عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از فضاسازی رسانه های اصلاح طلب در خصوص عملکرد شهرداری تهران، از قوه قضاییه درخواست کرد نسبت به ترک فعل شورای گذشته در پیگیری مسائل شهری رسیدگی کند.


به گزارش سرویس شورای شهر اقتصادرسا؛ سیداحمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نوزدهمین جلسه صحن شورا ضمن عرض تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به برخی فضاسازی های رسانه‌ای درباره فعالیت شهرداری تهران در چند روز اخیر واکنش نشان داد.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر بین شهرداری و شورای شهر به معنی این است که کار انجام می شود و قطعا این اختلاف نظرها وجود دارد، گفت: این اختلاف نظرها برای بهتر انجام شدن امور است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از قوه قضائیه خواست به ترک فعل هایی که سبب شده مسئله آلودگی هوا روز به روز حادتر شود ورود کند و تصریح کرد: از قوه قضائیه خواهش می کنیم ورود کند که چه اتفاقی باعث شده که شرایط اینگونه شود.

علوی ادامه داد: شرکت واحد اتوبوسرانی را با بالای ۵ هزار اتوبوس تحویل دادیم و قرار بود طی ۴ سال حضور آقایان مدعی به ۹ هزار اتوبوس برسد پس چرا وقتی تحویل گرفتیم تعداد اتوبوس ها زیر ۱۸۰۰ بود؟

وی ابراز تاسف کرد: در طول چهار سال نه به تعداد اتوبوس ها اضافه شده و نه حتی این اتوبوس ها اورهال شده؛ این ترک فعل به چه قیمت باید از جیب شهروندان تهرانی پرداخته شود؟
عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: آن زمان ما می توانستیم اتوبوس ها را با یک میلیارد تهیه کنیم و امروز قیمت آن به ۴ الی ۵ میلیارد رسیده است؛ محاسبه کنید اکنون چقدر خرج روی دست شهر و شهروندان می گذارد؟ علوی یادآور شد: روزی که مترو با مدیریت شهری آن موقع یعنی زمان آقای قالیباف به این آقایان تحویل داده شد خودشان می‌گفتند زیرساخت مترو کافی است و ما باید فقط خطوط و ناوگان را تکمیل کنیم اما امروز که ما تحویل گرفته ایم نه تنها هیچ واگنی اضافه نشده بود بلکه واگن ها فرسوده و اشکالات عدیده‌ای اضافه شده است.

وی با بیان اینکه روزی که آقایان مترو را تحویل گرفتند مترو با کیلومتری ۲۰۰ میلیارد ساخته می شد و امروز با هزار و ۲۰۰ میلیارد ساخته می شود، تصریح کرد: هزینه این ترک فعل ها را چه کسی باید بپردازد؟ این ترک فعل ها چه ضرری به مردم تهران وارد کرده‌ است؟ عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه حتما ما در بحث تعویض تاکسی ها و ون ها موفق عمل کرده‌ایم، گفت: این ها هیچ ربطی به اینکه مشکلاتی هم وجود دارد و اختلافاتی هم بین ما است، ندارد؛ اینکه بیایند عملکرد ها را به گونه ای بیان کنند که در ۴ سال گذشته اتفاقات مثبت بوده و رو به جلو بوده و الان متوقف شده، محل اشکال است.

علوی افزود: حتما دوستان می توانستند در موضوع بافت فرسوده در محله نفرآباد بنشینند و با همین تدبیر در کمیسیون ماده ۵ مشکل مردم نفرآباد، شوش، قزوین و سایرین را بعد از ۴۰ الی ۵۰ سال حل کنند، ایراد کار این بود که از عنصر اراده خالی بودند؛ امروز مردم شهر تهران ممنون مهندس چمران و آقای زاکانی و همه کسانی هستند که در کمیسیون ماده ۵ نشستند و این مشکلات را حل کردند.

وی گفت: فرق ما و آنان این است که ما در ماشین نمی‌نشینیم نظرسنجی کنیم، اگر از ماشین پیاده می شدند و میزان آسفالتی که در این ایام در کف خیابان های شهر تهران صورت گرفته را بررسی می کردند متوجه می شدند که کار انجام می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: آقایان اگر به محلات سری می زدند و میزان ترمیم، تعویض و اضافه شدن چمن های مصنوعی را می‌دیدند می دانستند کار انجام می شود، در شهر تهران کار انجام می شود و این به این معنا نیست که اشکالی وجود ندارد یا با مدیریت شهری اختلاف نظر نداریم، ترک فعل موضوع مهمی است که باید رسیدگی شود.

وی در همین زمینه به موضوعاتی که در منطقه ۱۴ است اشاره و خاطرنشان کرد: موضوع ترک فعل در این منطقه چقدر به شهر ضرر زده است؟ پارک کودک وسط بافت سنتی در میدان سرآسیاب است چرا باید ۱۰ سال طول بکشد؟

وی افزود: زمانی که ما مدیریت شهری را به آقایان تحویل دادیم تقریبا پارک کودک تمام شده بود؛ چرا باید ۴ سال اضافه تر این مجموعه بماند؟ تمام ساختمانهای دور این پارک ساخته شد و اکنون مردم در آنجا ساکن هستند و آن سرانه ای که تنطیم شده بود به عنوان سرانه فرهنگی تفریحی و فراغتی مردم ماند، چه کسی کم کاری کرده است؟ اتفاقا اگر قرار است رسیدگی شود باید بررسی شود که در این ۴ سال چه اتفاقی افتاده است؟!

علوی افزود: در مورد بازار و باغ گیوی ما می دانیم چرا در مورد این مجموعه کاری صورت نگرفته است، اگر ساکنان آن منطقه به جای مدافعان امنیت افراد دیگری بودند حتما آقایان می رفتند و کاری می کردند؛ در مورد شهرک خرازی نیز دیدیم دوستان چه کارهایی کردند، آقایان در آن منطقه دستور تخریب مسجد دادند، اگر قرار است حرفی زده شود نکات قابل ذکر زیاد است.

وی با بیان اینکه ترک فعل در مورد مسجد آدینه شدید است، خاطرنشان کرد: در بزرگراه امام علی که کار صورت می گیرد مسجد آدینه در مسیر قرار دارد، بعد در کنار بزرگراه زمین را در اختیار قرار می دهیم و و در ۹۶ گودبرداری می کنند و ۴ سال هیچ اقدامی در کنار این گود پرخطر نیفتاد، حتما در منطقه ۱۴ موضوعات بسیار زیاد است.

انتهای پیام/