آخرین جلسه کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی در سال 1401 با بررسی پرونده 41 دستگاه خودرو به منظور دریافت پلاک تاریخی برگزار شد.

 



به گزارش اقتصادرسا به نقل ازروابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، یکصد و پنجاه و یکمین جلسه کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی با حضور اعضاء کارگروه شامل نمایندگان پلیس راهور فراجا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ورزش و جوانان، سازمان حفاظت از محیط زیست و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در محل دبیرخانه ستاد شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی (کانون جهانگردی و اتومبیلرانی) برگزار شد.

در این جلسه که آخرین جلسه کارگروه در سال جاری بود، پرونده تعداد 41 دستگاه از وسیله های نقلیه تاریخی متعلق به مالکان خصوصی که در نشانی اینترنتی https://icvc.taci.ir/ ثبت نام کرده و خودرو آنان از نظر سلامت فنی و ظاهری و همچنین اصالت، مورد ارزیابی کاشناسان کارگروه قرار گرفته بود، بررسی شد.

پس از انجام بررسی های کارشناسی، مقرر است خودروهایی که طی سالیان گذشته از نظر کالبدی و فیزیکی کمترین تغییرات را داشته اند، برای دریافت پلاک تاریخی از سوی دبیرخانه مربوطه به پلیس راهور فراجا معرفی شوند.

در این جلسه مقرر شد، سال آینده به روند اعطاء پلاک و شناسنامه وسیله های نقلیه تاریخی، سرعت بیشتری داده و مراحل انجام آن از سوی کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی تسهیل شود.

در پایان جلسه، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان دبیرخانه شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی با اهداء لوح سپاس از تلاش بی وقفه اعضاء محترم کارگروه در راستای پیشبرد اهداف در حفاظت و نگهداری خودرو های تاریخی بعنوان گنجینه ارزشمند تاریخی کشور قدردانی کرد.

دارندگان و مالکان وسیله‌های نقلیه تاریخی با قدمت حداقل 30 سال و دارای اصالت کالبدی و سلامت فنی، می‌توانند برای ثبت‌نام خودرو در سامانه دریافت پلاک و شناسنامه تاریخی به نشانی اینترنتی www.taci.ir مراجعه کنند.