روتیتر: در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست

شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست یک تفاهم‌نامه همکاری با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه با بانک تجارت و انجمن ملی صنایع پلمیرایران امضا کرد.

به گزارش اقتصادرسا، این تفاهم‌نامه‌ها امروز (پنجشنبه، ۳۱ شهریورماه) میان مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت و سعید ترکمان، رئیس انجمن ملی صنایع پلیمر ایران امضا شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه‌ها گفت: انتظار ما از همان ابتدا این بود که ارتباط تنگاتنگی بین وزارتخانه‌های نفت و صنعت، معدن و تجارت (صمت) و به‌ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برقرار شود که اینک این مهم محقق شده است.

شاهمیرزایی با بیان اینکه با این همکاری‌های تنگاتنگ می‌توانیم توسعه متوازن را به معنای واقعی کلمه محقق کنیم، افزود: امیدواریم با کمک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌سازی و برنامه‌ریزی‌ها شاهد ایجاد صنایع پایین‌دستی و تکمیلی در نیمه شرقی کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه واحدهای ارزش‌آفرین پتروشمیی بیشتر در نیمه غربی کشور متمرکز هستند، تصریح کرد: این در حالی است که در نیمه شرقی کشور چنین واحدهایی وجود ندارند، البته شرایط اقلیمی نیمه غربی با نیمه شرقی کشور متفاوت است؛ با این حال می‌توان با برنامه‌ریزی و متناسب با اقلیم مناطق شرقی کشور، صنایع تکمیلی پتروشیمی را در آنجا احداث کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: با احداث صنایع تکمیلی درنیمه شرقی کشور شاهد اشتغالزایی فراوان و همچنین راه‌اندازی صنایع مختلف در این مناطق خواهیم بود.

شاهمیرزایی، امضای این تفاهم‌نامه را نقطه‌ای عطف برای جهش بزرگ صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی در کشور قلمداد کرد.

آمادگی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌سازی برای توسعه صنعت پتروشیمی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نیز در این آیین با بیان اینکه اکنون صنعت پتروشیمی ایران قدرت رقابت‌پذیری مطلوبی در منطقه و دنیا دارد، اظهار کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی این آمادگی را دارد در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی گام بردارد.

به گفته وی، تفاهم‌نامه‌ای که هم‌اکنون امضا شد منجر به توسعه صادارت و تقویت صنایع پایین دستی همسو با تکمیل زنجیره پتروشیمی خواهد شد.

فراهم شدن بستر زنجیره تامین منابع مالی صنعت پتروشیمی

مدیرعامل بانک تجارت نیز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه با شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بانک تجارت و انجمن ملی صنایع پلیمر ایران گفت: تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا شد نتیجه بیش از یکسال تلاش و زحمت میان همکاران مجموعه‌های متقابل است.

وی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه زمینه زنجیره تأمین منابع مالی و تسهیل‌گر برای زنجیره کامل تولید خدمات از بالادست، پایین‌دست و میان‌دست فراهم می‌شود.

مدیرعامل بانک تجارت افزود: افزون بر این تفاهم‌نامه، طی هفته آینده تفاهم‌نامه دیگری میان بانک تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برای حمایت از شهرک‌های صنعتی که نقطه تمرکز آنها در بخش پایین‌دستی صنعت پلیمر و پتروشیمی کشور است، امضا می‌شود.

اخلاقی تصریح کرد: با امضای این تفاهم‌نامه‌ها امیدواریم در سال پیش‌رو، آن بخش از انتظارهایی که برای ورود همه دست‌اندرکاران این صنعت برای تولید صنایع نهایی نیاز است، فراهم شود.

وی ادامه داد: بانک تجارت پارسال ۳ میلیارد دلار در حوزه‌های مختلف موفق به سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و پتروشیمی شده است، ضمن اینکه ۱۴ میلیارد دلار حجم تعاملات ارزی و بین‌المللی در این حوزه ساماندهی شده است و حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان هم تعهدها و ضمانت‌نامه‌های ارزی را در این صنعت مورد حمایت قرار داده است.

مدیرعامل بانک تجارت اظهار کرد: امیدوارم با فراهم کردن زمینه ارتباط موثر صنایع پایین‌دستی صنعت پتروشیمی، جهش مورد نیاز این صنعت را برای خودکفایی هرچه بیشتر و اجتناب از خام فروشی و نیمه‌خام فروشی فراهم کنیم.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top