روتیتر: فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران خبر داد:

موسوی گفت: در راستای اجرای احکام قضائی بخشی از افراد بانوان هستند و این افراد مقابله‌هایی را انجام می‌دهند و برای جلوگیری از بروز مشکلات و چالش‌ها به دنبال به کار گیری نیرو‌های زن در یگان حفاظت شهرداری تهران هستیم و این کار در سال آینده اجرایی می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری اقتصاد رسا، سرهنگ هادی موسوی فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در نشست خبری خود که صبح امروز ۱۰ اسفند ماه برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۰ یگان حفاظت شهرداری تهران آغاز به کار کرد و این یگان وظیفه مراقبت و حفاظت از تأسیسات، اماکن و اموال شهرداری تهران را برعهده دارد و بخشی از بدن یگان را نیرو‌های انتظامی و بخشی را غیر از نیرو‌های نظامی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که از گذشته در یگان حفاظت وجود داشت نداشتن کارت ضابطین ویژه بود گفت: در خرداد ماه این کارت ضابطین به نیرو‌های انتظامی تحویل داده شد و قرار بر این شد تا احکام از طریق همین نیرو‌ها اجرایی شود. مأموریت ما در سطح شهر تهران پیشگیری و ایجاد امنیت است و حفاظت از ۱۳ بوستان تهران بر عهده یگان حفاظت است.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران با اشاره به اینکه یگان حفاظت سازمان بوستان‌ها را تشکیل داده‌ایم، گفت: پاکسازی بوستان‌ها و جمع‌آوری معتادان در دستور کار است و بیشترین عملکرد یگان حفاظت در پارک دانشجو است و هر روزه در این پارک عملیات دستگیری معتادان و مواد فروشان انجام می‌شود.

سرهنگ موسوی اضافه کرد: مأموریت‌های سال آینده تدوین شده‌اند و به‌دنبال پاکسازی این پارک هستیم. در ساختار یگان عدم حضور یگان بانوان مورد بررسی قرار گرفت و شهردار تهران موافقت کرد تا با تصویب شورای شهر یگان حفاظت بانوان نیز در شهرداری تهران تشکیل شود.

وی با بیان اینکه درحال آموزش دادن نیرو‌ها هستیم تا به عنوان ضابط خاص وارد شهر شوند، افزود: برای به کار گیری نیرو‌ها در یگان حفاظت باید نیرو‌ها رسمی باشند و ۱۰۰ نفر از این افراد شناسایی شدند و با فراجا قرارداد‌های آموزشی بسته شده. تعداد قائل توجهی از آرای ماده ۵ و کمیسون ماده ۱۰۰ وجود دارد که باید اجرایی شود.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران گفت: اجرای ۴۸ هزار آرای قضائی، ۱۱۵۰ مورد ساماندهی دست فروشان، جمع آوری ۱۶ هزار نفر از افراد بلامکان، رسیدگی به ۲۰ مورد نزاع، کشف ۳ هزار و ۲۲۸ گرم مواد مخدر، کشف ۱۶ دستگاه خودرو، کشف ۷ دستگاه موتور، کشف ۷ سلاح گرم، کشف ۲۰ تجهیزات دفاع شخصی، کشف ۲۸ قبضه سلاح سرد و ۷۰ هزار مورد بازرسی صورت گرفته و در اغتشاشات اخیر نیز برخی از سودجویان به زمین‌های مردم تعرض کرده بودند که با همکاری نیرو‌های قضائی توانستیم مقابل این افراد بایستیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای احکام قضائی بخشی از افراد بانوان هستند و این افراد مقابله‌هایی را انجام می‌دهند و برای جلوگیری از بروز مشکلات و چالش‌ها به دنبال به کار گیری نیرو‌های بانو هستیم و در ابتدای برنامه حدود ۲۰۰ نفر جذب خواهند شد.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه در تهران ۹ بوستان بانوان وجود دارد و باید حتماً از یگان حفاظت بانوان نیز استفاده کرد، گفت: باید از نیرو‌های بانوان استفاده کرد تا از بروز مزاحمت در پارک‌ها برای بانوان جلوگیری شود. یگان حفاظت مترو در سال آینده تقویت خواهد شد و هم در بحث دستفروشان و ایجاد مزاحمت‌ها برای سال آینده برنامه جامع و کاملی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پلیس مترو باید وجود داشته باشد و پلیس وظیفه تخصصی خود را انجام می‌دهد و وظیفه مراقبت از تأسیسات و اماکن مترو نیز با یگان حفاظت است و در حوزه مترو ۱۶ مأموریت در حوزه یگان حفاظت و ۲۲ مأموریت در حوزه پلیس مترو است.