مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: قطعه اول بزرگراه شهید بروجردی از تقاطع ساوه آزادگان به سمت بلوار الغدیر به طول ۹ کیلومتر تا پایان سال به بهرهبرداری میرسد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری اقتصاد رسا، مسعود حقلطفی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه که امروز دوشنبه هفتم آذر ماه از قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی انجام شد، گفت: این پروژه در رینگ جنوبی تهران قرار دارد و از سال ۱۳۹۳ مرحله نخست این پروژه آغاز و در آینده نزدیک، قطعه یک به طول ۴ کیلومتر به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی اضافه کرد: قطعه یک بزرگراه از تقاطع ساوه و آزادگان آغاز و به سمت بلوار الغدیر میرسد که طول این قطعه ۴ کیلومتر است همچنین قطعه دوم بزرگراه شهید بروجردی به طول یک کیلومتر و از بلوار الغدیر تا تقاطع بهار و میدان معلم را در برمیگیرد.
حق لطفی خاطرنشان کرد: از آزادگان تا الغدیر و در قطعه یک این پروژه، دارای ۵ تقاطع غیرهمسطح و شامل ۱۱ پل خواهد بود که با رفع معارض ملکی فعلی ۴ کیلومتر آن به بهرهبرداری میرسد و پیشبینی میشود که در بهمن ماه یا اسفند امسال به بهرهبرداری برسد و قطعه یک شهید بروجردی در اختیار مردم قرار بگیرد.
وی همچنین یادآور شد: در پروژه شهید بروجردی ۱۵ هزار متر پل ساخته شده است و و حدود یک میلیون و ۸۰ هزار مترمربع خاکبرداری میشود که از این تعداد ۵۰ هزار مترمربع باقی مانده است همچنین یک هزار و ۴۰۰ هزار شمع در این پروژه استفاده شده است که از این تعداد ۶۶ شمع باقی مانده است که به معارضین قطعه یک پروژه بزرگراه شهید بروجردی مربوط است که در ادامه این شمعها با رفع معارضین، احداث میشود.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به رویکرد این دوره از مدیریت شهری برای تکمیل بزرگراه ها در شرق و غرب تهران اظهار کرد: در مسیر شرق تهران، بزرگراه شهید شوشتری وجود دارد که به صورت نیمهتمام است که این پروژه از سال ۹۵ شروع شده است که مسیر این پروژه از گردنه تنباکویی، پشت مسگرآباد، ورزشگاه تختی و اماکن نظامی به بزرگراه یاسینی متصل خواهد شد که طول این پروژه ۱۶.۵ کیلومتر است که در حال حاضر طراحی و در حال اجرا است.
حق لطفی افزود: در غرب تهران نیز پروژه بال غربی یادگار امام که از سنوات گذشته به دلیل مشکلات پادگان جی متوقف شده بود در این دوره در دستور کار قرار گرفته است که طول این پروژه ۹.۳ کیلومتر است که از بزرگراه آزادگان و ساوه آغاز و تا تقاطع بهار میدان معلم ادامه خواهد داشت.
وی درباره قطعه دوم بزرگراه شهید بروجردی گفت: مسیر قطعه دوم از بلوار الغدیر تا تقاطع بهار و معلم خواهد بود که مسیر آن یک کیلومتر است و هم اکنون نیز این قطعه ۱۰ درصد پیشرفت داشته و پیشبینی میشود در دهه فجر سال آینده این قطعه به بهرهبرداری برسد.
مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران همچنین با اشاره به زمانبندی تعیین شده برای اتمام مسیر ۹.۳ کیلومتری بزرگراه شهید بروجردی گفت: زمانبندی این پروژه ۳۶ ماهه خواهد بود و امیدواریم ۹ کیلومتر این پروژه را در زمانبندی اشاره شده تحویل بدهیم و کار به گونهای پیشبینی شده است که هر قطعهای که آماده شود در اختیار شهروندان قرار میگیرد.
حق لطفی در خصوص اعتبار کلی پروژه ۹.۳ کیلومتری شهید بروجردی تصریح کرد: برای قطعه اول حدود ۳۰۰ میلیارد تومان، قطعه دوم ۴۰۰ میلیارد تومان و در کل مجموعه اعتبارات برای شاخه غربی تهران به همراه تملک معارضین ۳ هزار میلیارد تومان محاسبه شده است.