روتیتر: به همت شرکت تأمین سرمایه خلیج فارس؛

به همت شرکت تأمین سرمایه خلیج فارس، نشست تخصصی تحلیل و بررسی سهام شرکت های فجر انرژی و مبین انرژی خلیج فارس با هدف شفاف‌سازی هر چه بیشتر صورت‌های مالی ناشران و با حضور فعالان بازار سرمایه و مدیران مالی این شرکت‌ها برگزار شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در این نشست ، معاون سرمایه گذاری شرکت تأمین سرمایه خلیج فارس با بیان اینکه  شرکت فجر انرژی،نخستین شرکت متمرکز یوتیلیتی در کشور است گفت: شرکت مبین انرژی خلیج فارس، یکی از بزرگترین واحدهای یوتیلیتی متمرکز در جهان و ایران، واقع در فاز یک پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در ۵ بخش مجزا و به مساحت ۸۸ هکتار واقع شده است.
بهمنی راد افزود: برگزاری نشست هم‌اندیشی تحلیل و بررسی سهام شرکت‌های فجر انرژی و مبین انرژی خلیج فارس به دلیل تغییرات رخ داده در فرمول قیمت گذاری محصولات این دو شرکت و در راستای افزایش شفافیت اطلاعات صورت گرفت.
وی گفت: تغییر مبنای قیمت گذاری محصولات یوتیلیتی سبب رشد سودآوری دو شرکت فجر انرژی و مبین انرژی خلیج فارس شده و بررسی وضعیت بنیادی این شرکت‌ها به همراه بررسی عملکرد شرکت‌های مصرف کننده‌ محصولات آنها می تواند موجب روشن‌تر شدن چشم اندار سهام آنها در بازار سرمایه شود.
گفتنی است، در این نشست مدیران مالی بفجر و مبین نیز به برخی ابهامات و سوالات فعالان بازار سرمایه بخصوص در زمینه نرخ‌گذاری سرویس‌های یوتیلیتی و تغییرات بوجودآمده در فرمول محاسباتی پاسخ دادند.                                                                                                              
 شرکت فجر انرژی خلیج فارس در سال 1377 با هدف تامین یوتیلیتی مورد نیاز شرکت های منطقه ویژه اقتصادی واقع در بندر امام خمینی تاسیس شد که با توجه به عملکرد درخشان در حوزه های مختلف، پس از پذیرش در بازار سهام، بخشی از سهام شرکت در سال 1394 در بازار بورس کشور عرضه شد.