روتیتر: انارکی محمدی در صد و سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران:

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با اشاره به اینکه این شــرکت طی بیش از ســـه دهه فعالیت خود مهمترین رکن در حوزه ســـاخت فضـــــاهاي فرهنگی درکلانشهر تهران بوده است،گفت: با کمک و حمایتهای شورای اسلامی شهر تهران ضمن حل مسایل و مشکلات پیش رو می توان مسیر حرکت این شرکت برای ایجاد دستاوردهای آینده در حوزه فرهنگی و گردشگری هموار کرده و شاهد تحولات بزرگ در پایتخت شد.

 

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، وحید رضا انارکی محمدی پس از ارائه  گزارش حسابرسی سالهای ۹۶ تا ۹۹ شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران در یکصد و سی و سومین جلسه شورای دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی، مطالعه، تحقیق، شناسایی، طراحی، اجرا،تاسیس و بهره‌برداری از مراکز و مجموعه‌های فرهنگی، هنری، تفریحی، ورزشی، آموزشی و ... از سوی این شرکت، افزود: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در سال های فعالیت خود در جهت رفاه، اعتلای فرهنگی و ایجاد شرایط مطلوب زیست شهری اقدامات موثر و مفیدی داشته است.
وی در ادامه به احداث نزدیک به300 طرح مطالعاتی و پروژه مذهبی، آئینی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ، ایجاد بیش از 13 هزار صندلی سینما و تئاتر، احداث مجموعه هاي عظیم فرهنگی، هنری از سوی این شرکت اشاره و خاطر نشان کرد: طراحی، بازسازی و ساخت 54 مسجد (از جمله مسجد پیامبر اعظم، مسجد صاحب الزمان، مسجد المهدی، مسجد باقر العلوم،مسجد قدس)  و همچنین طراحی، بازسازی و احداث 46 مجموعه ورزشی(از جمله احداث 500 زمين چمن مصنوعی  در 500 محله تهران)  و همچنین مرمت 27 موزه از جمله موزه دکتر معین، موزه شهید چمران، موزه شهید مطهری، موزه شهید بهشتی  از دیگر اقدامات این شرکت محسوب می شود.
مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در ادامه به پروژه های بین المللی ساخته شده از سوی این شرکت اشاره و با بیان این مطلب که باغ کتاب یک اتفاق فرهنگی بزرگ در کشور بود ، تصریح کرد:
باغ کتاب با مساحت ۶۵ هزار مترمربع (۷۰۰ هزار فوت مربع) با  مجموعه‌های متعددی از جمله سالن تئاتر، سالن علم، کلاس درس، رستوران و همچنین یک بام سبز برای مطالعه و ...با هدف استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین برای تربیت‌ کودکان فعال و خلاق ساخته شد.
وی ادامه داد: طبق اعلام نشریه آمریکایی پیش از افتتاح باغ کتاب تهران، کتابفروشی با ۱۴ هزار متر مربع به عنوان بزرگترین کتابفروشی جهان؛ رکورد گینس را به خود اختصاص می داد که با افتتاح باغ کتاب افتخار بزرگترین کتابفروشی جهان از نیویورک به تهران منتقل شد.
انارکی محمدی از پانورامای دفاع مقدس به عنوان نخستین مجموعه در خاورمیانه و سومین  پانورامای بزرگ در دنیا یاد کرد و گفت: یکی از شاخص های کشور های توسعه یافته بناهای کروی است و پانورامای بیت المقدس که از آن با عنوان سراسر نمای دفاع مقدس و یا تماشاگه راز هم نام برده می شود، برای اولین بار در کشور به صورت کاملا کروی طراحی شده است.
وی ادامه داد: پانورامای دفاع مقدس یک اثرهنری خلاقانه است که به موضوع اشغال، دفاع و آزادسازی کشورمان از چنگال متجاوزان بعثی می پردازد و به نوعی مکمل باغ موزه دفاع مقدس محسوب می شود. پروژه «سراسر نما» یا همان «پانورامای دفاع مقدس» یکی از تخصصی ترین پروژه های کشور به شمار می آید که آبان ماه سال ۱۳۹۰ در باغ موزه دفاع مقدس در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفت.
انارکی محمدی از مرکز تئاتر خاوران  در جنوب تهران به عنوان احداث بزرگترین مرکز تئاتر حرفه ای ایران یاد کرد و افزود: این مرکز دارای سالن نمایش سینما و آمفی تئاتر ، امکان اجرای کنسرت های بزرگ موسیقی، کارگاه ساخت دکور و خیاطی، سالنهای تمرین، اتاق گریم، برگزاری تئاتر موزیکال، تئاتر سنتی، اجرای ارکستر سمفونیک، کتابخانه تخصصی، سایت اینترنت، گالری ها، ایجاد فضاهای کارگاهی و آموزشی و مکانهایی تفریحی چون رستوران، فروشگاه، سالن بازی کودکان و غرفه های فروش محصولات فرهنگی است.
به گفته انارکی محمدی ساخت اولین پردیس های سینمایی از جمله پردیس تماشا ، آزادی و ملت، ساخت اولین ورزشگاه تخصصی جانبازان و معلولین، ساخت اولین استادیوم های 10 الی 20 هزار نفری از جمله استادیوم امام رضا(ع)، ساخت اولین باغ موزه ها از جمله باغ موزه دفاع مقدس، برج پرچم (مرتفع‌ترین پرچم ایران که  یکی از سه پرچم بلند در جهان است و ارتفاع برج پرچم حدود 150 متر و مساحت خود پرچم 1000 متر مربع)،ساخت اولین مسجد در ورودی پایتخت (مسجد 72 تن) از جمله نخستین مجموعه های فرهنگی ساخته شده در ایران از توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی بوده است.

وی با بیان این مطلب که مجتمع البرز لشگرک ومرکز نمایش‌های آئینی صــــبا

 از پروژه‌های در دست اقدام شرکت توسعه فضاهای فرهنگی  به شمار  می آید، افزود: این پروژه ها از شاخصه ها و قابلیت های لازم برخودارند که تکمیل و تعیین تکلیف این  پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی و اجتماعی؛ ضمن تقویت زیرساخت های فرهنگی و هنری ، به افزایش سرانه فضاهای فرهنگی و اجتماعی در پایتخت کمک خواهد کرد و تلاش داریم تا نیمه نخست سال آینده بخش عمده ای از مسایل پیرامون مجتمع البرز  لشکرگ را حل کنیم.
وی در پایان تصریح کرد:سابقه این شرکت نشان می‌دهدکه نقاط درخشان و قله های را در طی  دهه های گذشته کسب کرده  و امیدواریم با کمک شورای اسلامی شهر تهران شاهد تحول، خلاقیت و نوآوری های دیگری از سوی این مجموعه باشیم و بتوانیم با کمک یگدیگر هویت اصلی این مجموعه را دوباره احیا کنیم.