رویداد سرمایه‌گذاری فناوری TİM 2023 با حضور مقامات و شخصیت های ایرانی و خارجی و سرمایه گذارانی از ۹ کشور مختلف در محل پارک علم و فن آوری پردیس تهران برگزار شد.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛رویداد سرمایه‌گذاری فناوری TİM 2023 با حضور مقامات و شخصیت های ایرانی و خارجی و سرمایه گذارانی از ۹ کشور مختلف در محل پارک علم و فن آوری پردیس تهران برگزار شد.

در اولین روز از این نشست قراردادهایی به ارزش ۱۵ میلیون دلار در در حوزه های اطلاعات و فناوری اطلاعات، صنایع پزشکی، انرژی های نو و... به امضا رسید.
همچنین در این رویداد تاسیس ۱۰ ابر شرکت با سرمایه یک‌میلیارد دلار در دستور کار کشورهای D8 قرار گرفت.
روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فن آوری ریس جمهور ایران در رویداد سرمایه گذاری فناوری TIM2023 با اشاره به ظرفیت بالای کشورهای عضو  D8 گفت: دارا بودن یک هشتم جمعیت جهان و ۶۰ درصد از جمعیت مسلمانان در کنار فرصت های اختصاصی نظیر ارتباط با دریا، معادن، انرژی، نیروی انسانی توانمند، بازار آموزش و پژوهش و مصرف نوآوری جایگاه ویژه ای را برای این کشورها فراهم کرده است.
معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ایران افزود: رویداد سرمایه گذاری فناوری و رویدادهایی از این دست مورد توجه و اهمیت است و توسعه همکاری های بین المللی در دستور کار جمهوری اسلامی قرار دارد.
دهقانی گفت: ایجاد یک فراکشور با فرصت های اقتصادی بزرگ و بازار وسیع با قرابت های فرهنگی و اندیشه ای و فرصت های انسانی و سرزمینی توسط کشورهای D8می‌تواند به رشد و توسعه این کشورها کمک کند.
در این نشست همچنین ایسیاکا عبدالغدیر امام، دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور در حال توسعه اسلامی موسوم به  D8گفت: کشورهای عضو D8 با همگرایی و هم افزایی می توانند همکاری های گسترده ای داشته باشند.
عبدالغدیر امام افزود: در نشست های قبلی تیم درباره همکاری‌های گسترده توافقاتی داشتیم که پیگیری و اجرای آنها می تواند باعث رشد فناوری شود.
دبیر کل D8 همچنین از کشور های عضو این سازمان خواست با همکاری در زمینه های فناوری اطلاعات، کشاورزی، گردشگری و ... در ایران و سایر کشورهای عضو، زمینه رشد این کشورها را فراهم آورند.
شایان ذکر است پنجمین رویداد سرمایه گذاری فناوری TIM2023 عصر امروز سه شنبه با تقدیر از فناوران برتر به ایستگاه پایانی رسید و طبق اعلام ششمین دوره رویداد TIM، سال آینده میلادی به میزبانی کشور مالزی برگزار خواهد شد.