اقتصادرسا _به گفته وزارت نفت سوریه، در نیمه اول سال 2022، به طور متوسط ​​روزانه 66 هزار بشکه نفت سوریه، یا بیش از 83 درصد از تولید روزانه این کشور، توسط ارتش آمریکا و مزدورانش به سرقت رفته است.

به گزارش اقتصادرسا ؛«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نامه ای به کنگره آن کشور اذعان کرد که بخشی از نیروهای مسلح ایالات متحده در مناطق استراتژیک مهم سوریه باقی مانده‌اند تا عملیات مشترک با نیروهای محلی در سوریه را انجام دهند. اکنون ما دریافته ایم که منظورش از این «مناطق استراتژیک مهم» و «عملیات» چیست.
از یک بار در ماه تا هفت بار در ماه و دو بار در یک دوره 24 ساعته... نیروهای اشغالگر آمریکایی مدام به قاچاق نفت سوریه به پایگاه‌های خود در عراق با کاروانی متشکل از ده‌ها کامیون، دست برنداشته‌اند.
به گفته وزارت نفت سوریه، در نیمه اول سال 2022، به طور متوسط ​​روزانه 66 هزار بشکه نفت سوریه، یا بیش از 83 درصد از تولید روزانه این کشور، توسط ارتش آمریکا و مزدورانش به سرقت رفته است.
البته آمریکا توضیحات خود را دارد و مدعی است که این کار برای جلوگیری از دسترسی داعش به منابع نفتی سوریه انجام می‌دهد.
اما به هر حال نخستین برداشتی که به ذهن هر کسی متبادر می‌شود این است که ثروتمندترین کشور در حال سرقت از یکی از فقیرترین کشورهای دنیاست.