سه فضانورد چینی اواخر روز سه شنبه 29 نوامبر (8 آذر) با سفینه «شن جوئو-15» به فضا فرستاده شدند تا آخرین مرحله ساخت ایستگاه فضایی چین را به انجام رسانده و کاربری و توسعه مقدماتی آن را آغاز کنند.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛سه فضانورد چینی اواخر روز سه شنبه 29 نوامبر (8 آذر) با سفینه «شن جوئو-15» به فضا فرستاده شدند تا آخرین مرحله ساخت ایستگاه فضایی چین را به انجام رسانده و کاربری و توسعه مقدماتی آن را آغاز کنند.

تحولات جدید در عرصه برنامه فضایی سرنشین دار چین که نشان دهنده قدرت فناوری رو به رشد این کشور محسوب می‌شود، پی‌نوشت‌هایی به «رویای چینی» افزوده است.

«رویای چینی» که 10 سال قبل توسط «شی جین پینگ» دبیرکل حزب کمونیست چین مطرح شد، آینده درخشان کشور چین را پیش بینی و مجسم کرده است.

 

رویای بزرگ

کمیته مرکزی حزب کمونیست که رفیق «شی» در کانون آن قرار دارد، کشتی عظیم کشور چین را به شکل پایداری و پیوسته‌ای به سوی جوان سازی ملی هدایت کرده است.

تغییر و تحولاتی در سراسر کشور به عنوان نتیجه آن رویای بزرگ در حال رخ دادن است.

نزدیک به 100 میلیون روستایی فقیر از فقر رهایی یافته، درآمد خالص سرانه در سراسر کشور در عمل از سال 2012 تا سال گذشته میلادی 78 درصد افزایش یافته و بیش از 130 میلیون شغل شهری در دهه گذشته ایجاد شده است.

دیگر دستاوردهای دهه گذشته شامل حصول پشرفت بزرگ در رتبه بندی «شاخص نوآوری جهانی» و کاهش شدت آلاینده کربنی آن تا 34.4 درصد است.

 

تعقیب کنندگان رویا

آقای «شی» که رئیس جمهور و رئیس کمیسیون نظامی مرکزی نیز هست، تاکید می‌کند: اداره چنین کشور بسیار عظیمی مسئولیتی بزرگ است و تلاش مجدانه‌ای می‌طلبد. من کاملا به مردم پایبندم و هیچ‌گاه آنها را ناامید نمی‌کنم. آماده‌ام منافع خود را کنار بگذارم و تمام کمال خود را وقف پیشرفت چین کنم.

اظهارات رهبر چین باعث تشویق صدها میلیون چینی شده تا به دنبال رویاهای خود بروند و تلاش‌ها برای جوان سازی ملی را شدت بخشند.

«جوئو بین» یکی از کسانی است که مشتاقانه به دنبال تحقق رویاهای خود است. این مرد جوان چینی کار خود را با کار ساختمانی شروع کرد و در سال 2015 که «مسابقات مهارت جهانی» در برزیل برگزار شد، «مدال ممتاز» بنایی را از آن خود کرد و به این ترتیب رکوردی در این حوزه برای چین به ثبت رساند.

وی گفت: اکنون زمانه‌ای است که هر کسی فرصت درخشیدن دارد.

 

خصلت‌های چینی

خانم «شی باسان» یکی از ساکنان «شیبادونگ»، یکی از روستاهای دور افتاده قوم «میائو» در کوهستان‌های «وولینگ» زندگی می‌کند.

رهبر چین سوم نوامبر 2013 وقتی در حال بازدید از استان «هونان» در مرکز این کشور بود، وارد خانه «شی باسان» شد.

او با خوش آمد گویی به آقای «شی» با خوشحالی گفت: چگونه باید شما را خطاب کنیم؟

رئیس جمهور چین با گفتن «من یک خدمتگزار مردم هستم»، خود را معرفی کرد و با خانم شی باسان مثل یک خواهر بزرگتر، احوالپرسی کرد.

به لطف برنامه فقرزدایی هدفمندی که آقای «شی» طی آن سفر مطرح کرد و تلاش‌های هماهنگ کادرها و روستاییان، روستاهای بسیار زیادی با توسعه صنایع روستایی از فقر خارج شدند.

روستاییان در شیبادونگ درآمد خود را با توسعه گردشگری، کسب و کار بهاری کوهستان، گلدوزی قومی و کاشت و برداشت میوه کیوی و دیگر محصولات کشاورزی، توسعه داده‌اند.

خانه‌ها در روستای مذکور شکل و شمایل جدیدی پیدا کرده‌اند و خانم شی باسان که قبلا در یک خانه کلنگی زندگی می‌کرد حالا با افتخار در خانه نوسازی‌شده‌ خودش ایستاده و با گردشگران از سراسر چین خوش و بش می‌کند.

جوان سازی ملت نیازمند قدرت مادی و همچنین حمایت معنوی فراوان است.

در حال حاضر، یک روحیه ملی که وطن پرستی در کانون آن قرار دارد، در تمام ارکان جامعه وجود دارد. اعتماد به نفس فرهنگی، نوآوری، ‌یادگیری متقابل و تعامل با دیگر تمدن‌ها، همه شاهد پیشرفت بوده است.

خانم «مِنگ مان» استاد دانشکده «تاریخ و فرهنگ» در دانشگاه «مین‌جوئو»، می‌گوید او طی سال‌ها شاهد یک حس عمیق‌تر ایمان به هدف، شکیبایی و خودباوری در میان مردم چین بوده است.

شی جین پینگ در این خصوص تصریح کرده مردم چین بیشتر از گذشته امید به ساختن آینده دارند و مصمم‌تر برای کار و تلاش سخت هستند و اعتمادشان به حصول موفقیت بیش از پیش شده است.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top