به پیشنهاد هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوقهای تابعه و طی حکمی از سوی «احمد میدری»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مصطفی سالاری» که پیش از این سرپرست سازمان تأمین اجتماعی بود؛ به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی منصوب شد.
به گزارش اقتصادرسا، متن این حکم به شرح زیر است:
نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی و با استناد به قانون اصلاح ماده (113) قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی تعیین مدیریت سازمان تأمین اجتماعی و صندوقهای بازنشستگی و بیمههای درمانی، بنا به پیشنهاد هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوقهای تابعه و تاییدیه سازمان اداری و استخدامی کشور، به موجب این حکم به عنوان«مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی» منصوب میشوید.
امید است که با اتکاء به خداوند متعال، آموزههای راهگشای اسلام و احساس مسئولیت نسبت به میهن و مردم عزیز ایران، تمام توان و ظرفیت خود را برای تحقق وظایف و اهداف مرتبط با مسئولیت انتصابی به کار بگیرید.
تعهد مستمر به مفاد «سوگندنامه کارگزاران دولت وفاق ملی» و «میثاقنامه رفع تعارض منافع کارگزاران دولت چهاردهم» از شما انتظار میرود. تفصیل«اولویتهای راهبردی و ماموریتهای مورد انتظار» به پیوست این حکم ابلاغ می شود. معاونتها، سازمانها، صندوقهای تابعه، ادارات، مراکز و موسسات تابعه و زیر مجموعه وزارت متبوع مکلف به همکاری با جنابعالی در جهت تحقق اهداف و ماموریتها هستند.
توفیق شما در انجام وظایف در راستای جهتگیریهای راهبردی دولت چهاردهم و وزارت متبوع با تعهد به قانون اساسی، سند چشمانداز، سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و برنامه هفتم را از درگاه خدواند متعال خواستارم.
همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پیوست این حکم مواردی با عنوان «اولویتهای راهبردی و ماموریتهای مورد انتظار از مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی» را ابلاغ کرده است که در آن به مسائلی از جمله «اداره امور سازمان تأمین اجتماعی در چارچوب اسناد بالادستی، سیاستهای کلی تامین اجتماعی، قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، قانون برنامه هفتم پیشرفت و همچنین خطمشیها، برنامهها و دستورالعملهای مصوب هیات امنا و سایر ارکان صندوق»، «اداره سازمان مبتنی بر اصول شفافیت، پاسخگویی، عدالت، پاکدستی، همهجانبهنگری و پرهیز از بخشینگری و استفاده از ظرفیتهای همه شرکای اجتماعی در تصمیمسازی و تدوین و اجرای سیاستها و برنامهها »، «مشارکت فعال در تقویت گفتمان عدالت اجتماعی از طریق سه جانبهگرایی، مشارکت ذینفعان، تقویت صدای گروههای کم صدا از جمله بیکاران، کارگران، بازنشستگان، از کارافتادگان و اصلاح سیاستها در این راستا»، «همکاری با واحدهای اقتصادی به منظور بهبود محیط کسب و کار و همراستا نمودن رشد واحدهای اقتصادی با فعالیتهای سازمان »، «تقویت نقش و بهبود عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در ارائه خدمات بیمهای چندلایه و تأمین درمان مناسب»، «توسعه سلامت الکترونیک با ارتقاء سامانه نسخه الکترونیک، اعمال خطوط راهنمای بیمهای، نظام نوبتدهی و ارجاع الکترونیک و دریافت برخط اسناد پزشکی و حسابرسی و نظارت الکترونیک در حوزه سلامت»، «اصلاح مقررات، ساختارها و تشکیلات سازمان در جهت تامین عدالت و یکسانسازی قواعد و مقررات بیمهای»، «کاهش هزینه درمان بیمهشدگان با مشارکت موثر در اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع» اشاره شده است.
حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد علمی ـ فرهنگی البرز گفت: بنیاد البرز بدنبال ارتقای فرهنگ کشور و حمایت از برترین های علمی است.
به گزارش اقتصادرسا؛نشست خبری شصت و دومین سال جایزه بنیاد البرز به عنوان با سابقه ترین جایزه علمی کشور، امروز 12 آبان ماه با حضور حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد علمی ـ فرهنگی البرز و اصحاب رسانه برگزار گردید.
ارشدی طی سخنانی در این نشست با بیان اینکه جایزه بنیاد علمی و فرهنگی البرز توسط مرحوم حسینعلی البرز پایه گذاری شده و در این 62 سال، بیش از 6 هزار نفر از برترین های علمی، مخترعان و دانشمندان کشور مورد تقدیر قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه هرسال به برترینهای علمی، مخترعان، دانشجویان و طلاب در قالب دو مراسم ملی، جوایز اهدا می شود، اظهار کرد: کاهش آلام بشری، ارتقای سطح زندگی افراد و ارتقای سطح فرهنگ کشور و معرفی نخبگان از اهداف برگزاری این مراسم است. از ویژگی های اختصاصی این جایزه این است که با بیش از نیم قرن سابقه، از باسابقه ترین جایزه های علمی کشور است و جوایز از محل موقوفه ای تامین می شود که در سال 1342 پایه گذاری شده است.
ارشدی افزود: بنیاد البرز به صورت مردمی و غیر دولتی بدون وابستگی به نهاد دولتی به صورت مستقل اجرای امینانه واقف را عملی می کند. شرکت کنندگان برای ثبت نام و حضور در این مسابقه علمی و فرهنگی که تراز جایزه نوبل ایرانی را دارد، هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند.
وی با بیان اینکه در طول بیش از 6 دهه این جایزه بیش از 3 هزار دانشجو وام تحصیل دریافت کرده اند، عنوان کرد: مرحوم حسینعلی البرز بنیانگذار وام دانشجویی در دهه 40 بودند و وام اشتغال بکار هم از دیگر اقدامات ایشان با عنوان وام شرافتی بوده است. همچنین 4650 نفر پیش از پیروزی انقلاب اسلامی موفق به دریافت جایزه حسن تحصیل شدند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شاهد اعطای این جایزه بودیم. از اوایل دهه 90 مراسم اعطاء جوایز به صورت مشخص و تعریف شده در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل بنیاد علمی و فرهنگی البرز ضمن گرامیداشت سالروز 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: شیوه اجرای نیت واقف در بنیاد البرز از طریق دو همایش ملی سالانه است که یک مراسم نیمه اردیبهشت و دیگری نیمه آبان برگزار می شود. در مراسم اردیبهشت ماه از نخبگان و دانشمندان تقدیر می شود و آبان ماه هرسال دانش آموزان برتر مورد تجلیل قرار می گیرند. در سال جاری شاهد برگزاری شصت و دومین سال جایزه البرز هستیم. مراسم تقدیر از نخبگان با تجلیل از 62 نخبه علمی و فرهنگی برگزار شد و در بخش دانش آموزی در نیمه آبان از برترینها تقدیر می شود. دانش آموزان که در این رویداد ثبت نام کرده اند شامل پایه های نهم و دوازدهم هستند که در سال ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۳ در شاخه نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش ثبت نام کرده اند. فراخوان این رویداد، تیرماه منتشر شد و علاقه مندان با مطالعه شیوه نامه جایزه البرز که در سایت مربوطه بارگذاری شده بود ثبت نام را انجام دادند. ثبت نام به مدت یک ماه در مردادماه پیش بینی شده بود و 3274 دانش آموز (در متوسطه اول 2030 نفر و در متوسطه دوم 1204 نفر) در این فراخوان ثبت نام کردند.
وی افزود: شرط ثبت نام در این رویداد داشتن معدل 19 در تمام مقاطع تحصیلی است که نشان می دهد نفرات واجد ویژگی در کشور ما محدود هستند. به لحاظ جنسیت تقریبا نسبت برابری در نظر گرفته شده، 56 درصد شرکت کنندگان دانش آموزان دختر هستند. استان تهران بیشترین شرکت کننده و خراسان جنوبی، یزد و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین شرکت کننده را داشتند.
ارشدی اظهار کرد: با خاتمه ثبت نام در پایان مرداد دبیرخانه علمی در دو بخش به بررسی مستندات پرداخت. در بخش مقدماتی، صحت سنجی و سوابق دانش آموزان به صورت سیستمی بررسی شد و مرحله نهایی در 20 مهرماه انجام شد. سوابق علمی، آموزشی، فرهنگی و هنری افراد با حضور اساتید برتر مورد بررسی قرار گرفت. در متوسطه اول سهمیه یک نفر برای هر استان در نظر گرفته شد. دانش آموزان صرفا یک بار برای اخذ جایزه می توانند نامزد شوند. با تجمیع امتیازات داوری برگزیدگان تعیین شدند تا در نیمه آبان در مراسم ملی تجلیل شوند.
وی با بیان اینکه 51 دانش آموز امسال مورد تقدیر قرار می گیرند، عنوان کرد: سوابق علمی، فرهنگی، هنری و پرورشی شرکت کنندگان حائز اهمیت است. کسب رتبه در المپیادها و جشنواره های علمی و طی کردن دوره آموزشی و مسابقات علمی و فرهنگی آموزش و پرورش و کسب رتبه ورزشی و حضور در تشکلهای دانش آموزی و تالیف کتاب و مقاله و ثبت اختراع از شاخص های علمی به شمار می آید. علاوه بر شرط معدل، در نهایت 25 دانش آموز از 25 استان در متوسطه اول موفق به دریافت جایزه شدند و 26 نفر در متوسطه دوم جایزه دریافت می کنند. جایزه برترین ها در متوسطه اول 40 میلیون تومان و در متوسطه دوم هر نفر 60 میلیون تومان است که همراه با تندیس اهدا می شود.
بنا براین گزارش ؛مراسم اختتامیه، تقدیر و تجلیل از برگزیدگان جایزه البرز با حضور وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز سه شنبه ۱۵ آبان در هتل آرم برگزار می گردد.
شماره ۳۱ نشریه طنز شلمون منتشر شد.
به گزارش اقتصادرسا ؛ بخشی از این شماره در ادامه می آید:
یادمه بچه که بودیم، وقتی یکی از همبازیهای ضعیفتر، با یکی که قویتر بود، کارش به دعوا میکشید و یه کتک حسابی ازش میخورد و بعدش نمیتونست این حقارت رو تو خودش هضم کنه؛ یه جا کمین میکرد و تو موقعیتی - که فک میکرد طرف حواسش نیست - یه مشتی، لگدی، چیزی حوالهش میکرد و پا به فرار میذاشت. اما امان از اون کتکخوردنای بعد از اون جفتک انداختنش.
چیه؟ فک کردین منظورم به حملهی مسخرهی چن شب پیش صهیونیستاس؟ واقعاً چه ذهن سیاستزدهای دارین! صرفاً داشتم از خاطرات بچگی میگفتم تا برسم به این شماره شلمون!
از دریچه این شماره شلمون، به مقولات مختلف نگاه خواهید کرد. مقولات فرهنگی، تاریخی، اقتصادی، ورزشی، زیستمحیطی، و شاید هم یک کمی درباره جزایر خلیج فارس و همینطور فلسطین و رژیم جعلی؛ اما قطعاً سیاسی نیست و این انگها به ما نمیچسبد!
همه به قلم طنزنویسان و کاریکاتوریستها: سیده فاطمه حسینی، سیده فاطمه زهرا حسینی {این دو نه یک نفرند نه فامیلند! خودمان هم هنوز از این تشابه در عجبیم} سجاد گیلپور، سید محمدصادق پورمرشد، میلاد منتظری، سید علیرضا مهدویزاده، میرعماد الحسنی، سید محمدجواد طاهری، ریحانه کارگری و حسن سروز.
واکنش مردم به اقدام اسرائیل در دوربین مخفی تاکسی
مصطفی سالاری، سرپرست سازمان تأمین که در نخستین سفر استانی خود در دوره جدید مدیریتی به استان گیلان سفر کرده است، ضمن ملاقات با استاندار گیلان، با همکاران ادارهکل تأمین اجتماعی و مدیریت درمان این استان دیدار کرد و با تقدیر از تلاشهای تمامی کارکنان سازمان بر ضرورت توسعه و تکمیل خدمات غیرحضوری تأکید کرد و گفت: غیرحضوری کردن خدمات در تأمین اجتماعی منجر به رضایتمندی عمومی میشود و از این جهت اولویت مهم سازمان تأمین اجتماعی در ادامه مسیر است و انشالله هوشمندسازی خدمات در بخشهای مختلف سازمان قوت میگیرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سالاری در جریان این دیدار با تأکید بر اهمیت کنترل مصارف در بخش درمان گفت: تلاش میکنیم مدیریت مصارف در بخش درمان به نحوی پیش برود که فرآیند خرید خدمت در بخش درمان مستقیم سازمان نیز اجرایی شود.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی همچنین با قدردانی از زحمات و تلاشهای همکاران این سازمان در جهت افزایش کیفیت خدمات، اظهار داشت: توفیقات سازمان تأمین اجتماعی مرهون همدلی، زحمات و تلاشهای شبانهروزی همکاران ما در این خانواده بزرگ است و انتطار داریم این تعامل، همدلی و پشتکار استمرار داشته باشد.
براساس این گزارش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ابتدای این سفر با حضور در یادمان شهدای ادارهکل تأمین اجتماعی گیلان، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
مصطفی سالاری، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در دومین نشست از سلسله جلسات تحول دیجیتال در دوره مدیریتی جدید و با موضوع ارتقای وضعیت خدمات غیرحضوری سازمان با تأکید بر ضرورت بازنگری و تکمیل فرآیندهای تحول دیجیتال گفت: فرآیند خدمات غیرحضوری در سازمان باید به نحوی مورد بازنگری و تکمیل قرار بگیرد که تمامی فرآیند بدون نیاز به هرگونه مراجعه حضوری و مداخله نیروی انسانی انجام شود.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری با تأکید بر اینکه تحول دیجیتال فراتر از مباحث فنی، یک بعد اجتماعی هم دارد، گفت: برای تحقق تحول دیجیتال باید به مباحث و الزامات اجتماعی این تحول نیز دقت داشت. مسئله دیگر این است که برای تحقق این تحول در موضوعات مربوط به حوزه درمان، نیازمند همکاری و همراهی وزارت بهداشت هستیم و الزامات و مشوقهای لازم نیز برای تغییر فرآیندها در تعامل با سایر فعالان این حوزه باید با دقت مدنظر قرار بگیرد. لذا اگرچه در بخشهایی که به طور کامل مربوط به سازمان است، این مسیر تحولی باید با سرعت بیشتر اجرایی شود اما باید برای همراهی سایر فعالان حوزههای مرتبط نیز برنامهریزی لازم انجام شود.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در ادامه گفت: نظام ارجاع، سلامت الکترونیکی و پزشک خانواده موضوعات کلانی هستند که باید در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانند آن نقش بزرگ را در ارائه مطلوب خدمات درمانی ایفا بکنند. در واقع این تسهیلکنندهها باید مکمل یکدیگر بوده و توسعه پیدا کنند.
وی افزود: فراتر از پیگیری تحول دیجیتال در ساختار کلان و موضوع تمرکز اطلاعات در سازمان که باید به شکل راهبردی برنامهریزی و اجرا شود؛ خدمات فعلی نیز باید به نحوی توسعه یابد تا به طور کامل و واقعی به صورت غیرحضوری ارائه شود.
سالاری تاکید کرد: اگر هنوز بخشی از فرایند یک خدمت، هر چند اندک، نیاز به حضور در شعبه یا کارگزاری دارد؛ این فرایند باید مورد بازنگری و تکمیل قرار بگیرد زیرا سرویس غیرحضوری از دید ما سرویسی است که به حضور استفادهکننده در شعبه یا کارگزاری و همچنین به مداخله کارشناس نیاز ندارد.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در ادامه گفت: در جلسات آتی و با حضور برخط ادارات استانی، هر هفته خدمات سازمان از منظر تکمیل فرایندها مورد بررسی قرار گرفته و گروهی هم این فرایند را از منظر تست کاربر، مورد ارزیابی و کنترل قرار میدهند تا اطمینان حاصل شود که کار به درستی انجام شده است.
مدیرعامل بنیاد برکت در سفر به استان سیستان وبلوچستان از سامانه آموزش و توانمندسازی معلمان (معلمانه) رونمایی کرد.
به گزارش اقتصادرسا ؛امیر حسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در سفر به استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام دنبال میکند بحث ارتقا شاخص های آموزشی در بخش کمی و کیفی است گفت: در حوزه کمی اتفاقات خوبی تاکنون رخ داده و یکی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه مدرسه سازی است .
وی افزود: تاکنون 2هزار و 570 مدرسه با مشارکت وزارت آموزش و پرورش ساخته شده است که سهم آن در سیستان و بلوچستان نزدیک به ۳۵۰ مدرسه بوده است.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در این زمینه دنبال می شود بحث جایگزینی مدارس کانکسی است که در استان سیستان و بلوچستان ۱۶۰ مدرسه کانکسی شناسایی شده و تا به حال ۶۰ مدرسه ایمن سازی شدند .
مدنی با بیان اینکه در کشور ۱۰۰۰ مدرسه کانکسی شناسایی شده است گفت: یکی از کارها ارتقا بخش کیفی بوده و یکی از کارهایی که در حوزه عدالت آموزشی دنبال میشود حوزه های تدریس و نرم افزاری بوده که اقدامات خوبی در این بخش آغاز شده است.
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه یکی از اقدامات پرورش و تربیت معلمان نسل پیشرو است گفت: 20 هزار معلم را برای مناطق کم برخوردار شناسایی کرده و بحث آموزش آنها را دنبال میکنیم
وی گفت: در حوزه استعداد یابی دانش آموزان اقدامات خوبی در دستور کار است به طوری که از طریق ارتباط با دانش آموزان و حمایت از آنها بتوانیم استعداد آنها را ارتقا دهیم.
مدیر عامل بنیاد برکت به حمایت دانش آموزان کنکوری در مناطق کم برخوردار اشاره کرد و گفت: بنیاد برکت70هزار دانش آموز پشت کنکوری را از طریق طرح کمک آموزشی تحت پوشش قرار داده است و امیداوریم در حوزه کیفی و ارتقا سطح آموزشی موثر باشیم.
مدنی ادامه داد: این سامانه در سطح ملی و کشوری بوده که از طریق آن دورههای مختلف آموزشی برای معلمان کشور از طریق این سامانه برگزار میشود.
وی با بیان اینکه سامانه معلمانه به منظور ارتقای کیفیت تدریس و بهبود شایستگیهای معلمی در کشور، توسط قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طراحی و راهاندازی شده است گفت: با توجه به چالشهای نظام تعلیم و تربیت، این سامانه به معلمان مناطق کمبرخوردار کمک میکند تا مهارتهای خود را در چهار شاخص اصلی بهبود دهند.
مدنی اظهار کرد: سامانه معلمانه با استفاده از ویدیوهای تعاملی و محتوای بهروز آموزشی، به معلمان کمک میکند تا مهارتهای خود را تقویت کنند و در تعامل با مشاوران دلسوز و توانمند از دل استان، آموزشها را به بوم و شرایط محلی منطقه تطبیق دهند.
مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: در سامانه معلمانه معلمان میتوانند از محتوای بهروز و آموزشهای مؤلفین کتب درسی بهرهمند شده و مهارتهای خود را تقویت کنند، همچنین با مشاورانی دلسوز و توانمند در ارتباط باشند تا این آموزشها را در کلاس درس پیادهسازی کنند.
وی افزود: معلمان از پشتیبانی متخصصان منطقهای و معلمان داوطلب بومی بهرهمند خواهند شد که از طریق پیامرسان ایجاد شده در داخل سامانه در تمام مراحل دوره، همراه و مشاور آنها هستند و این مشاورین محلی با توجه به شرایط و نیازهای بومی منطقه، به معلمان کمک میکنند تا آموزشهای دریافتی را به بهترین شکل در کلاس درس پیادهسازی کنند.
مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: در مرحله آزمایشی، بیش از ۵۰۰۰ معلم از ۷ استان در حال استفاده از سامانه معلمانه هستند. این مرحله به منظور ارزیابی و بهبود سامانه در راستای ارتقای کیفیت آموزش و تطبیق بهتر با نیازهای معلمان انجام شده است.
وی با بیان اینکه سامانه معلمانه به آدرس https://moallemane.ir/ در دسترس معلمان کشور قرار گرفته است گفت: برنامهریزی شده تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، تعداد معلمان مناطق کمبرخوردار که از این سامانه بهرهمند میشوند به بیش از ۲۰ هزار معلم در ۱۵ استان برسد.
وی ادامه داد: در این سفر از نمایشگاه دستاوردهای عدالت آموزشی بازدید و بسته عدالت آموزشی که شامل کیف مدرسه، لوازم تحریر، کاربرگ آموزشی در ۶ مقطع ابتدایی به دانش آموزان مناطق کم برخوردار استان سیستان وبلوچستان رونمایی شد.
مدنی با بیان اینکه خدمات تخصصی عدالت آموزشی ویژه استان سیستان وبلوچستان از سوی بنیاد برکت ارائه میشود گفت: این خدمات شامل آموزش و توانمندسازی 3هزار معلم مقطع ابتدایی استان، توزیع 20 هزار کاربرگ کمک آموزشی ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی، حمایت از ۵ هزار دانش آموز پای ه دوازدهم جهت آمادگی آزمون کنکور و حمایت از گروههای مردمی تخصصی عدالت آموزشی است.
حاج احمد واعظی و حاج ابوذر بیوکافی با حضور در گلزار شهدا روضه الحوراء ضاحیه بیروت روضهخوانی کردند.
به گزارش اقتصادرسا؛ تعداد زیادی از مداحان اهل بیت (ع) از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان برای کمک رسانی و همدردی به این کشور سفر کردند.
حاج احمد واعظی و حاج ابوذر بیوکافی نیز از جمله ذاکرین اهل بیت (ع) هستند که چندی پیش به کشور لبنان سفر کردند.
یکی از نقاط معنوی ضاحیه بیروت که مداحان اهل بیت (ع) نیز در سفر به لبنان در این منطقه حضور یافته و روضه خوانی کردند گلزار شهدای روضه الحوراء است. این منطقه مزار تعداد زیادی از شهدای حزب الله لبنان به ویژه فرماندهان بزرگ مقاومت است.
فیلمی که در ادامه میآید بخشی از مداحی ذاکرین اهل بیت حاج ابوذر بیوکافی و حاج احمد واعظی در روضه الحوراء را نشان میدهد.
اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در راستای راهبرد مشارکت مردم با این وزارتخانه و دریافت نظرات کارشناسی و تخصصی در خصوص آیین نامه حق دانستن و حق امتناع از کارهای خطرناک نظرسنجی کرد .
به گزارش اقتصادسا به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اداره کل بازرسی کار در راستای راهبرد مشارکت مردم با این وزارتخانه و به منظور دریافت نظرات کار شناسی و تخصصی در خصوص آیین نامه حق دانستن و امتناع از کارهای خطرناک نشانی پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید را اعلام کرد .
لازم به ذکر است وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در رابطه با تهیه و تدوین لوایح و ....که نیازمند تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا مراجع ذی صلاح می باشد ، پیش از ارسال ، از طریق درگاه الکترونیک خود لوایح و...یاد شده را در معرض نقد عموم قرار داده و پس از دریافت نظرات و انتقادات سازنده مردمی ، نسبت به اصلاح و سپس ارسال آن اقدام می نماید.
برای مطالعه متن کامل این آیین نامه اینجا را کلیک کنید.
ماجراجویی رژیمصهیونیستی در چند شب گذشته که با اقتدار نیروی پدافندهوایی ایران مواجه شد، حالا به محلی برای تولید و انتشار گزارههای جعلی برای رسانههای غربی تبدیل شده است.
به گزارش اقتصادرسا، بعد از اتفاقات چند شب گذشته و پرتاب چند موشک به سمت کشورمان از سمت رژیم صهیونیستی حالا برخی رسانههای غرب در تلاشاند تا با طرح گزارههایی اقدام به بزرگنمایی حمله aچند شب پیش رژیم کنند؛ در این گزارش برخی از ادعاهای گزارش اخیر یورونیوز فارسی، راستی آزمایی خواهد شد.
ادعای بیسند
یورونیوز، شبکه خبری اتحادیه اروپا در گزارشی مدعی شده که نیروهای مسلح ایران روز یکشنبه ویدئویی را نشر دادند که این ویدئو مربوط به اتاق عملیات پدافند موشکی ایران هنگام حمله اسرائیل بوده است.
درباره این ادعا باید گفت که ویدئوی مورد بحث، بخش کوچکی از تلاشهای پدافندی افسران نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی بوده و صرفاً با هدف آشنایی با فعالیتهای پدافند هوایی منتشر شده است. ویدئو نیز به صورتی گرفته و تولید شده که تجهیزات راداری برای طرف مقابل نا معلوم باشد.
کارشناسی با فیلم آماتور؟
این رسانه در ادامه گزارش خود نوشته، ویدئویی بهصورت آماتور در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شده که شلیکهای یک پدافند و انفجارهای متعدد در هوا را نشان میدهد. به نوشته یورونیوز یک کارشناس نظامی، با استناد به این ویدئو مدعی شده که شلیکها حاصل فعالیت پدافند هوایی در ایران نبوده و طبق آنچه در این ویدئو آمده، صرفاً یک توپ ضدهوایی ۲۳ میلیمتری موسوم به «ZU-23» مشغول مقابله و رهگیری هدف است.
درباره این گزاره باید گفت، استفاده از توپ ضد هوایی که رسانه اتحادیه اروپا درباره آن نوشته به تجهیزات ایران در سالهای دفاع مقدس بر میگردد. ایران در طی سالهای پس از دفاع مقدس سیستمهای پدافندی و راداری خود را ارتقا داده و تولید کرده است. سامانه باور، سوم خرداد، رادار معراج4 و موارد دیگر از این دست هستند. علاوه بر این ایران در طی سالهای گذشته سامانههایی مانند S300 و S400 روسی را نیز برای تقویت چتر پدافندی خود از روسیه خریداری کرد.
با این وجود و صرفنظر از توان پدافندی جمهوری اسلامی ایران، ناظر به ادعای یورونیوز حالا سوال اینجاست که با فرض آماتور بودن ویدئوی مذکور، کارشناس مورد ادعا با چه ساز و کار و از طریق چه مولفههایی متوجه شده که موشکهای پدافند در برابر پرتابههای رژیم ایستادگی نکرده و صرفاً یک سیستم ضدهوایی در شب حمله وارد عمل شده است؟
عقل را وسط بگذاریم!
یکی دیگر از ادعاهای مطرح شده در گزارش رسانه اتحادیه اروپا، این است که پدافند هوایی ماهشهر و سامانههای پدافند هوایی مجتمع پتروشیمی بندر امام خمینی، پالایشگاه نفت آبادان در استان خوزستان و میدان گازی تنگ بیجار در استان ایلام مورد اصابت قرار گرفتهاند.
درباره این گزاره باید گفت که شهادت افسران نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی نشانگر آن است که اتفاقاً این اصابت احتمالاً به بخشی از ساختمانهای سامانه پدافندی کشورمان بوده که طبق بیانیه ستاد کل در حال ترمیم است؛ بنابراین اینطور میتوان نتیجه گرفت که وقتی بخشی از ساختمانهای پدافند که افسران در آن برای مقابله با تهدیدات قرار داشته و دارند آسیب دیده، یعنی مجتمع پتروشیمی مورد ادعای صهیونیستها آسیبی ندیده و با در نظر گرفتن شهادت افسران نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران، مجتمعهای مد نظر بدون آسیب باقی ماندند.
بزرگنمایی درباره آسیب به تاسیسات هستهای
یورونیوز همچنین مدعی شده که رژیم توانسته نیروگاه پارچین را مورد اصابت قرار دهد. این گزاره نیز در حالی است که اولاً مقامات و مسئولان رژیم بعد از حمله تصریح کردند به تاسیسات هسته ای ایران حملهای نداشتند در ثانی مصاحبه رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی اتمی نیز نشان میدهد که آسیبی به تاسیسات هستهای ایران وارد نشده است.
به گزارش رواج۲۴، بنابراین ادعاهای مطرح شده در یورونیوز بیانگر آن است که بعد از حمله رژیم به برخی نقاط در کشور استراتژی رسانهای اسرائیل و غربیها بر طرح گزارههای جعلی بوده که هدف از آن بزرگنمایی اتفاقات چند شب گذشته است و دقت در بسیاری از این گزارهها نشان میدهد بسیاری از آنها نادرست بوده و با یک محاسبه و راستی آزمایی ساده قابل صحتسنجی است.
/// انتهای پیام
در هفته بیست و هفتم کتابخوانی پایگاه خبری سراج24 قصد دارد به معرفی کتاب «جنگ افزارهای سرگرمی امپراتوری آمریکا» بپردازد.
به گزارش اقتصادرسا؛ در هفته بیست و هفتم کتابخوانی پایگاه خبری سراج24 قصد داریم به معرفی کتاب «جنگ افزارهای سرگرمی امپراتوری آمریکا» نوشته اریک ام فاتور با ترجمه احسان شاه قاسمی که توسط انتشارات زرین اندیشمند منتشر شده است، بپردازد.
کتاب جنگ افزارهای سرگرمی امپراتوری آمریکا، اثری تحلیلی برای بررسی نقش پیچیدهی سرگرمی در سیاست خارجی ایالات متحدهی آمریکا است. اریک ام فاتور، نویسندهی کتاب، در این اثر نگاهی انتقادی به نفوذِ صنعت سرگرمی آمریکا در دیگر کشورهای جهان داشته است. پس از مطالعهی کتاب حاضر، با نقش صنعت سرگرمی در گسترش فرهنگ آمریکایی و اعمال نفوذِ نرم این کشور در سرتاسر دنیا آشنا میشوید.
دربارهی کتاب جنگ افزارهای سرگرمی امپراتوری آمریکا
کتاب جنگ افزارهای سرگرمی امپراتوری آمریکا (American Empire and the Arsenal of Entertainment)، اثری است که خواننده را با تاثیرِ صنعت سرگرمی آمریکا بهعنوان یک سلاح قدرتمند برای تغییر نگرشها، باورها و رفتارهای مردم در سراسر جهان آشنا میکند. اریک ام فاتور (Eric M Fattor)، نویسندهی کتاب، در این اثر توضیح میدهد که چگونه فیلمها، موسیقی و سایر محصولات فرهنگی آمریکایی، بهعنوان ابزاری قدرتمند در دست دولت آمریکا برای پیشبرد اهداف سیاسی و فرهنگیِ این کشور، استفاده میشود. با مطالعهی این اثر با مفاهیم کلیدی مانند قدرت نرم و فرهنگسازی آشنا میشوید و دیدگاه همهجانبهای از تاثیر صنعت فیلم، موسیقی، تلویزیون و سایر محصولات فرهنگی آمریکا در ذهن شما شکل میگیرد. نویسنده، با ذکر نمونههای متعددی از فیلمها، سریالها و ترانههای محبوب، توضیح داده که چگونه این محصولات، ارزشها، باورها و سبک زندگی آمریکایی را به مخاطبان سراسر جهان منتقل میکنند.
مطالب کتاب با پیشگفتاری دربارهی امپراتوری آمریکا و جنگافزارسازیِ سرگرمی، آغاز میشود. در فصل نخستِ این اثر، با این مفهوم آشنا میشوید که چگونه بریتانیا توانست از راه سرگرمیهای مردمپسند، مشروعیت بهدست بیاورد. در ادامهی کتاب جنگ افزارهای سرگرمی امپراتوری امریکا مقالهای دربارهی چاپ و نمایشگاه در دورهی خیزش امپراتوری بریتانیا از سالهای 1815 تا 1857 را مطالعه میکنید. نویسنده در فصل دوم به توضیحاتی دربارهی استفادهی آمریکا از صنعت فیلم و رادیو برای پیدایش امپراتوری سرگرمی پرداخته است. صنعت فیلمسازی آمریکا با تولید آثاری که ارزشها، سبک زندگی و ایدئولوژی آمریکایی را به تصویر میکشد، بهعنوان ابزاری قدرتمند برای نفوذ فرهنگی در سراسر جهان عمل کرده است. فیلمهای آمریکایی با روایت داستانهایی جذاب و شخصیتهایی محبوب، با شیوهای غیرمستقیم، ارزشها و باورهای آمریکایی را به مخاطبان جهانی القا میکنند و اثربخشی چشمگیری در صادرات نرم فرهنگ این کشور دارند.
تبلیغ لیبرالسیم با استفاده از پخش اخبار و نمایش مصرفگرایی، روش دیگری است که به گفتهی نویسندهی کتاب در توسعهی امپراتوری نرمِ آمریکا تاثیر دارد. نقش استودیوهای فیلمسازی در اطلاعرسانی همگانی در جنگ اول و سالهای پس از آن، استفادهی آمریکا از سینمای صدادار در جنگ جهانی دوم و فرستادن امواج رادیویی و تلویزیونیِ همزمان با کمکرسانی هوایی، موضوعهای دیگری است که اریک ام فاتور در این اثر به توضیح آنها پرداخته. مطالب کتاب جنگ افزارهای سرگرمی امپراتوری امریکا با مقالههایی دربارهی چالشهای نومحافظهکاران، انتخاب رِیگان و سرگرمیهای فروش و جهانیسازی، ارتباطات دیجیتال و سرنوشت امپراتوری آمریکا از 1989 تا اکنون، خاتمه پیدا میکند. نویسنده، روند تاریخیِ استفادهی آمریکا از صنعت سرگرمی را در بازههای زمانی مختلف در این اثر بررسی کرده است. این روند، خواننده را در جریان تمامی رویکردهای امپراتوری سرگرمی آمریکا از دوران آغاز نفوذِ سرگرمی بوسیلهی رادیو و سینما تا روزگار فعلی قرار میدهد. در پایان هر کدام از مقالههایی که در این اثر قرار دارد، جمعبندی از همان مقاله گنجانده شده تا دیدگاهی کامل دربارهی دیدگاه نویسنده در ذهن خواننده شکل بگیرد.
کتاب جنگ افزارهای سرگرمی امپراتوری آمریکا را انتشارات زرین اندیشمند، چاپ و روانهی بازار کرده است. احسان شاه قاسمی، وظیفهی برگردان این اثر به زبان فارسی را بر عهده داشته است.
کتاب جنگ افزارهای سرگرمی امپراتوری آمریکا برای چه کسانی مناسب است؟
دانشجویان و پژوهشگران علوم اجتماعی، فعالان فرهنگی و رسانهای و همچنین علاقهمندان به سینما و رسانههای تصویری، مخاطبهای اصلی کتاب جنگ افزارهای سرگرمی امپراتوری امریکا بهحساب میآیند. مطالعهی کتاب حاضر برای افرادی که به مسائل فرهنگی، سیاسی و روابط بینالملل علاقه دارند نیز خالی از لطف نیست.
در بخشی از کتاب جنگ افزارهای سرگرمی امپراتوری آمریکا میخوانیم
مشکل آمریکا این بود که آن کشور ظاهرا آن چیزی را کنار گذاشته بود که دلیل اصلی موفقیتش در اعمال حکومت جهانی با مخالفتی اندک در طول 60 سال گذشته بود. با وجود همهی توجهی که به «نبرد بر سر دل و ذهن» پس از حملات 11 سپتامبر شده بود، این قدرت نظامی آمریکا بود که همچنان نقش محوری در پاسخ به آن حملات را بازی میکرد. آمریکا، ابتدا با حمله به افغانستان، و سپس با هجوم بحثبرانگیز به عراق نشان داد که میل بیشتری به استفاده از ابزار سنتی زور به جای تصاویر و اطلاعات دارد. از این ابزارهای اطلاعاتی بیشتر به عنوان مکملی برای استفاده از خشونت و نیروی نظامی استفاده میشد تا با مخابرهی تصاویر قدرت و تواناییهای دستگاه نظامی آمریکا به آن کمک کند. در واقع، در حالی که بودجهی دیپلماسی عمومی پس از حملات 11 سپتامبر به 10 میلیارد دلار رسید، بودجهی نظامی تا سال 2010 به 782 میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان آن در طول تاریخ بود. با توجه به این موضوع خیلی ساده میتوان به این نکته پی برد که چرا تلاشهای شخصی مثل شارلوت بیرز با شکست مواجه شد: چون کارزارهای رسانهای که برای جلب احساسات و عواطف گروهی خاص در جهت پذیرش ارزشهای مشترک طراحی شدهاند، تاب رقابت در برابر تصاویر بمبارانها، تانکها، و قتلعام شهروندان را ندارند؛ که این تصاویر آخر اغلب از راه وبسایتهای خارجی منتقل میشدند، زیرا چنین تصاویری به ندرت میتوانستند از فیلترهای رسانههای سنتی غربی عبور کنند.
این پیشرفتها به خوبی منعکسکنندهی گفتهی مشهور مارشال مکلوهان در کتاب معروفش درک رسانه هستند: «رسانه خود پیام است». ساختارهای شبکهای غیرمتمرکزی که به وسیله رسانههای دیجیتال ایجاد شدند به ضبط و پخش فعالیتهای مشکوک آمریکا در مسیر دستیابیش به جایگاه امپراتوری خود که پس از حملات 11 سپتامبر با تهدید مواجه شده بود پرداختند.
فهرست مطالب کتاب
پیشگفتار: امپراتوری آمریکا و جنگافزارسازی سرگرمی
پیشگفتار نسخه پارسی
فصل اول: چگونه از راه سرگرمیهای مردمپسند مشروعیت به دست بیاوریم: تقویت امپراتوری بریتانیا (1945-1815)
پیشگفتار
از کوشندگی سیاسی تا نمایش: چاپ و نمایشگاه در دورهی خیزش امپراتوری بریتانیا (1857-1815)
فرصتهای بربادرفتة سرگرمی در خارج کشور: روزنامهنگاری زرد و نمایشهای تماشاخانهای (1902-1857)
بیشبازنمایی بریتانیا: پروپاگاندای دولتی، فیلم، رادیو، و زوال امپراتوری بریتانیا (1945-1902)
جمعبندی
فصل دوم: چیرگی بر تنهایی: فیلم، رادیو، و پیدایش امپراتوری آمریکا (1945-1898)
پیشگفتار
پاره کردن پرچم اسپانیا: تصاویر متحرک اولیه و جنگ آمریکا و اسپانیا (1914-1898)
«جنگ فیلمها»: استودیوهای فیلمسازی، کمیتهی اطلاعات همگانی و جنگ جهانی اول (1918-1914)
صدای رکود و جنگ: رادیو، سینمای صدادار، و جنگ جهانی دوم (1945-1919)
جمعبندی
فصل سوم: تبلیغ لیبرالیسم: پخش اخبار، مصرفگرایی، و رشد امپراتوری آمریکا (1968-1945)
پیشگفتار
فرستادن امواج رادیویی و تلویزیونی همزمان با کمکرسانی هوایی: پخش رادیویی بینالمللی (1949-1945)
بر آمدن و بر افتادن جوزف مککارتی: حرکت پادکمونیستی و تلویزیون (1959-1949)
به نمایش گذاشتن مصرفگرایی: نمایشگاههای جهانی در اوج جنگ سرد (1965-1960)
جمعبندی
فصل چهارم: نوسازی پساصنعتی: چریکها، دگماندیشان حزبی، و کامیابی امپراتوری آمریکا (1989-1965)
پیشگفتار
شورشهای بازنمایی شده: پادفرهنگ و نمایشهای چریکی (1973-1965)
چالشهای نومحافظهکاران: پیدایش سرگرمیهای جناحی (1980-1973)
نوزایی امپراتوری: انتخاب ریگان و سرگرمیهای پرفروش (1989-1980)
جمعبندی
جمعبندی: آمریکای بیشبازنمایی شده؟ جهانیسازی، ارتباطات دیجیتال و سرنوشت امپراتوری آمریکا (از 1989 تا زمان اکنون)
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد