روتیتر: دکتر کریم آقاجانی مطرح کرد؛

کارشناس اقتصادی گفت : در مباحث اقتصادی دو نوع ثروت مطرح بوده که اولی ثروت سخت‌افزاری مانند کارخانجات طلا و جواهرات و تجهیزات و دومی ثروت پویا مانند زمان نفر ساعت و غیره است.

به گزارش اقتصادرسا ؛دکتر آقاجانی  کارشناس اقتصادی گفت :در مباحث اقتصادی  دو نوع ثروت مطرح بوده که اولی ثروت سخت‌افزاری مانند کارخانجات طلا و جواهرات و تجهیزات و دومی ثروت پویا مانند زمان نفر ساعت و غیره است
کریم آقاجانی اظهار داشت :ما برای تولید در کشور اکثر موارد متوسل به ثروت‌های سخت‌افزار خودمون هستیم در صورتی که این نوع ثروت ها محدود بوده و امانتی هست که خداوند در اختیار ما گذاشته است و باید از آنها خوب استفاده شود .
وی عنوان داشت :متاسفانه از ثروت پویا به نحو مطلوب استفاده نمی گردد تنها تولید انبوه نمی‌تواند منشاء بازار و ایجاد کار باشد بلکه ما باید نیم نگاهی هم به تولید ناب داشته باشیم چرا که در بخش تولید ناب بازدهی به مراتب بیشتر از از تولید انبوه می باشد ایجاد اشتغال در گرو این نیست سطح تکنولوژی پایین آمده و حالت کاربری پیدا کند این عبارت صحیح نمی باشد که مثلاً در برخی صنایع مطرح شود که این کار تولیدی برای چند نفر شغل ایجاد می کند باید پرسیده شود که فلان فعالیتهای صنعتی چقدر بازدهی دارد.

آقاجانی تاکید کرد :ایجاد اشتغال در سال جدید تنها با ایجاد کارگاه‌های تولیدی کامل نمی‌شود بلکه کیفیت کالا و پایین بودن قیمت بهای تمام شده آن بستگی دارد تا بتواند در ذهن خریدار کالا رقابت خود را با سایر کالاهای وارداتی انجام داده تا بتواند در داخل کشور در بین خریداران جای خود را باز کند.
وی ادامه داد: برای مثال در صنعت پنیر سازی چون کیفیت محصولات ایرانی از سطح بالایی برخوردار بوده و هیچ محصولات خارجی توان رقابتی محصولات داخلی را ندارد.

https://www.instagram.com/p/CbVjFHULzDx/?utm_medium=copy_link