رئیس مجتمع مبین انرژی خلیج فارس گفت: برای اولین بار از زمان احداث شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس، تعمیرات اساسی عظیم‌ترین سیستم انتقال آب خنک کننده تجهیزات در صنایع کشور، توسط نیروهای متخصص شرکت مبین انرژی خلیج فارس صورت گرفت.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی  گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سعید علمداری اظهار داشت: انجام این تعمیرات که به دلیل استفاده همزمان چند شرکت از خط انتقال آب کولینگ دارای اهمیت ویژه‌ای بود و در همین راستا، هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های سرویس گیرنده و همچنین سطوح مختلف مدیریتی و مراجع ذیربط انجام گرفت.
وی ادامه داد: با این تدبیر، نه تنها از توقف تولید ناگهانی این شرکت‌ها و تبعات زیست محیطی جلوگیری بعمل آمد، که با انجام اقدامات ابتکاری مانند تامین آب مورد نیاز شرکت‌های پتروشیمی جم، نوری و واحدASU از مسیر‌های دیگر، این شرکت‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن در سرویس قرار گرفتند.
*تعویض شیرهای صنعتی با سایز منحصر بفرد
به گفته رئیس مجتمع مبین انرژی خلیج فارس، همزمان با تعمیرات اساسی مذکور که پس از گذشت ۱۷ سال از راه اندازی شرکت مبین انجام شد، تعدادی از شیرهای صنعتی که دارای سایزهای منحصر بفرد از قطر ۱.۵ تا ۳ بوده نیز تعویض شد و کلکتور مشترک تامین آب دریا این مجتمع‌های پتروشیمیایی نیز به قطر ۶ متر مورد بازرسی و تعمیر قرار گرفت.
علمداری خاطر نشان کرد:  برنامه بازرسی و انجام تعمیرات بخش خطوط آب دریا مشترک، مدت‌ها بود که در دستور کار مبین انرژی خلیج فارس، قرار داشت اما با توجه به برنامه تولید و اورهال شرکت‌های سرویس گیرنده تاکنون محقق نشده بود و بخش اساسی از این تعمیرات در خلال اقدامات کنونی مبین درحال انجام است.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top