هواپیمای بزرگ مسافربری کاملا ساخت داخل چین موسوم به C919 موفق به کسب گواهینامه تایپ شده که گامی چشمگیر در مسیر عملیات بازار آن به شمار می‌رود.



به گزارش اقتصادرسا ؛«شرکت هواپیماهای مسافربری چین» که تولید کننده C919 است روز پنجشنبه 29 سپتامبر (7 مهر) از «سازمان هوانوردی غیرنظامی چین» (CAAC) گواهی تایپ را دریافت کرد.

این نشان می‌دهد که طراحی C919 استانداردهای مربوط به صلاحیت پرواز و الزامات محیط زیستی را محقق کرده است.

«یانگ جِن‌مِی» یکی از مقامات ارشد سازمان هوانوردی غیرنظامی چین که مسئول گواهینامه صلاحیت پرواز است، گفت: صدور گواهینامه تایپ به معنای آن است که C919 گواهینامه ورود به بازار هوانوردی غیرنظامی را کسب کرده است.

وی افزود: این گواهینامه همچنین نشان دهنده یک نقطه عطف در توانایی چین برای اجرای صلاحیت پرواز هواپیماهای بزرگ در راستای استانداردهای صلاحیت پرواز پذیرفته شده بین‌المللی است.

هواپیمای C919 باید دو گواهینامه دیگر طی دوره دریافت گواهی صلاحیت پرواز دریافت کند که پیش نیاز هواپیماهای غیرنظامی برای ورود به بازار است.

این هواپیما در سال 2017 اولین پرواز موفقیت آمیز خود را انجام داد. C919 طی پنج سال بعد از آن 6 پرواز آزمایشی دیگر در نقاط مختلف به منظور تست قابلیت‌های پروازی انجام داد.

C919 تست‌های مختلف شرایط محیط زیستی شدید مانند دمای بالا، رطوبت بالا، سرمای شدید، تند باد و یخبندان را پشت سر گذاشته است.

به گفته یانگ، ایمنی، قابل اطمینان بودن و قابلیت حفاظت از محیط زیست آن به طور کامل ارزیابی شده است.

پس از تکمیل دوره گواهی صلاحیت پرواز، یک هواپیمای غیرنظامی باید مراحل دیگر مربوط به تولید و عملیات را پشت سر بگذارد تا بتواند وارد عملیات مسافربری شود.

C919 دارای 28 مشتری است که جمعا سفارش تولید 815 فروند از این هواپیما را ارائه داده‌اند.

کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و شورای دولتی پیام‌های تبریک خود را به دلیل کسب گواهینامه تایپ به تمامی موسسات و پرسنل‌هایی که در تولید C919 دخیل بودند، ارسال کردند.

پیام تبریک آنها توسط «وانگ یانگ» عضو شورای دولتی در مراسم اعطای گواهینامه تایپ در فرودگاه بین‌المللی پکن که روز پنجشنبه برگزار شد، قرائت گشت.

در این پیام تبریک آمده است: گواهینامه تایپ ثمره قابل توجه توسعه نوآورانه چین و نشان دهنده یک نقطه عطف در تبدیل چین به یک نیروی محرکه تولید محسوب می‌شود.

«لیو هه» معاون نخست وزیر چین و همچنین عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین  نیز در مراسم فوق حضور یافته بود.

وی با بیان اینکه گواهینامه فوق یک دستاورد ارزشمند است،‌ خواستار افزایش تلاش‌ها به منظور ارتقاء یکپارچه شدن صنایع، دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی شد و تاکید کرد که راهبرد استعداد محور چین باید پاس داشته شود.

لیو تصریح کرد: بازار داخلی گسترده چین باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

به عقیده این مقام ارشد حزب کمونیست،‌ تولید هواپیماهای بزرگ مسئولیت طولانی مدتی است که چین باید به آن عمل کند.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top