در میانه هیاهوی آتش‌بازی و صدای طبل‌های عید بهار، گروهی از مکانیک‌های قطار، شبانه روز در یک کارگاه قطارهای فوق سریع در ارومچی مرکز منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ مشغول بودند تا ایمنی هر یک از قطارها تضمین شود.

به گزارش اقتصادرسا ؛در میانه هیاهوی آتش‌بازی و صدای طبل‌های عید بهار، گروهی از مکانیک‌های قطار، شبانه روز در یک کارگاه قطارهای فوق سریع در ارومچی مرکز منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ مشغول بودند تا ایمنی هر یک از قطارها تضمین شود.

خانم «آزیگول تونیاز» یکی از مکانیک‌های قطار ارومچی در این باره می‌گوید: مسافرت‌های عید بهار شلوغ‌ترین دوره سفرهای سال محسوب می‌شود. حجم کاری ما در این بازه بشدت زیاد می‌شود اما این ارزشمند است چرا که رسیدن ایمن تمام مسافران به مقصد را تضمین می‌کند.

او 42 سال سن دارد و یکی از 380 مکانیک ایستگاه تعمیر و نگهداری قطارهای فوق سریع ارومچی است. تیم تعمیر و نگهداری قطارها در این کارگاه 41 عضو از 10 گروه قومیتی دارد.

از زمانی که دولت چین تدابیر کنترل کرونا را تعدیل کرد،‌ شمار قطارهای فوق سریع در شین جیانگ نیز به 36 رام افزایش یافت تا پاسخگوی نیاز سفرهای مردم و گردشگری ایام عید بهار باشد. این مکانیک‌ها به صورت چرخشی فعال هستند تا قطارها و مسافران در امنیت باشند.

آزیگول تونیاز در خانواده‌ای به دنیا آمده که همگی کارگران خط آهن در منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ واقع در شمال غربی چین هستند. او در نزدیکی ایستگاه راه آهن زندگی کرده و با شنیدن سوت قطارها بزرگ شده است.

خانم آزیگول تونیاز در سال 2001 پس از فارغ التحصیل شدن کار در شین جیانگ را آغاز کرد. او مسئول رفع مشکلات واگن‌های قطار و تعمیر آنها بود. با گذشت 12 سال به دلیل عملکرد عالی، او تحت آموزش قرار گرفت و زمانی که شین جیانگ شروع به ایجاد زیرساخت قطارهای فوق سریع کرد او نیز به عنوان مکانیک قطارهای فوق سریع به کار گرفته شد.

حالا او یک مکانیک قطار با تجربه و کارکشته است و کارگران جوان را برای ایستگاه تعمیر و نگهداری آموز می‌دهد.

«عالم یمین» 36 ساله یکی دیگر از مکانیک‌های قطارهای فوق سریع از گروه قومیتی «قرقیز» است که زمانی در «فلات پامیر» به چوپانی مشغول بود. زادگاهش بیش از هزار کیلومتر با ارومچی فاصله دارد. او در سال 2014 در رشته مهندسی وسایل نقلیه از دانشگاه «جیائوتونگ» در لانجوئو فارغ التحصیل شد و شغل خود را در ایستگاه تعمیر و نگهداری قطارهای فوق سریع ارومچی آغاز کرد. وظیفه او چک کردن چرخ‌ها و تامین برق قطارهاست.

به طور کلی،‌ آموزش یک مکانیک قطارهای فوق سریع دستکم 18 ماه زمان نیاز دارد و این مستلزم هزینه هنگفتی است.

داده‌های رسمی نشان می‌دهد بیش از 7400 کارمند از اقلیت‌های قومی در حال کار در سیستم خط آهن شین جیانگ هستند.

از سال 2012، 4176 کیلومتر به مسیر عملیاتی راه آهن شین جیانگ افزوده شده و مجموع آن از 9091 کیلومتر عبور کرده است.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top