بررسیها نشان میدهد، لایحه ارائه شده به شورای شهر تهران درباره بودجه ۱۴۰۰ از سوی مستأجران سابق خیابان بهشت، نامعقول و نشدنی بوده است.
به گزارش اقتصادرسا ، به نقل از "مهر "؛ تراز کردن دخل و خرجها همواره چالشزا و بیانگر عیار مدیران در سطوح مختلف مدیریتی است. از برقراری توازن و تعادل میان درآمد و مخارج خانوادهها بهعنوان کوچکترین نهاد اجتماعی گرفته تا مدیریت مالی یک سازمان، وزارتخانه و در سطوح عالی مدیریت بودجه شهرداریها و حتی دولت!
هرچند بودجهریزی توأم با کسری، قبح ذاتی ندارد و بر اساس نحوه مدیریت کسری بودجه در مواردی منجر به تحریک کیک اقتصادی نیز میشود، اما کارشناسان متفقالقول، کسری بودجه شهرداریها را مهمترین اختلال در مسیر توسعه شهری و حتی عامل فشار مالی بر شهروندان بابت افزایش هزینه خدمات شهری میدانند؛ چرا که شهرداریها بهعنوان برجستهترین نهادهای عمومی غیردولتی، بیش از ۵۰ درصد بودجه سالانه خود را از محل منابع غیردولتی تأمین میکنند و از قضا بر ارائه خدمات عمومی به شهروندان تمرکز دارند.
از اینرو، بررسی چگونگی دخل و خرج شهرداری پایتخت آن هم در بحبوحه تنگنای اقتصادی دستکم برای ساکنان شهر تهران که با هزینه خدمات شهری دست و پنجه نرم میکنند، کمتر از کارنامه عملکرد دولت اهمیت ندارد! موضوع زمانی ضریب میگیرد که بهواسطه بروز «رکود تورمی» و «پیامدهای بیماری کرونا» بر کسبوکار و معیشت شهروندان، افزایش منابع از محل خدمات شهری نظیر عوارض ملک و پسماند و هزینههای حملونقل شهری، عامل فشار مضاعف بر شهروندان بوده و بنابراین با ملاحظاتی رو به رو است.
با این تفاسیر، کادر جدید شهرداری تهران در همان ماههای آغازین مسئولیت و پس از بررسی شکاف میان عملکرد و قانون بودجه ۱۴۰۰، بهدنبال موازنه مخارج و درآمدهای پایتخت، مسیر اصلاح و به نوعی واقعیسازی سند دخل و خرج شهر افتادند.
بر اساس بند الف ماده واحده اصلاحیه مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران در تاریخ ۲۱ آذرماه سال ۱۴۰۰ شورای شهر تهران، درآمدها و منابع بودجه مصوب سال ۱۴۰۰، با کاهش ۱۱ هزار و ۱۸۳ میلیارد تومانی مواجه شد و بودجه عمومی شهرداری تهران از حیث منابع تأمین اعتبار شامل درآمدها، واگذاری داراییهای سرمایهای و واگذاری داراییهای مالی اعم از نقدی و غیرنقدی به سقف ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی عقبنشینی کرد.
این در حالی است که آخوندی رئیس کمیسیون بودجه شهرداری تهران در خلال این اصلاحیه، با بیان اینکه، میزان برآورد بودجه ۱۴۰۰ با توجه به عملکرد سال ۱۳۹۹، درست نیست، اظهار کرد: در این اصلاحیه سعی کردیم با کاهش بودجه از انحراف جلوگیری کنیم. تا پایان سال در بهترین حالت، بودجه حدود ۷۰ درصد محقق میشود و امید است با این اصلاحیه بتوانیم شاهد اقدامات مؤثر در شهرداری باشیم.
تحقق ۹۳ درآمدهای پیشبینی شده
پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر، درباره تحقق بودجه شهرداری تهران در سال گذشته عنوان کرد: از مرز تحقق ۳۵ هزار میلیارد تومان درآمد در پایان سال عبور کردیم و درآمدها در شهرداری تهران محقق شد و این نشان میدهد، اعتماد مردم به تصمیمات مدیریت شهری افزایش یافته است.
اعداد و ارقامی که نشاندهنده تحقق بیش از ۹۳ درصد اصلاحیه بودجه مصوب صحن شورا است و شهردار تهران نیز به تازگی در صحن شورای شهر، مهر تأییدی بر اظهارات پرویز سروری زده و تحقق بودجه ۹۳ درصدی را در سالهای اخیر بیسابقه تعبیر کرده است.
با این وجود، برخی رسانهها از ظرفیت درآمدی پایان سال (اسفندماه) تحت عنوان «بهار درآمدی» شهرداریها نام بردهاند و با استناد به گزارش خزانهدار از درآمد شهرداری در بهمنماه ۱۴۰۰، عدم تحقق مداوم و یکسان درآمد در ماههای مختلف سال را نتیجه عدم توانمندی قلمداد کردهاند؛ حتی با کنایه تعبیر «نامرتبط بودن افزایش درآمد شهرداری به مدیریت و تدبیر انقلابی» را به کار بردهاند.
حال آنکه پرواضح است، توانایی وصول درآمدهای پیشبینی شده، تنها به مقایسه کارنامه عملکرد نسبت به وعدههای مدیران شهری ارتباط دارد. آنجا که بیش از ۹۳ درصد وعده ۳۷.۷ هزار میلیارد تومان درآمد، محقق شده است. بنابراین پراکندگی زمانی تحقق بودجه، خدشه بیربطی محسوب میشود که به ماهیت ارتباط شهروندان و سایر دستگاهها با شهرداریها باز میگردد.
بررسیها به استناد گزارش دستگاههای نظارتی نظیر دیوان محاسبات نشان میدهد، نه تنها دولت تدبیر و امید در اختلاف فاحش میان لایحه بودجه و کارنامه عملکرد مالی ید طولایی داشته، بلکه لایحه ارائه شده از سوی مستأجران سابق خیابان بهشت به شورای شهر درباره بودجه ۱۴۰۰، نامعقول و نشدنی بوده است.
از اینرو، انضباط و شفافیت مالی ایجاب میکرده، اصلاحیه قانون بودجه به تصویب برسد تا مفاسد و روزنههای مخاطرهآفرین بابت مغایرت سند مالی مدیریت شهری با واقعیت خزانه شهرداری، به حداقل برسد! با این وجود و برای بررسی دقیقتر ورودی و خروجی مالی پایتخت در سالی که گذشته، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به تازگی اطلاعاتی در اختیار خبرنگار مهر قرار داد.
در همین رابطه، ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره میزان تحقق بودجه در سال ۱۴۰۰ گفت: تیم جدید شهرداری تهران پس از اصلاحیه درآمدها و منابع مصوب سال ۱۴۰۰، مکلف به تحقق ۳۷،۷۰۰ میلیارد تومان درآمد شامل ۳۰،۱۶۰ میلیارد تومان نقد و ۷،۵۴۰ میلیارد تومان به صورت غیرنقد شد.
فلاح در ادامه ضمن تأیید درآمد ۳۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری در سال گذشته افزود: آن چیزی که تا امروز ثبت و در حال ثبت و مغایرتگیری است، عددی بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد تومان (مشتمل بر ۳۰،۲۸۰ میلیارد تومان نقد و قریب به ۴,۷۰۰ میلیارد تومان غیر نقد) است که البته رقم دقیق آن تا چند هفته آینده نهایی میشود. انتظار داریم حتی عددی بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان محقق شود اما تا همین مقدار هم نشان از تحقق ۹۳ درصدی بودجه دارد که یک رکورد محسوب میشود.
وی در خصوص مقایسه میزان تحقق بودجه شهرداری تهران در سالهای گذشته با این دوره نیز بیان کرد: در سال ۱۳۹۹، ۷۲ درصد از بودجه تحقق پیدا کرد، همچنین بررسی بودجه پنج شش سال گذشته هم نشان میدهد که کمتر سالی تحقق درآمدها به ۸۰ درصد منابع پیشبینی شده در سند بودجه رسیده است.
فلاح در پاسخ به این سوال که چه میزان از تحقق این بودجه در شش ماهه نخست سال و در دوره مدیریت قبلی شهرداری و چه میزان در دوره مدیریت علیرضا زاکانی محقق شده نیز گفت: ۱۳،۱۳۰ میلیارد تومان (۱۲،۰۳۵ میلیارد تومان نقد و حدود ۱،۰۹۵ میلیارد تومان غیرنقد) از بودجه در شش ماهه نخست سال و ۲۲ هزار میلیارد در شش ماهه دوم تحقق یافته است. به زبان دیگر حدود ۳۷.۵ درصد تحقق درآمد امسال در نیمه اول و قریب به ۶۲.۵ درصد آن در نیمه دوم سال محقق شده است.
وی دلایل تحقق حداکثری منابع بودجه در دوره جدید شهرداری را «استقرار خزانه واحد»، «استقرار انظباط مالی»، «بهینهسازی منابع و مصارف با اصلاح ساختارهای مالی» و «عملکرد خوب املاک و منابع غیرنقد به دلیل اصلاحات فرایندی» دانست.
بر اساس آنچه مطرح شد، تحقق دستکم ۹۳ درصد از منابع بودجه اصلاحی شهرداری را میتوان به فال نیک گرفت. مسئلهای که خاتمه یافتن رندنویسی و درج اعداد و ارقام نامعقول و غیرقابل تحقق در سند دخل و خرج ۱۴۰۱ پایتخت را نشان میدهد و نویدبخش تحقق برنامههای توسعهای شهرداری برای شهروندان تهرانی بر اساس منابع مالی پیشبینی شده در اولین سال قرن است.
شهردار تهران از بازگرداندن برند شهروند به مجموعه شهرداری تهران خبر داد و گفت: در دوره گذشته این برند به قیمت ۳ میلیارد تومان فروخته شده بود، این در حالی است که ارزش این برند ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.
به گزارش اقتصادرسا، علیرضا زاکانی در برنامه فرمول یک، شبکه اول صدا و سیما با اشاره به تلاش شهرداری تهران برای انجام واکسیناسیون گسترده شهروندان تهرانی اشاره کرد و گفت: از دوره گذشته مدیریت شهری ۷۰ مرکز جهت واکسیناسیون شهروندان توسط شهرداری تهران در نظر گرفته شده بود که در این دوره نیز۷۰ مرکز دیگر به این ظرفیت اضافه شد.
وی افزود: همچنین ۲۲ ایستگاه مترو، ۲۲ دستگاه اتوبوس، ۱۰ خودرو ون و ۱۴ مرکز ثابت دیگر توسط شهرداری تهران برای انجام واکسیناسیون گسترده شهروندان تهرانی تجهیز و از پرسنل شهرداری تهران و شرکت شهر سالم جهت انجام این کار استفاده شد.
راهاندازی سامانه ۱۳۷ برای واکسیناسیون افراد ناتوان
شهردار پایتخت ادامه داد: هدف گذاری مدیریت شهری برای انجام واکسیناسیون شهروندان، روی اقشاری بود که توان حضور در مراکز ثابت را نداشتند به همین منظور سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران را فعال کردیم تا شهروندان با تماس با این مرکز می توانستند از خدمات واکسیناسیون شهرداری تهران در محلی که زندگی می کنند، استفاده کنند.
وی در ادامه گفت: واکسینه کردن آسیب دیدگان اجتماعی در مراکز تحت پوشش شهرداری تهران مانند گرمخانه ها و سامانسراها نیز به صورت گسترده انجام شد. اکنون خوشبختانه ضریب واکسینه شدن شهروندان تهرانی نسبت بالاست.
اتوبوسهای جدید، برای معلولان مناسبسازی شده است
زاکانی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به این سوال که برنامه شهرداری تهران در مناسب سازی شهر برای حضور معلولان و جانبازان چیست، بیان کرد: زمانی که مدیریت شهر تهران را برعهده گرفتیم، ۲۲۲۵ اتوبوس به ما تحویل داده شد اما در مدت ۶ ماه و ۱۷ روزی که به عنوان شهردار تهران مشغول خدمت هستم، توانستیم مخازن ۵۰۰ اتوبوس گازسوز را تعویض کنیم تا به چرخه خدمات رسانی باز گردند و در این مدت ۱۷۵ اتوبوس جدید نیز خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران افزوده شد.
وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم تا برای سال آینده ۲۳۵۰ اتوبوس جدید خریداری به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اضافه کنیم. باید به این مساله اشاره کنم که اتوبوس های جدیدی که خریداری می شود، دارای امکاناتی است که شرایط استفاده اقشار معلول و جانباز را از این ناوگان امکان پذیر می کند.
۶۰۰ کیلومتر از معابر شهری را برای معلولان مناسب سازی میکنیم
زاکانی درباره مناسب سازی معابر شهری نیز توضیح داد: شهر تهران دارای ۱۲ هزار کیلومتر معبر و پیاده راه است که در گام نخست سال آینده ۶۰۰ کیلومتر از معابر شهری مناسب سازی می شود. در انجام مناسب سازی معابر شهری نیز هوشمندانه عمل می کنیم به این صورت که محدوده هایی که جانبازان و شهروندان معلول زندگی می کنند را مشخص می کنیم تا معابر پیرامون محل زندگی این افراد مناسب سازی شود.
وی افزود: همچنین در نظر داریم تا گام به گام ۲۳۰۰ بوستان و پارک شهر تهران را مناسب سازی کنیم تا افراد ناتوان، معلول و جانباز بتوانند از این امکان عمومی استفاده بهتری را داشته باشند.
فروش برند ۶۰۰ میلیاردی به قیمت ۳ میلیارد!
شهردار تهران در پاسخ به سوال فروش برند شهروند در دوره گذشته مدیریت شهری تاکید کرد: در اواخر دوره گذشته مدیریت شهری برند شهروند ۳ میلیارد تومان فروخته شد. زمانی که به شهرداری آمدم و متوجه این مساله شدم، برای خریدار پیام فرستادم که برند شهروند را به شهرداری تهران بازگرداند. این قرارداد فسخ شد و برند مجموعه فروشگاه های زنجیره ای شهروند که اکنون ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد، به مجموعه مدیریت شهری بازگردانده شد.
۳ هدف عمده شهرداری برای معیشت شهروندان
وی با بیان اینکه اعتقاد داریم، شهرداری تهران نمی تواند به مسائل و موضوعاتی که در جامعه می گذرد، بی تفاوت باشد، گفت: یکی از موضوعات مهم در تهران، وضعیت معیشت مردم است. طبق برنامه ریزی های انجام شده در این دوره مدیریت شهری ۳ هدف را پیگیری می کنیم.
زاکانی افزود: هدف نخست ساماندهی مراکز و قیمت محصولات در میادین میوه و تره بار شهر تهران است. در حال حاضر محصولاتی که در این مراکز در شهر تهران عرضه می شود به نسبت بازار ۴۰ درصد ارزان تر است. به عبارتی مراکز میوه و تره بار تهران را در راستای معیشت مردم مناسب سازی کردیم.
وی با اشاره به برنامه شهرداری تهران برای افزایش میادین تره بار در پایتخت گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده دراین مدت ۳۲ مرکز به مراکز میوه و تره بار شهر تهران اضافه شد و در ۲ سال آینده نیز ۲۰۰ مرکز دیگر افزوده می شود تا تعداد مراکز و میادین میوه و تره بار شهر تهران به ۵۰۰ عدد برسد.
شهردار تهران بیان کرد: برنامه دیگری که در نظر داریم، خرید محصولات از کشاورزان است. این در حالی است که اکنون میوه و تره بار از دلالان خریدار می شود در حالی که اگر محصولات کشاورزی به صورت مستقیم از کشاورز خریداری شود، نصف قیمت است و سود آن نیز به این بخش می رسد.
زاکانی یادآور شد: همچنین در نظر داریم تا شهروند محله را راه اندازی کنیم. شهر تهران دارای ۳۵۲ محله است که برنامه ریزی کرده ایم هر محله شهر یک فروشگاه شهروند داشته باشد و در نظر داریم تا در این فروشگاه ها در زمینه عرضه لوازم خانه تمرکز بیشتری داشته باشیم.
ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکن در سال آینده
وی گام سوم شهرداری تهران در حوزه معیشت پایتخت نشینان را ساخت مسکن دانست و تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا سال آینده ۱۸۰ هزار واحد مسکن در شهر تهران ساخته شود. این اقدام باعث می شود تا ضمن جبران عقب ماندگی پایتخت در حوزه تولید مسکن، بی سامانی حوزه اجاره نشینی را نیز ساماندهی کند.
شهردار تهران با بیان اینکه در دوره گذشته به موضوع تامین مسکن مورد نیاز شهر تهران توجه نشده بود، گفت: در دوره گذشته شهرداری تهران در این حوزه نقش منفعلی داشت. این در حالی است که ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار در شهر تهران وجود دارد و در کنار فعال بودن سه گسل قدیمی می تواند بحران آفرین باشد. در نظر داریم تا ۴۵۶۰ هکتار بافت فرسوده را نوسازی کنیم تا به زیبایی، پایداری و استحکام محله هایی که در محدوده بافت فرسوده و یا ناپیدار شهری قرار دارند؛ افزوده شود.
وی افزود: در نظر داریم تا برای مردم سرپناه ایجاد کنیم و حتی قدرالسهم شهرداری را وارد بخش اجاره نشینی می کنیم تا به مردم خدمت کنیم.
زاکانی در پایان گفت: در حال حاضر کسی که حقوق بگیر است بایددو، سوم از حقوق خود را بابت اجاره بهاء پرداخت کند و ۷۰ سال طول می کشد تا یک خانواده در تهران صاحب خانه شود. اما با نهضت جهش ساخت مسکن سعی می کنیم تا مشکلات شهروندان را در این زمینه کمتر کنیم.
انتهای پیام/
سرپرست شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي خطاب به تمامي همکاران در ستاد و سراسر فرودگاههاي کشور گفت: اميدوارم در دوره جديد حضورم در شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران، با وفاق سازماني و اتکا به سرمايههاي انساني و بهرهمندي از تخصص، تجربه و تعهد يکايک همکاران محترم و تعامل مؤثر و مستمر با ذينفعان، در جهت اعتلاي نام شرکت بهعنوان تخصصيترين شرکت کشور تلاش کرده و نقشي ماندگار در بهبود وضعيت صنعت هوانوردي با پشتوانه رضايت مردمي دراندازيم.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ حمید رضا سیدی که هفته گذشته از سوی وزیر راه و شهرسازی به سرپرستی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران منصوب شد، طی پیامی به همه کارکنان ستاد و فرودگاه های کشور گفت: با حمایت همهجانبه یکایک شما همکاران متعهد و متخصص، صنعت هوانوردی کشور را به قلههای عزت و افتخار رسانده و دست در دست یکدیگر برای ساختنِ آیندهای روشن و پايدار تلاش نماییم. امید است در این راه با درایت و هوشمندی، فرصتها را بازیابی، تهدیدها را خنثی و برنامهها را بهگونهای طرحریزی کنیم که با عزم ملی و مدیریت جهادی به چشمانداز شرکت در سال 1404 دستیابیم.
متن این پیام به این شرح است:
سلامعلیکم
اینک که در ماه رجب و در آستانه مبعث حضرت رسول اکرم(ص) برگ دیگری از دفتر روزگار ورق خورد و توفیق مجدد خدمتگزاری در صنعت هوانوردی نصیب اینجانب شد، این فرصت را به فال نیک گرفته و از خداوند باریتعالی سپاسگزارم و امیدوارم در دوره جدید حضورم در شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، با وفاق سازمانی و اتکا به سرمایههای انسانی و بهرهمندی از تخصص، تجربه و تعهد یکایک همکاران محترم و تعامل مؤثر و مستمر با ذینفعان، در جهت اعتلای نام شرکت بهعنوان تخصصیترین شرکت کشور تلاش کرده و نقشی ماندگار در بهبود وضعیت صنعت هوانوردی با پشتوانه رضایت مردمی دراندازیم. بهیقین این هدف جز با تلاش همگانی و خرد جمعی و تأکید بر ارتقای بهرهوری محقق نمیشود.
آنچه امروز از سوی خداوند مقدر شده و بهعنوان مسئولیت از سوی وزیر محترم راه و شهرسازی به اینجانب سپردهشده است، حفاظت از میراث ارزشمندی است که طی 30 سال در فراز و نشیبهای صنعت هوانوردی با تلاش خالصانه و صادقانه همه پیشکسوتان بهدستآمده است و امروز بر ماست که این میراث را حفظ و به آن به دید امانت نگریسته و آن را عزیز داشته و به سرمنزل مقصود برسانیم.
امروز و در این برهه تاریخی دستیابی به چشمانداز 1404 بهعنوان شركت پيشروی منطقه در مديريت و ارائه خدمات ايمن، امن و اثربخش فرودگاهی و ناوبری هوايی و مؤثر در توسعه پايدار كشور و بهرهمندی از تعاملات کارآمد ملي و بینالمللی دور از دسترس نیست.
با ورود به گام دوم انقلاب اسلامی، نیازمند جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی و تقویت روزافزون زیرساختهای حیاتی، اقتصادی و عمرانی صنعت هوانوردی کشور هستیم؛ اما آنچه ما را در این مسیر نگاه میدارد، انگیزه و شوق خدمت به میهن اسلامی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری است که ما را به مسیر خلاقیت،غیرت، مشارکت، خدمت و کسب رضایت احدیت و مقصد سعادت رهنمون میسازد
در این راه که پیش روداریم، فرصتها اندک و زمان غنیمت است و در نتیجه میبایست از لحظات بهره کافی را جست. امروز ما با مدیریت دانش و بهرهمندی از پژوهش میتوانیم طرحهای نو دراندازیم و رویکردهای نوین را در فرآیندهای کاری به کاربندیم همچون زمانی که طرح جامع و کامل مدیریت راهبردی شرکت را برای جلوگیری از اتلاف منابع تدوین نمودیم. امروز میبایست این چرخه راهبردی مدیریت را پیادهسازی کنیم تا بتوانیم بهطور مؤثر، تصمیمات بنیادین مبتنی بر بررسیهای کارشناسی و تخصصی اتخاذ کنیم. نگاه توسعهای و بهکارگیری همه ظرفیتها چه در بخش دولتی و چه غیردولتی، چه داخلی و چه خارجی و فراهم کردن فرصتهای علمی، اقتصادی در کنار استفاده از تجارب پیشکسوتان این عرصه بهطور قطع سهم صنعت هوانوردی کشور را از بازار جهانی افزایش خواهد داد.
علاوه بر این در راستای اجرای مأموریت ذاتی شرکت فرودگاهها میبایست همچنان ایمنی و امنیت را در راستای اهداف راهبردی سرلوحه همه اقدامات قرارداد و بر ارتقای مستمر آن در کنار افزایش سطح کیفیت خدمات فرودگاهی در شان نظام و ملت ایران کوشید و از استانداردهای جهانی لحظهای غافل نشد که ماندگاری ما در صنعت هوانوردی شرط بیچونوچرای آن است. همه اینها بهیقین با توسعه سرمایه انسانی و توانمندسازی آن در همه سطوح عملياتي و مديريتي محقق خواهد شد و لذا آموزش لازمه این امر است که کیفیت آن در جهت کیفیت فعالیت سرمایه انسانی بهطور جدی بايد مورد توجه قرار گیرد.
در پایان امیدوارم با حمایت همهجانبه یکایک شما همکاران متعهد و متخصص، صنعت هوانوردی کشور را به قلههای عزت و افتخار رسانده و دست در دست یکدیگر برای ساختنِ آیندهای روشن و پايدار تلاش نماییم. امید است در این راه با درایت و هوشمندی، فرصتها را بازیابی، تهدیدها را خنثی و برنامهها را بهگونهای طرحریزی کنیم که با عزم ملی و مدیریت جهادی به چشمانداز شرکت در سال 1404 دستیابیم.
بهروزی و سربلندی همه شما و خانوادههای ارجمندتان را در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی از درگاه خداوند متعال مسالت مینمایم و امیدوارم با توکل بر عنایات الهی در انجام مسئولیتهای خود موفق و پیروز باشید
رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دلیل اینکه بلیت برخی از پروازها برای ایام تعطیل بالاتر از سقف تعیین شده و حتی بعضا به صورت کامل فروخته شده است، نمیتوان در این شرایط، پروتکل جدید کرونایی درباره محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر را در چنین پروازهایی رعایت کرد.
به گزارش اقتصادرسا ؛محمد محمدی بخش اظهارداشت : مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای رعایت پروتکلهای بهداشتی مانند محدودیت۶۰ درصدی پذیرش مسافر به مدت دو هفته است و دائمی نخواهد بود. اما از آنجا که بلیت پروازها قبل از این ابلاغیه فروخته شده، امکان اجرای آن وجود ندارد اما اعلام کردیم که در اولین فرصتی که بلیت به مرز ۶۰ درصد رسید، امکان فروش نداشته باشند و سقف فروش را روی این میزان ببندند اما برای پروازهایی که کمتر از این سقف بلیت فروخته بودند.
چرا محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در برخی پروازها رعایت نشد؟
وی افزود: تابع این ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم اما با توجه به در پیش داشتن ایام تعطیلی مانند ۱۳ رجب، بلیت برخی از پروازها فروخته شده و نمیتوانیم تعدادی از بلیتهای فروخته شده را به مردم بدهیم و تعدادی دیگر را ندهیم. اما آن پروازهایی که تا سقف ۶۰ درصد فروخته بودند را اعلام کردیم که دیگر نمیتوانید بیشتر از آن بفروشید و باید تا دو هفته آن را رعایت کنند. اما اگر ایرلاینی تا دو هفته پس از ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا بلیتهای یکی یا چند تا از پروازهایش را فروخته باشد، به دلیل محدودیتهایی که گفتیم در واقع نتوانسته پروتکل مورد نظر را رعایت کند.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه از همان روزی که ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا به دست ما رسید، رعایت آن را برای همه ایرلاینها الزامی کردیم، ادامه داد: در صورت بروز تخلف با شرکتهای هواپیمایی مورد نظر برخورد خواهد شد.
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی هم صدا با مردم شریف ایران در برپایی با شکوه جشن چهل و سه سالگی انقلاب اسلامی در سراسر کشور مشارکت فعال داشت .
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران ، امسال ۲۲ بهمن ، با توجه به شرایط خاص کرونایی در کشور ، رژه های خودرویی و موتوری کانون در اکثر شهر ها و استان های کشور برگزار شد .
این رویداد به صورت همزمان در تهران نیز با حضور فعال موتور سواران باشگاه ملی موتور سواران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و با مشارکت سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با موتورسیکلت های زیر ۲۵۰ سی سی و بالای ۲۵۰ سی سی در مسیر خیابان و میدان آزادی تهران برگزار شد .
در اختتامیه سومین کنفرانس ملی مدیریت ساختهها که شب گذشته با حضور پروفسور «محمود گلابچی» رییس کنگره، دکتر «فرهنگ شعفی» دبیر علمی کنفرانس و همچنین پژوهشگران برتر و اساتید برجسته مدیریت ساختهها و معماری کشور در دانشگاه معماری و هنر پارس برگزار شد، بر لزوم استفاده از تخصص مدیریت ساخته¬ها در کشور تاکید شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی دانشگاه معماری و هنر پارس، در این مراسم «محمود گلابچی» رییس کنفرانس ملی مدیریت ساختهها، با یادآوری واقعه تلخ آتشسوزی پلاسکو و با تاکید براین نکته که یکی از راههای حفظ سرمایههای ملی کشور، حفاظت از ساختمانها و افزایش بهرهوری آنهاست گفت: از مسایلی که در شرایط فعلی اهمیت بسیاری دارد موضوع تابآوری شهرهای ماست؛ در این راستا هر یک از ساختمانهای ما بهعنوان بخش اعظمی از عناصر تشکیلدهنده شهرها باید از کیفیت مناسب در مرحله بهرهبرداری داشته باشند تا درمجموع شهر بتواند در بحرانهای مختلف طبیعی و غیرطبیعی مانند حادثه پلاسکو ایمنی کافی داشته باشد.
گلابچی افزود: برای رسیدن به کیفیت مطلوب ساختمانها و شهر ما نیازمند پیادهسازی تخصص مدیریت ساختهها هستیم تا ساختمانها به عنوان عنصر اصلی شهر ایمن در هر برش زمانی در بهینهترین شرایط عمل کنند. برای رسیدن به این مطلوب نیازمند استفاده از تکنولوژیهای روز و بهرهمندی از مزیتهای آن هستیم.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: باید متخصصانی را تربیت کرده و ابزارهایی را بهعنوان سختافزار و نرمافزار ایجاد کنیم تا بتوانیم از ظرفیتهای هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در حوزه مدیریت ساختهها استفاده بیشتری کنیم و پلتفرمها و سامانههای مبتنی بر این تکنولوژیها را پیادهسازی کنیم.
نیازمند بومیسازی تکنولوژی ساختمانسازی هستیم
به گفته محمود گلابچی سطوحی از این تکنولوژیهای مربوط به مدیریت ساختهها در کشور ما وجود دارد و بومیسازی شده و نیازمند آن هستیم تا از مزایای آن استفاده کنیم. این امر باعث میشود که ظرفیت اشتغال برای رشتههای مختلف مانند رشتههای ساختمان و حوزه آی تی و تولیدات الکترونیک از قبیل سنسورها و تجهیزات مرتبط را فعال کنیم و به سامانههای یکپارچهسازی اطلاعات ساختمان برسیم.
وی تاکید کرد: ازآنجاییکه در حال حاضر بخشی از مشکلات موجود در مدیریت شهری ما اعم از هزینههای زیاد نگهداری ساختمانها و یا تخریبها و یا تغییراتی که در ساختههای شهری ازجمله پارکها و سایر ساختهها اتفاق میافتد در اختیار مدیریت شهری هست، ورود حرفهای مدیریت ساختهها، به بهینه کردن این هزینهها منجر خواهد شد و وقتیکه هر یک از این ساختهها در حالت بهینه عمل کنند، بخش زیادی از هزینههای مدیریت شهری در این حوزه کم خواهد شد و درنهایت توانمندی مدیریت شهری افزایش خواهد یافت و این صرفهجویی میتواند در راستای ارائه خدمات بهتر شهری به شهروندان اختصاص یابد.
رییس دانشگاه معماری و هنر پارس در پایان سخنانش تصریح کرد: یکی از راههای حفظ سرمایههای ملی کشور استفاده بهینه از ساختمانها و افزایش بهرهوری آنهاست که با پیادهسازی رشتههای مدیریت ساختهها میتوانیم به عملکرد بهتر ساختمانها و حفظ سرمایههای ملی کمک کنیم. در این راستا باید به تدوین مقررات و همچنین استانداردهای مربوط به مدیریت ساختهها بپردازیم تا بتوانیم الگوهایی را برای فعالان حوزه ساختمان ایجاد کنیم تا در دوران بعد از ساخت این ساختمانها در بهرهبرداری از آنها از این الگوها استفاده کنیم.
ضرورت تربیت مشاوران مدیریت ساختهها در کشور
«فرهنگ شعفی» دبیر سومین کنفرانس ملی مدیریت ساختهها دیگر سخنران این مراسم، یکی از زمینههای شغلی رشته مدیریت ساختهها را مشاوره مدیریت ساختهها عنوان کرد و افزود: مشاوران مدیریت ساختهها تخصصی حیاتی در حوزه ساختوساز است. مشاوران ساختهها از آغاز چرخه حیات پروژهها حضور پیدا خواهند کرد و درنهایت هنگامیکه کار به دوره بهرهبرداری میرسد نقش اصلی را ایفا میکنند تا درنتیجه مشاوره و نظارت آنها، ساختمانها بتوانند عملکرد مطلوب خود را در دوره حیات خود داشته باشند.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: ایجاد زمینه حضور مشاوران مدیریت ساختهها جنبه دیگری از خدمات مهندسی هست که میتواند زمینه بهرهگیری متخصصان جوان و تحصیلکرده و زمینههای شغلی بیشتری را برای جوانان فراهم کند.
شعفی با تاکید براینکه موضوع مشاورههای ساختمان در کنار بهرهگیری از تکنولوژیهای روز میتواند منجر به ایجاد و توسعه کسبوکارهای دانشبنیان و مبتنی بر دانش روز شود افزود: این ظرفیتها میتواند حتی در مقیاسهای کلانتر منجر به صدور خدمات مهندسی توسط کشور ما به کشور دیگر بهویژه کشورهای همسایه شود. هماکنون ایران بازارهای هدف خوبی در کشورهای همسایه دارد. ضمن آنکه وجود این کسبوکارهای مبتنی بر این دانش میتواند نیازهای کشور را نیز رفع کرده و ما را بینیاز از متخصصان خارج از کشور کند.
دبیر سومین کنفرانس ملی مدیریت ساختهها افزود: یکی از اهدافی که ما به دنبال آن هستیم سوق دادن فارغالتحصیلان به سمت ایجاد کسبوکارها و دفاتر حرفهای مدیریت ساختههاست. کلمه ساختهها اطلاق فارسی از واژه facility هست که به امکانات و تسهیلات و تاسیسات اطلاق میشود و به دوران پس از ساخت ساختمانها و بهرهبرداری و نگهداری آنها مربوط میشود. این رشته که در مقطع کارشناسی ارشد تدریس میشود رشته میانرشتهای است و ۱۱ حوزه مختلف دارد و از میان فارغالتحصیلان کارشناسی معماری عمران مدیریت پروژه محیطزیست دانشجو میگیرد. در حال حاضر دانشگاه معماری و هنر پارس تنها مرکزی است که این رشته را دارد. این رشته اهمیت بسیار زیادی در حوزه ساختمان و شهرسازی دارد زیرا جمعبندی بسیاری از فعالیتهای مهندسی که در دوران طراحی و ساخت پروژهها اتفاق میافتد در دوره بهرهبرداری نمود پیدا میکند.
گفتنی است در سومین کنفرانس ملی مدیریت ساختهها که به مدت دو روز برگزار شد اندیشمندان و صاحبنظران دیگری همچون مهرداد تقی زاده، حمیدرضا برادران شرکاء، محسن سیفی، امیرحسین شریف، حسین زهرایی، محمدحسین محمودی ساری، مسعود کریمیان، حمید آلادپوش، مجید فراهانی، علیرضا اصل عربی سردرودی درخصوص موضوعاتی همچون روندهای جدید فناوری در مدیریت ساختهها، چرایی اجرا نشدن مبحث 22 مقررات ملی ساختمان، آثار اقتصادی بازرسی بر پایداری ساختمانها، نقش هوش مصنوعی در تسهیل مدیریت ساختهها، اخلاق حرفهای در مدیریت ساختهها و ضمانت اجرایی سلامت و حفظ محیطزیست مطالب ارزشمندی را ارائه دادند.
رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران در پيامي سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن را تبريک گفت.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومي شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران؛ سياوش اميرمکري در اين پيام آورده است: "۱۸ جماديالثاني، زادروز حضرت فاطمه زهرا (عليهاالسلام) موعد تابش انوار رحمت الهي بر بيت حضرت محمد(ص) است. روزي که جهان شاهد تغيير خوانشهاي فرهنگي و اجتماعي عرب جاهليت در زمينه توجه به حقوق انساني و اجتماعي زنان شد و ذريه امامت از دامان پاک يک زن ادامه يافت.
حضرت زهرا(س) در کنار سجاياي اخلاقي، در زمينه همسرداري و تربيت فرزندان نيز الگوي زنان جامعه خود بود و به حقوق مستمندان جامعه بسيار اهميت ميداد و در نگاه ايشان، ماديات وسيلهاي براي رسيدن به معنويت و اطاعت از آموزههاي الهي بود.
حضرت صديقه کبري(س) در زمان حيات خود جريان سياسي عظيمي ايجاد کرد و براي حفظ و تکريم جامعه نوپايي که رسول خدا(ص) بنيان گذارده بود، تلاش بسيار نمود و بدان علت نيز نزول سوره مبارکه کوثر، آيه تطهير، آيه مودت و آيه اطعام بيانگر جايگاه والاي حضرت فاطمه زهرا (س) در ميان مسلمانان جهان، خاصه بانوان شيعه مي باشد.
اينجانب سالروز ولادت بانوي نمونه اسلام، مادر امامت، همسر ولايت و دخت نبوت را بر دوستداران حضرتش، خصوصا بانوان بزرگوار شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران تبريک و تهنيت عرض ميکنم و اميدوارم که توفيق قدم نهادن در مسير درک کمال، عدالتپيشگي و اخلاق آن بزرگوار نصيبمان گردد."
استاندار خراسان جنوبي با اشاره به تکميل ساختمان پاويون و طرح توسعه ترمينال فرودگاه بيرجند در نيمه اول سال آينده، برنقش فرودگاه بيرجند در توسعه استان تاکيد کرد و گفت: شرکت هاي هواپيمايي که پروازهاي بيشتري داشته باشند، از خدمات بهتري در استان برخوردار خواهند شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران؛ استاندار خراسان جنوبی با هدف اطلاع از شرایط موجود و بررسی راهکارهای تسریع در روند تکمیل پروژه های در دست اقدام فرودگاه بیرجند از برج مراقبت، پاویون و طرح توسعه ترمینال داخلی این فرودگاه بازدید کرد.
در این بازدید سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی و مدیرکل فرودگاه های استان، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی را همراهی می کردند.
جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در بازدید از ساختمان پاویون فرودگاه بیرجند، ضمن بررسی مشکلات ساختمان یاد شده و اشاره به اهمیت جایگاه پاویون در استقبال از سفرا و سران کشورهای همسایه و همجوار با دریای خزر، بر بروز بودن فضای پاویون تاکید کرد و اظهار داشت: با تأمین و تزریق اعتبار لازم طی دو مرحله، پاویون را کامل می کنیم.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه از پروژه توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه بیرجند بازدید کرد.
عظیم طهماسبی مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی در این بازدید ضمن ارائه روند پیشرفت پروژه یاد شده گفت: طرح توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی، در حال انجام است، پیمانکاران مشغول کارند و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، این پروژه تا خرداد سال آینده کامل خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی سپس در جلسه بررسی مسایل و مشکلات فرودگاه شهید کاوه بیرجند و راهکارهای افزایش پروازها حضور یافت.
مدیرکل فرودگاه بیرجند در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از پروژه های صورت گرفته طی سال های اخیر در خصوص مشکلات پیش روی این فرودگاه، ضمن ارائه راهکارهای لازم، از اعلام آمادگی برای افزایش و پذیرش پروازها خبر داد.
استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست با اشاره به اینکه بخشی از برنامههای توسعهای استان استفاده از ظرفیت فرودگاه است گفت: یکی از شاخص های مدنظر شرکت های هواپیمایی، استقبال مردم و میزان مسافر است که به این لحاظ ما در استان مشکلی نداریم و پروازها همواره متقاضی و مسافر لازم را دارند و با توجه به سابقه فرودگاه شهید کاوه بیرجند، حجم و تعداد پروازها در شأن مردم استان نیست.
قناعت از رایزنی های صورت گرفته توسط استانداری و اداره کل فرودگاه های استان برای افزایش پروازها گفت و اظهار داشت: از شرکت هواپیمایی ایران ایر انتظار داریم که دو فرودگاه استان را ویژه ببیند و در ارائه خدمات بر دیگر شرکت ها پیشی بگیرد.
وی فرودگاه را از عوامل و زیرساخت های توسعه برشمرد و گفت: فرودگاه، تعداد پروازها و شرکت های هواپیمایی طرف قرارداد از مؤلفه های اصلی و تأثیر گذار در توسعه هستند.
قناعت ادامه داد: از مهمترین سؤالات سرمایه گذاران وجود فرودگاه، فاصله آن با مرکز استان، تعداد پروازها و شرکت های طرف قرارداد است که در تصمیم نهایی آنها برای حضور و سرمایه گذاری بسیار تأثیر دارد.
استاندار خراسان جنوبی تأکیدکرد: فرودگاه، پیشانی و نشان دهنده امکانات استان است بنابراین هرچه عظیم تر و با تعداد پرواز بیشتر باشد به نفع ماست و نگاه به فرودگاه در این دوره ویژه است و تغییرات جدی در این حوزه را در برنامه داریم.
وی ادامه داد: برای تکمیل طرح توسعه ترمینال هم پیگیری ها و رایزنی های لازم صورت خواهد گرفت تا در آینده نزدیک، شاهد بهره برداری از این مجموعه باشیم و در پروژه طرح توسعه ترمینال، کیفیت کار و وسعت فضای موجود مورد تأکید قرار دارد.
استاندار خراسان جنوبی، موضوع اصلی در بحث فرودگاه را افزایش تعداد پروازها عنوان کرد و اظهار داشت: شرکتهایی که پروازهای بیشتری داشته باشند، از خدمات بهتری در استان برخوردار خواهند شد.
قناعت تأکید کرد: موضوع اصلی در بحث پروازها، استقرار شبانه هواپیما در استان است که این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
وی به ظرفیت فرودگاه طبس اشاره و تصریح کرد: این فرودگاه برای تأمین روشنایی، اصلاح برج مراقبت و افزایش تعداد پروازها، نگاه ویژه ای را می طلبد.
استاندار خراسان جنوبی اظهارکرد: رفع برخی از مشکلات مجموعه فرودگاه شهید کاوه بیرجند، برپایی جلسات کارشناسی را می طلبد که باید در اولین فرصت برگزار شوند.
وی بیان کرد: ساختمان پاویون و طرح توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند نیمه اول سال آینده تکمیل میشود.
استاندار خراسان جنوبی فرودگاه را از موضوعات حیاتی استان برشمرد و تصریح کرد: ما به فرودگاه، فقط به عنوان یک مجموعه رفاهی و خدماتده نگاه نمیکنیم و نقش آن را در مسیر توسعه استان بسیار با اهمیت میدانیم.
وی در پایان این نشست گفت: با تأمین اعتبارات مورد نیاز از محل های مختلف، در نیمه نخست سال آینده یک فرودگاه کامل از نظر زیرساختها را در بیرجند شاهد خواهیم بود.
پس از بارندگیهای سیل آسای چهارشنبه در جنوب استان کرمان، فرودگاه جیرفت صبح جمعه ميزبان رئيس جمهوري ايران بود.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومي شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران؛ رئیس جمهور در جريان سفر به جنوب کرمان و به منظور بازدید از مناطق سیلزده و حضور در بین مردم با هواپيماي جت فالکن تشریفات وارد فرودگاه جیرفت شد.
ابراهیم رئیسی و هيئت همراه پس از ورود به فرودگاه جیرفت مورد استقبال استاندار کرمان قرار گرفتند.
همزمان با سفر رياست جمهوري به جنوب استان و همچنین عملیات امداد رسانی به سیل زدگان جنوب کرمان طي 2 روز گذشته مجموعاً ۶۸ سورت پروازی انجام شده است.
پرواز بالگردهای امدادی تشریفات وزیر کشور و هئیت همراه, رئیس سازمان جمعیت هلالاحمر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران و همچنین پرواز تشریفات ریاست جمهوری در فرودگاه جیرفت صورت پذيرفت.
چهل و چهارمين هفته سال جاري (بيست و پنجم دي ماه تا يکم بهمن ماه) سپري شد. از مهمترين اخبار اين هفته مي توان به تقدير وزير راه و شهرسازي از رئيس ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران براي ارزيابي عملکرد ستاد اقامه نماز در سال 1399 اشاره کرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومي شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران مهمترين اخبار هفته اخير را از نظر ميگذرانيد:
تحقيق و يقين، پايه و اساس پروژه بهسازي باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد
عضو هيات مديره و راهبر عمليات فرودگاهي در بيست و نهمين جلسه کنترل پروژه بهسازي باند ۲۹ چپ، پايه و اساس اين پروژه را بر اساس تحقيق و يقين عنوان کرد و بر پرهيز از ريسک در اجراي اين پروژه تاکيد کرد.
الزام کارکنان به بارگذاري کارت واکسن در سامانه BPMS
معاون توسعه مديريت و منابع طي بخشنامه اي به مديران ستادي و فرودگاهي، کارکنان را موظف به بارگذاري کارت واکسن کرونا در سامانه BPMS کرد.
تقدير وزير راه و شهرسازي از رئيس ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاهها
ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران در ارزيابي عملکرد سال 99 ستاد اقامه نماز وزارت راه وشهرسازي با کسب حائز نمره قابل تقدير، از سوي رستم قاسمي قدرداني شد.
دستورالعمل جديد آموزش و صلاحيت شغلي (ريتينگ) اداره کل مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي تصويب شد
مديرکل مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي از تصويب دستورالعمل جديد آموزش و صلاحيت شغلي (ريتينگ) اين اداره کل متبوع خويش خبر داد و گفت: اين دستورالعمل نقش مهمي در ارزيابي و تعيين سطح صلاحيت شغلي پرسنل و رعايت استانداردهاي مختلف داخلي و بين المللي خواهد داشت.
بازديد معاون عمليات فرودگاهي شرکت فرودگاهها از پروژههاي فرودگاه مشهد/ جلسه کنترل پروژه توسعه ترمينال برگزار شد
معاون عمليات فرودگاهي شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران ضمن بازديد از روند اجراي پروژههاي فرودگاه بين المللي مشهد، در جلسه کنترل پروژه توسعه ترمينال پروازهاي داخلي اين فرودگاه حضور يافت و به تبيين راهکارها و مرور فرآيند براي به ثمر رسيدن هر چه سريعتر اين پروژه پرداخت.
مسافران پيش از عزيمت به فرودگاهها وضعيت پرواز خود را پيگيري کنند
با توجه به بارش برف و باران و شرايط نامساعد جوي در برخي از مناطق کشور، مسافران درخواست مي شود که پيش از مراجعه به فرودگاههاي کشور حتماً از وضعيت پرواز خود آگاه شوند.
بررسي آينده و چگونگي استفاده از ظرفيتهاي فرودگاه زرقان در جلسه کميته هوانوردي عمومي شرکت فرودگاهها
در جلسه کميته هوانوردي عمومي شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران که با موضوع بررسي وضعيت فرودگاه زرقان در استان فارس برگزار شد، استفاده از ظرفيت گردشگري هوانوردي عمومي و لزوم بررسي دوباره ظرفيتها و چگونگي بهرهگيري از اين فرودگاه مصوب شد.
برقراري پروازهاي شيراز-نجف از بهمن ماه سال جاري
پروازهاي عتبات از مبداء شيراز پس از دو سال وقفه به دليل شيوع ويروس کرونا، از بهمن ماه سال جاري آغاز شد.
دومين امبرائر آتا در فرودگاه تبريز مستقر مي شود
در جريان گفتگوي مديران ارشد فرودگاه بين المللي شهيد مدني تبريز و شرکت هواپيمايي آتا مقرر شد دومين هواپيماي امبرائر اين شرکت در فرودگاه تبريز مستقر شود.
نهمين مرحله از عمليات برف روبي سطوح پروازي فرودگاه اروميه انجام شد/بارندگي ها اختلالي در پروازهاي اروميه ايجاد نکرد
مديرکل فرودگاههاي آذربايجان غربي گفت: فرودگاه شهيد باکري اروميه، با وجود بارش سنگين برف در کليه ساعت فرودگاه عملياتي و پروازها طبق برنامه صورت گرفت.
اقتصادرسا _با توجه به بارش برف و باران و شرايط نامساعد جوي در برخي از مناطق کشور، مسافران درخواست مي شود که پيش از مراجعه به فرودگاههاي کشور حتماً از وضعيت پرواز خود آگاه شوند.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، براساس اعلام سازمان هواشناسي به دلیل نفوذ توده هوای سرد که از 26 دی ماه آغاز شده و تا جمعه یکم بهمن ماه ادامه خواهد داشت، مسافران حتماً پیش از مراجعه به فرودگاه، از طریق شماره 199 در سراسر کشور و شمارههای 02144665519 و 02144665524ویژه فرودگاه مهرآباد از وضعیت پرواز خود آگاه شوند.
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد