شهرداری توجه ویژه‌ای به خانه‌های تاریخی شخصیت‌های برجسته فرهنگی کشور داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه خانه موزه سیمین و جلال از قابلیت لازم برای تبدیل شدن به  پاتوق فرهنگی برخوردار است، گفت: احیا و باز زنده سازی خانه مشاهیر و نخبگان،پاسداشت منزلت نویسندگان به عنوان پایه های فرهنگ و هنر در جامعه، ترویج ارزش ها و اندیشه های نخبگان هنر و ادبیات، کمک به فهم دقیق آثار هنری در ارتباط با زمینه ایجاد آن، ترویج تفرج هدفمند و هدایت شده، توسعه فضاهای فرهنگی به مثابه منشأ اثرگذاری در جامعه، زنده نگهداشتن وجوه تاریخی زندگی هنرمندان در خدمت تاریخ هنر، ارتقای سطح عمومی فرهنگ، ایجاد نشانه های شهری با اتکا به باورها و ارزش های جامعه و ایجاد کانون های اجتماعی برای اقشار هنرمند از جمله آثار مثبت راه اندازی و بهره برداری خانه موزه ها به شمار می آید.
سید احمد محیط طباطبایی، رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) نیز در ادامه این برنامه با بیان این مطلب که یکی از شاخصه های توسعه یافتگی توجه به جایگاه و اهمیت خانه موزه ها است، بیان داشت: خانه موزه ها شرایطی را فراهم می کند تا بازدید کنندگان از این فضاها با نگاه صاحبخانه  و نوع جهان بینی آنها در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی آشنا شوند.
گفتنی است خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد در بن بست ارض، در کوچه رهبری و خیابان دزاشیب قرار دارد که از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی مرمت و بازسازی شده و در حال بهره برداری است.