روتیتر: زاکانی در جمع خبرنگاران:

شهردار تهران گفت: تا پایان آذرماه امسال به اندازه کل سال قبل آسفالت در پایتخت مصرف شده و از ۶۰۰ هزار تن عبور کرده‌ایم.



به گزارش اقتصادرسا، علیرضا زاکانی در حاشیه آیین افتتاح مراکز توانمندسازی کوثر و بهسازی و نوسازی ۴۰۰ معبر از بافت‌های فرسوده شهر تهران با بیان اینکه امروز پروژه هایی در چهار منطقه ۴، ۸، ۱۰ و ۱۷ به بهره برداری رسید، اظهار کرد: بخش عمده ای از جنس این پروژه ها متفاوت با دیگر پروژه های ما بود؛ با توجه به میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) طرح های امروز و شنبه هفته آینده با محوریت بانوان و دختران اجرایی می شود.

شهردار تهران با بیان اینکه هفته آینده طرح های ما مربوط به شهردخت ها و دختران است، خاطرنشان کرد: موضوع طرح ها توسعه زیرساخت هاست؛ این پروژه ها پیش بینی شده تا عملاً ۵۰ درصد جامعه که شامل بانوان است و فراتر از ۵۰ درصد نیز عملکرد دارند، بتوانند نقش خود را چه در سطح کار و تلاش و تولید و چه در سطح تفریح و آموزش داشته باشند که برای ما بسیار مهم است.

وی با اشاره به افتتاح مرکز کارآفرینی شهید برادران حسنی در منطقه ۱۷، یادآور شد: کارآفرینان الگو با مشارکت مجموعه شهرداری منطقه ۱۷ و اداره کل امور بانوان شهرداری در این مرکز، کار بزرگ و با ارزشی انجام دادند.

زاکانی اعلام کرد: پنج مجموعه امروز افتتاح شد که برای مثال در مجموعه برادران شهید حسنی تعداد ۲۰۰ نفر از بانوان به تولید خواهند پرداخت و ۹۸ درصد از تولید کاملاً ایرانی است و تنها جزئی از مواد اولیه را از خارج از کشور وارد می کنند. البته دستگاه ها در حال واردات است تا این بخش نیز در داخل تولید شود.

شهردار تهران با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم این تلاش را گسترش دهیم تا شاهد این نباشیم که ظرفیتی در تهران معطل باقی بماند، گفت: در کنار این مراکز، در منطقه ۱۷ زمین های متعدد چمن فوتبال که بالغ بر چهار هزار متر مربع وسعت داشت؛ بهسازی شده و همچنین ۴۲ هزار تن آسفالت در معابر خرد منطقه -یک سوم معابر این منطقه فرسوده را شکل می داد و البته کار بسیار سختی بود- توزیع شد. یک سوم تا پایان سال، یک سوم نیز سال آینده انجام خواهد شد و یک سوم دیگر نیز نیاز به بهسازی ندارد.

در یکسال و نیم اخیر بیشتر از  کل دوره پنجم آسفالت ریزی در منطقه۱۷ داشتیم

وی همچنین تصریح کرد:  طی چهار سال دوره مدیریت شهری پنجم ۳۵ هزار تن آسفالت در منطقه ۱۷ توزیع شده بود اما در یک سال و نیم اخیر ۴۲ هزار تن آسفالت توزیع شده و به این معناست که بیش از چند برابر چهار سال اخیر، اقدام صورت گرفته است؛ یکی از ویژگی های ممتاز این اقدامات، توزیع آسفالت در معابر خرد بوده که بسیار متفاوت تر از بزرگراه و آزادراه و یا خیابان های بزرگ است و عمده کار به صورت دستی و با مشارکت مردم انجام شده است.

زاکانی با بیان اینکه تا پایان آذرماه به اندازه کل سال قبل آسفالت مصرف شده و از میزان ۶۰۰ هزار تن عبور کردیم، یادآور شد: دو واحد کارخانه تولید آسفالت با ظرفیت ۲۵۰ تن برای هریک مستقر می شود تا ظرفیت نوسازی آسفالت برای سال آینده جهش پیدا کند؛ چرا که کارخانه های موجود مرتبط با دهه ۶۰، ۷۰ و ۸۰ بوده و قدیمی است و آلایندگی دارند. ما علاوه بر راه اندازی این کارخانه ها، به دنبال نوسازی دو کارخانه قدیمی نیز هستیم تا بتوانیم خدمت شایسته ای به مردم ارائه دهیم.

منعی برای انتشار لیست افراد وجود ندارد اما صحت سنجی مهم است/ با آبروی مردم نمی توان بازی کرد

زاکانی با اشاره به بازپس گیری املاک شهرداری تهران، یادآور شد: ما حقی که بوده را گرفتیم و چه دلیلی دارد که در بوق و کرنا کنیم؟ وضعیت واگذاری این املاک به این شکل بوده که برای مثال به کسی ملکی را دادند که یک سال در آن ساکن شود اما پنج سال یا هشت سال در آن ساکن شده است.
وی افزود: ما لیست این املاک را تهیه کردیم و گفتیم هیچ کسی نباید ملکی را در تصاحب خود داشته باشد. من فکر نکردم که این ملک دست چه کسی است و یک قاعده را دنبال کردم و این قاعده برای مردم مهمتر است تا اینکه اسامی را بگویم.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه در حال استیفای حق و حقوق شهر و بازگرداندن آن هستیم، اظهار کرد: اینکه چرا دست عده ای بوده و چرا بوده است، مساله نیست. آنچه از من طلب می شود این است که ملک را پس بگیرم و در اختیار مردم قرار دهم نه اینکه بگویم ملکی در اختیار فلان عضو شورا بوده و در آن اقدام نادرستی انجام داده است.

وی با بیان اینکه منعی برای انتشار لیست افراد وجود ندارد اما صحت سنجی مهم است و با آبروی مردم نمی توان بازی کرد، گفت: نمی دانم چرا برخی بی مهابا در این مورد سخن می گویند؟ اگر قرار است کسی با تخلف برخورد کند، بنده در طول ۲ دهه برخورد کرده ام و همیشه دنبال این بوده ام که با قوی ترین ها و گردن کلفت ترین ها برخورد کرد.

زاکانی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته در حق کسی اغماض صورت گرفته و قرارداد بدی با او نوشته شده است، تصریح کرد: برای مثال لوگوی شرکت شهروند ما را فروخته و برآورد کرده بودند که این لوگو ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد اما سه میلیارد تومان به فروش رفته بود؛ این فروش نیز به گونه ای انجام شده بود که معاون مالی و اقتصاد شهری دوره پنجم اعلام کرده بود که امکان بازپس گیری آن وجود ندارد.
وی با اعلام اینکه ما موضوع را دنبال کردیم و هم لوگو را پس گرفتیم و هم مجموعه های مختلف را اختصاص دادیم، گفت: ما هیچ مبلغ اضافه تری ندادیم و در جلساتی که برگزار شد، صحبت کردیم که کار خلاف بوده و پذیرفتند؛ در واقع اعلام کردیم که مصالحه شود و این مصالحه صورت گرفت.

به جای ایجاد التهاب در جامعه، ببینید چندهزار میلیارد تومان به نفع مردم بازپس گیری شده است

شهردار تهران با تأکید بر اینکه از من اسامی ریز نخواهید، گفت: اسامی افراد بزرگ را از من بخواهید. در طول ۲۰ سال اسامی افراد بزرگ را گفته ام که این اسامی معاون رئیس جمهور، وزیر و وکیل بودند. عده ای دنبال این می گردند که در جامعه التهاب ایجاد شود درحالیکه باید این سوال را پرسید که چندین هزار میلیاردی که بازپس گیری شده، چیست؟

وی ادامه داد: تمام این املاک در سامانه شفافیت ثبت شدند اما دنبال چیزی نباشید که حاصلی برای مردم ندارد. آنچه مهم است که حق آنها را بگیرم و به آنها اختصاص دهم. ممکن است در یکی از اسامی اشتباه کنم در حالیکه حق ندارم آبروی کسی را ببرم.

وی با بیان اینکه لیست اموال بازپس گیری شده را در اختیار رسانه ها قرار خواهم داد، گفت: این املاک از مواردی است که می گفتند امکان ندارد آنها را پس بگیرید.

زاکانی با اعلام اینکه دنبال کردیم که کسی بین ما و مردم نباشد، خاطرنشان کرد: اینکه سامانه «من شهردارم» تشکیل شده که مردم تمام خواسته های خود را بدون واسطه اعلام کنند، بهتر است یا اینکه با واسطه نظرات اعلام و سلایق نیز در آن لحاظ شود؟

وی افزود: معتمدین محلات و شورایاران باید توسعه پیدا کنند و ارتقاء یابد، اما این ارتباطی ندارد با اینکه متن جامعه چه چیزی را طلب می کند. ما کاری کردیم که مردم از ما بخواهند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه بهسازی معابر منطقه ۱۷ متمرکز است و منطقه ای نیست، اظهار کرد: بودجه توزیع آسفالت از طریق معاونت فنی و عمرانی به صورت متمرکز اختصاص می یابد و قدر السهم معابر و مجموعه ها با تشریک مساعی بین معاونت فنی و عمرانی و مناطق مشخص می شود. چهار ماه به صورت شبانه روز کار انجام شد تا توزیع آسفالت صورت بگیرد.

کارخانه‌های آسفالت به دلیل آلودگی هوا تعطیلی است

وی ادامه داد: امروز به واسطه آلودگی هوا کارخانه های آسفالت ما تعطیل است تا از شرایط اضطراری عبور کنیم و بتوانیم فعالیت خود را از سر بگیریم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راه اندازی باغ‌راه حضرت زهرا(س) به طول هفت کیلومتر از ۱۵ سال پیش باقی مانده بود که ایجاد یک طرح نو برای انتقال خط راه آهن تهران- تبریز انجام شد که طرح بزرگ مقیاس شهر ماست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ۱۵ سال بود که اختلافات بین دستگاهی وجود داشت و خوشبختانه بخش عمده ای از این اختلافات برطرف و مناقصه برگزار شد و بازبینی صورت گرفت.

باغ‌راه حضرت زهرا(س) قطب گردشگری می‌شود

زاکانی گفت: باغ راه مختلطی شکل گرفته که بخش عمده آن پیاده راه گردشگری است و اگر قرار است بخش تجاری نیز اضافه شود، از همین جنبه گردشگری خواهد بود؛ این باغ راه از معماری اصیل ایرانی برخوردار است و قطب گردشگری خواهد بود. پاکت ها هفته پیش باز شده و در آستانه تجهیز کارگاه است.

وی به انتشار قطعه موسیقایی توسط پرواز همای اشاره کرد و افزود: این اثر هنری در مورد حاج قاسم تولید و به صورت دکلمه و شهر خوانده شد که کار بسیار عزیز و بزرگی بود.

وی با بیان اینکه ما برنامه توسعه را ارائه کردیم و در همین هفته به جمع بندی نهایی در شورا خواهد رسید، تصریح کرد: مقدمه لایحه بودجه نیز آماده شده و پس از آماده سازی این مقدمه، پایان این هفته جمع بندی نهایی انجام خواهد شد؛ بودجه سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۰ همت خواهد بود و قرار است اتفاق بزرگی در شهر بیفتد.

انتهای پیام/