طی مراسمی با حضور مقامات کشوری و مسئولان استان یزد، عملیات اکتشاف و بهره برداری از معدن شماره ۱۰ چادرملو در منطقه ساغند اردکان آغاز شد.


به گزارش اقتصادرسا،  شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در جهت تامین پایدار سنگ آهن به عنوان خوراک کارخانجات زنجیره فولاد خود، ذخیره سنگ آهن آنومالی شماره 10 در ایران مرکزی را در قالب قرارداد  مشارکت بخش عمومی و خصوصی در اختیار گرفت .
ذخیره این آنومالی که در فاصله ۳۰ کیلو متری مجتمع معدنی چادرملو قراردارد بر اساس مطالعات اولیه حدود 40 میلیون تن سنگ آهن با عیار 44 درصد برآورد گردیده که طی یک دوره 15 ساله( قابل تمدید) مورد اکتشاف و بهره برداری قرار خواهد گرفت.
با انجام این مشارکت، پيش بيني مي گردد بخشی از نیاز سنگ آهن  چادرملو با توجه به طرح های دردست اجرای این شرکت در زنجیره فولاد کشور تامين گردد .

روتیتر: پس از حضور در مجتمع صورت گرفت؛

محمدرضا موثقی نیا رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن پایش اقدامات صورت گرفته در مجتمع مس سونگون؛ از پروژه های توسعه ای این مجموعه دیدن کرد.


به گزارش اقتصادرسا به نقل ازروابط عمومی ایمیدرو، رئیس هیات عامل ایمیدرو امروز با هدف بررسی وضعیت طرح های توسعه صنعت مس، به استان آذربایجان شرقی سفر کرده و طی این برنامه، امیر خرمی شاد مدیرعامل شرکت ملی مس ایران و نیز سمیه خلوصی و حسام مقدمعلی معاونان ایمیدرو؛ موثقی نیا را همراهی می کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ابتدا پس از بازدید از کارخانه آهک هیدراته اهر؛ به شهرستان ورزقان عزیمت کرد و از کارخانه های تغلیظ فاز۱و۲ سونگون (ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن کنسانتره در سال) و همچنین پروژه در دست احداث فاز سه تغلیظ دیدن کرد.

کارخانه فاز ۳ تغلیظ سونگون با ظرفیت تولید ۴۵۰ هزارتن کنسانتره مس و سرمایه گذاری ۲۶۴ هزار میلیارد ریال و برآورد اشتغالزایی۱۴۵۰ نفری به صورت مستقیم و غیرمستقیم در دست احداث است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو همچنین از پروژه هیپ لیچینگ که با همت متخصصان ایرانی ساخته شده است؛ دیدن کرد.

روتیتر: در دیدار دکتر رئیسی و امامعلی رحمان مطرح شد؛

 روسای جمهور ایران و تاجیکستان بر بهره‌گیری از ظرفیت کمیسیون مشترک اقتصادی در جهت افزایش سطح تعاملات تجاری و اقتصادی و همچنین اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور تاکید کردند.



به گزارش اقتصادرسا ، دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز سه‌شنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به نیویورک، با آقای «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار که در مقر سازمان ملل برگزار شد، روسای جمهور دو کشور ضمن مرور آخرین وضعیت تفاهمات همکاری دوجانبه، بر ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی و همچنین افزایش تعاملات ایران و تاجیکستان در سازمان‌های بین‌المللی تاکید کردند.

 

رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور تاجیکستان ضمن ابراز نگرانی از حضور و فعالیت تروریست‌ها در افغانستان، بر ضرورت برگزاری جلسات مشترک وزاری خارجه کشورهای همسایه برای افزایش هماهنگی در مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات در افغانستان تاکید کرد.

 

دکتر رئیسی و امامعلی رحمان همچنین در این دیدار عدم دخالت بیگانگان در مسائل کشورهای منطقه را در ایجاد امنیت پایدار لازم و ضروری دانستند.

 

روسای جمهور ایران و تاجیکستان بر بهره‌گیری از ظرفیت کمیسیون مشترک اقتصادی در جهت افزایش سطح تعاملات تجاری و اقتصادی و اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور نیز تاکید کردند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: یکی از راهبردهای وزارت صمت و ایمیدرو؛ حمایت از "تولید صادرات محور" و همچنین "صنعت فولاد" است؛ در این راستا خود را مکلف می دانیم رفع چالش های فولادسازان از طریق سطوح بالای دولت را پیگیری کنیم.



به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی نیا که در نشست هم اندیشی با اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران سخن می گفت؛ افزود: ایمیدرو و انجمن تولیدکنندگان فولاد در جهت توسعه صنعت فولاد کشور همکاری در حوزه های مختلف را دنبال می کنند.

وی ضمن قدردانی از خدمات انجمن فولاد؛ گفت: با توجه به اینکه تصمیم گیری و تصمیم سازی در صنعت فولاد طی یک فرآیند دنبال می شود و همچنین شرایط بین المللی در آن تاثیرگذار است؛ رسیدن به نتیجه زمانبر و حتی باعث از دست رفتن برخی فرصت ها شده است.

وی با بیان اینکه ایمیدرو و وزارت صمت با توجه این شرایط آمادگی دارند تا چالش های این صنعت را برطرف کنند، اعلام کرد: راهبرد وزیر صنعت، معدن و تجارت تولید صادرات محور است که پایبند به آن هستیم و در جهت تحقق این مهم؛ به عنوان یک سازمان توسعه ای حمایت های لازم را از این بخش خواهیم داشت.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو به منظور رفع این چالش ها؛ آمادگی دارد تا مسائل را در سطوح بالای دولت سیزدهم دنبال کند و به زودی این جلسات تشکیل خواهد شد.

ارایه چالش ها توسط فولادی ها

در این نشست بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان، محمد آقاجانلو مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران و اعضای هیات مدیره انجمن فولاد حضور داشتند و به بیان مشکلات این صنعت پرداختند. مسائل ارزی، تنظیم بازار، تامین انرژی، قطعی برق و عوارض صادراتی از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح و به مورد بحث گذاشته شد.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه با صدور حکمی، علیرضا کاظمی را به‌عنوان سرپرست معاونت سرمایه‌های انسانی و سازماندهی این شرکت منصوب کرد.



گفتنی است علیرضا کاظمی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بوده و پیش از این به‌عنوان مدیر ناحیه تعمیرات مرکزی شرکت فولاد مبارکه مشغول به فعالیت بوده است.

افتخارات فولاد خراسان در نیمه اول سال



کسب عنوان «صادرکننده نمونه» استان

◀️کسب عنوان «ستاره روابط عمومی» و تندیس ۴ ستاره جشنواره روابط عمومی های کشور

◀️رکورد شکنی «تولید ماهانه شمش فولادی» در کارخانه فولادسازی ۲

◀️رکوردشکنی در «تولید روزانه محصول نهایی» ناحیه نورد – اردیبهشت ۱۴۰۲

◀️رکوردشکنی در «تولید روزانه شمش» در ناحیه فولادسازی- خردادماه ۱۴۰۲

◀️شکستن *رکورد ریخته گری پیاپی *در ناحیه فولاد سازی- خرداد ماه ۱۴۰۲

◀️شکستن رکورد «تامین و حمل مواد اولیه» در ناحیه گندله سازی- تیرماه ۱۴۰۲

◀️شکستن رکورد «تامین تجهیزات، ملزومات اولیه و نهاده‌های تولید» – تیرماه ۱۴۰۲

◀️تولید نخستین محصول شمش فولادی با ابعاد ۱۸۰ در ۱۸۰ میلیمتر در ناحیه فولادسازی- مردادماه ۱۴۰۲

◀️کسب نشان عالی «مسئولیت اجتماعی» در سومین جشنواره روابط عمومی ها و مسئولیت اجتماعی – شهریور ۱۴۰۲

◀️اعطای عنوان «سفیر مسئولیت اجتماعی» و تقدیر از مدیرعامل فولاد خراسان در سومین جشنواره روابط عمومی ها و مسئولیت اجتماعی- شهریور ۱۴۰۲

◀️رکوردشکنی در «تولید روزانه محصول نهایی (میلگرد مقطع ۲۲)» ناحیه نورد – شهریور ۱۴۰۲

◀️ بومی سازی تجهیزات (ساخت گهواره کوره فولادسازی) برای نخستین بار از زمان تاسیس شرکت- اسفند ۱۴۰۱

◀️ صعود در جدول «۱۰۰ شرکت برتر ایران» با ارتقای ۳ پله ای در جایگاه فولاد خراسان

روتیتر: در جمع سرمایه گذاران مجتمع مطرح شد؛

رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: ناحیه معدنی سنگان، می تواند محل تبلور جایگاه معدن در اقتصاد کشور شود.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمد رضا موثقی نیا که در جمع سرمایه گذاران مجتمع معدنی سنگان سخن می گفت، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره جایگاه بخش معدن و ضرورت توسعه این بخش، تصریح کرد: پهنه معدنی سنگان، به دلیل جایگاهی که در جذب سرمایه های بخش خصوصی، تولید و توسعه سنگ آهن در کشورمان دارد، قادر است محل تبلور شعار توسعه معدن شود.

در راستای منویات مقام معظم رهبری سنگان یکی از جبهه های مهم معدنی کشور است. پیشرفتی که این محدوده در بخش تولید داشته؛ موجب شده تا از آن به عنوان نخستین خط مقدم جبهه معدنی کشور نام برد و در این زمینه جا دارد از فعالان معدنی سنگان قدردانی کنم.

وی افزود: ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای تلاش می کند چالش های این حوزه را در راستای ماموریت های خود حل کند.

وی در عین حال اظهار داشت: سرمایه گذاری یکی از مهم ترین راهبردها در پیشبرد اهداف است و اگر از "استراتژی توسعه" حذف شود؛ معنای خود را از دستی می دهد.

وی درباره تولیدات سنگان گفت: سنگان در بخش استخراج باید نسبت به آمار سال گذشته ( 21 میلیون تن)؛ افزایش عملکرد داشه باشد.


تقویت زیرساخت ها در بخش انرژی

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین به جایگاه زیرساخت ها در تقویت جایگاه این حوزه، گفت: امروزه تامین انرژی از جمله گاز، برق و نیز آب، اهمیت روزافزونی برای تولید و برنامه های توسعه ای معدن پیدا کرده است از این رو تصور توسعه این بخش، بدون منظور کردن انرژی نمود عینی نخواهد داشت.

وی به مذاکرات مسئولان ارشد وزارت صمت با مدیران شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه همه جانبه این بخش، نیازمند تامین بلند مدت انرژی است و شاید یکی از گزینه ها، بهره گیری از یک میدان گازی برای معدن و صنایع معدنی باشد.

موثقی نیا در عین حال گفت: طی ماه های اخیر برای ترسیم وضعیت آینده بخش معدن و صنایع، معدنی تمرکز ویژه ای بر روی نقش معدن در برنامه هفتم توسعه و اصلاحات قانون معادن داشته ایم.

كميسيون تلفيق مجلس در مصوباتي خارج از قاعده، بالغ بر ۱۶۰۰۰ هزار ميليارد تومان (۱۶هزار همت) به هزينه هاي برنامه افزوده و ۳۰۰۰ همت هم از درآمدهاي آن كاسته و بدين ترتيب حدود ۲۰هزار همت كسري به آن تحميل كرده است.



به گزارش اقتصادرسا، لايحه برنامه هفتم توسعه در مرحله بررسي و اعمال تغييرات در مجلس شوراي اسلامي متوقف است. اين لايحه با ۱۱۸ ماده (مشتمل بر ۷۲۶ حكم) تقديم مجلس شوراي اسلامي شد كه از اين مجموعه احكام در كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي، ۱۰۶ حكم حذف و ۹۹۱ حكم جديد در قالب مواد مختلف الحاق شد. برخي از مهمترين اشكالات مصوبه كميسيون تلفيق برنامه هفتم عبارتست از:

۱ – حذف يا بي‌اثر ساختن بخش عمده‌اي از اصلاحات ساختاري مورد نياز دولت در حوزه‌هاي مختلف(حذف ۳۵ حكم ساختاري)

۲ – الحاق ۱۱۸ حكم بدون بررسي‌هاي لازم بصورت يكجا و كلي

۳ – تحميل بار مالي بالغ بر ۱۶۰۰۰ هزار ميليارد تومان (همت) بر اساس برآورد اوليه، بر خلاف اصل ۷۵ قانون اساسي

۴ – كاهش درآمدهاي پيش‌بيني شده توسط دولت، بالغ بر ۳۰۰۰ هزار ميليارد تومان(همت)

۵ – ايجاد ساختارهاي اداري جديد و گسترش تشكيلات دولت (ايجاد بيش از ۱۵ سازمان و نهاد دولتي جديد) مغاير با بند ۲۵ سياست‌هاي كلي برنامه هفتم

۶ – ايجاد نظامات اداري و استخدامي بدون توجه به اصل عدالت

۷ – حجم تغييرات به گونه‌اي است كه متن مصوب كميسيون سنخيتي با لايحه تقديمي دولت ندارد.

۸ – اين تغييرات رويكرد مساله محوري و حل مساله را تغيير داده و ايجاد ثبات اقتصادي، مهار تورم و رشد توليد را مشكل نموده است.

۹ – متن مصوب كميسيون، لايحه را به يك برنامه غير عملياتي تبديل نموده كه همانند برنامه‌هاي قبلي، بخش عمده آن در طول برنامه قابليت اجرا نخواهد داشت.

۱۰ - تغييرات ايجاد شده، خصوصاً مواردي كه سهم يا درصد مشخصي از بودجه براي دستگاه يا موضوع خاصي معين شده، علاوه بر مغايرت با قانون اساسي و سياست‌هاي كلي نظام، خلاف اصول بودجه ريزي بوده و راه را براي اعمال هرگونه اصلاحات ساختاري در بودجه خواهد بست. يكي از اصلاحات اساسي در بودجه، درج تمام منابع و مصارف دولت در سقف بودجه سنواتي است، ليكن «احكام تكليفيِ درصدي» در قوانين بالادستي هميشه مانع اجراي اين مهم شده است. سهمخواهي از بودجه به همه ذينفعان تسري پيدا كرده و هر دستگاهي سعي دارد سهم مشخصي از بودجه را در قوانين بالادستي براي خود تثبيت نمايد.

۱۱ – در موارد متعدد وظايف و اختيارات جاري و ذاتي دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مجدداً به صورت حكم قانوني برنامه انشاء شده است.

۱۲ - در تعيين اهداف كمي ضمن افزايش تعداد اهداف، تكاليف مالايطاق اعم از بار مالي و يا تناسب با منابع پايه موردنياز(آب، انرژي و...) يا زيرساختهاي سخت و نرمافزاري تعيين شده است كه موجب كاهش امكان تحققپذيري برنامه مي‌شود. تغييرات ايجاد شده در اهداف كمي فصول برنامه فراتر از از بنيه مالي و توان اقتصادي كشور است.

۱۳ - مقرر بود برنامه هفتم بر خلاف برنامه‌هاي قبلي «مساله محور» باشد در حالي كه عملاً با تغييرات اعمال شده با «برنامه جامعي» مشابه قوانين برنامه قبلي مواجه هستيم.

۱۴ - مقرر بود برنامه هفتم بر مسائل اصلي كشور كه در سياست‌هاي كلي برنامه تعيين شده است، متمركز شود در حالي كه احكام ناظر به مسائل مذكور از محتوا خالي شده و تمركز مورد نظر از بين رفته است.

۱۵ - مقرر بود برنامه هفتم صرفاً ناظر به توسعه كشور بر اساس سياست‌هاي كلي باشد و سهمخواهي بودجه‌اي جز در يك مورد مشخص(تقويت بنيه دفاعي) در برنامه منظور نشود، در حالي كه بر خلاف اين اصل مهم، در مصوبات كميسيون تلفيق براي قوه قضاييه، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سيما و وزارت راه و شهرسازي هم سهم از بودجه تعيين شده است. همچنين تغيير ساختارها و نظامات اصلي كشور در مغايرت با قانون اساسي و مسئوليت‌هاي قانوني قواي مختلف صورت گرفته است، از جمله، اصرار به مستثني شدن قوه قضاييه از قوانين و مقررات اداري، استخدامي، مالي و معاملاتي حاكم بر دستگاه‌ها بر خلاف اصل(۱۲۶) قانون اساسي و تغيير در تركيب كميسيون‌هاي داخلي هيات وزيران كه مصداق بارز نقض اصل تفكيك قوا است. همچنين برخي احكام اجرا نشده و غير قابل اجراي قانون برنامه ششم توسعه عيناً تنفيذ شده است.

۱۶ - قريب به اتفاق احكام الحاقي كميسيون ناظر به ايجاد و افزايش هزينه‌ها است و نه تنها بخشي از احكام درآمدي حذف شده، بلكه هيچ حكم موثري براي خلق و شناسايي منابع جديد براي تحقق برنامه‌ها و حل مسائل كشور تصويب نشده و اغلب احكام ناظر به منابع در لايحه دولت نيز حذف شده است.

به‌نظر مي‌رسد با عنايت به موارد فوق، با تصويب اين لايحه به ترتيبي كه در كميسيون تلفيق نهايي شده است نه‌تنها اهداف پيش‌بيني‌شده تحقق نخواهد يافت؛ بلكه ناترازي‌هاي كشور به‌ويژه ناترازي و كسري بودجه تشديد خواهد شد و نهايتاً دولت را در دوگانه مخرب عدم اجراي برنامه و يا اجراي برنامه از طريق افزايش حجم نقدينگي و به تبع آن ايجاد تورم قرار خواهد داد كه در هر دوحالت اين موضوع به ضرر مردم و كشور خواهد بود. برنامه مصوب كميسيون تلفيق بودجه مجلس، عملاً فاقد ماهيت برنامه پنجساله است و با اجراي آن اهداف مندرج در سياست‌هاي كلي برنامه ابلاغي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) به خصوص پيشرفت اقتصادي با نرخ رشد متوسط ۸ درصدي، ثبات در سطح عمومي قيمت‌ها، تك رقمي كردن تورم، اصلاح ساختار بودجه محقق نخواهد شد.

ماهيت تغييرات و الحاقات كميسيون نسبت به لايحه عمدتاً به نحوي است كه از يك‌سو به‌شدت به توقعات گروه‌هاي مختلف جامعه دامن مي‌زند و از سوي ديگر با توجه به بار مالي بيسابقه و غيرقابل تأمين آن پاسخگويي به اين توقعات امكان‌پذير نبوده و موجب ناترازي بودجه، نارضايتي عمومي، تورم شديد، سلب اختيارات قانوني دولت در دو سال پاياني و در نتيجه بي‌اثر شدن دستاوردهاي نظام و تهديد براي امنيت كشور خواهد شد.

منبع: ايرنا

مانیتور 27GR95QL ال‌جی تجربه فراگیری از گیمینگ را با صفحه نمایش OLED 27 اینچی و نرخ تازه‌سازی 240 هرتز ارائه می‌کند.



به گزارش اقتصادرسا، مانیتور گیمینگ UltraGear  ال‌جی با یک تم انحصاری الهام گرفته شده از گیمی با محبوبیت جهانی، تجربه فراگیری از گیمینگ را با صفحه نمایش OLED 27 اینچی و نرخ تازه‌سازی 240 هرتز ارائه می‌کند.

ال‌جی الکترونیکس (LG) برای هواداران لیگ قهرمانان از مانیتور گیمینگ UltraGear™ OLED (مدل 27GR95QL) با نسخه محدود رونمایی می‌کند. این مانیتور علاوه بر دارا بودن یک صفحه نمایش جذاب OLED  27 اینچی و نرخ تازه‌سازی 240 هرتز، از طراحی‌ها و آیکون‌های متمایزی برخوردار است که بر اساس بازخوردهای ارزشمند ارائه شده توسط گیمرهای لیگ قهرمانان توسعه یافته‎‌اند. از این طراحی‌ها و آیکون‌های دارای تم لیگ قهرمانان در نمای ظاهری و منوهای صفحه نمایش استفاده شده است. مانیتور 27GR95QL همان طور که از محصولات UltraGear انتظار می‌رود با ویژگی‌های گیمر محور تجربه گیمینگ روان و فراگیری را ارائه می‌کند.

مانیتور گیمینگ UltraGear OLED لیگ قهرمانان با نسخه‌ محدود جدیدترین نمونه‌ از شراکت قدرتمند ال‌جی و Riot  Games تولیدکننده و منتشرکننده لیگ قهرمانان است. گیم آنلاین محبوب صحنه نبرد (battle arena) که یک گیم غیر انفرادی بود که اولین بار در سال 2009 منتشر شد اکنون بیشترین تعداد هوادار را در میان تمامی ورزش‌های الکترونیکی دارد. در طول دهه گذشته بیش از 600 میلیون هوادار در لیگ قهرمانان بازی کرده‌اند و این بازی به طور متوسط ماهانه 180 میلیون بازیکن را به خود جذب است.
تبلیغات

مانیتور 27GR95QL که با در نظر گرفتن علاقه‌مندان به لیگ قهرمانان طراحی شده و برای بازی‌های رقابتی ایده‌آل است ابعاد صفحه نمایش سخاوتمندانه‌ای برابر با 27 اینچ دارد و از نرخ تازه‌سازی بالا و زمان واکنشی برابر با تنها 03/0 میلی‌ثانیه Gray-to-Gray (GTG) برخوردار است. رزولوشن QHD (1440×2560) نمایشگر OLED  این مانیتور از HDR10 نیز پشتیبانی کرده و 5/98 درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد تا با رنگ‌های دقیق و پر انرژی، جزئیات واضح و کنتراست عالی به هرچه زنده‌تر کردن گیم کمک کند.

مانیتور گیمینگ UltraGear OLED با نسخه محدود ال‌جی با استفاده از تم Hextech لیگ قهرمانان، آیکون‌ها و تصاویر بازی را در منوهای صفحه نمایش و طراحی بیرونی جسورانه و شیک خود گنجانده است. در پشت مانیتور و جلوی پایه آن علائم و نقوش شناخته شده گیم به کار رفته‌اند. گیمرها می‌توانند در هر صفحه نمایش از گزینه‌ها و تنظیمات منوهای دارای لوگوی گیم که با فونت‌ها و مرزها برای تحریک احساس لیگ قهرمانان جهان کامل‌تر شده‌اند لذت ببرند.

شرکت ال‌جی و Riot Games گذشته از مانیتور گیمینگ UltraGear OLED با نسخه محدود ال‌جی، در ابتکار عمل‌هایی با هدف رشد بین‌المللی ورزش‌های الکترونیکی نیز همکاری دارند. ال‌جی از سال 2022 در لیگ قهرمانان اروپا (LEC) مشارکت داشته و با تجهیز تیم‌های درجه یک خود با مانیتورهای گیمینگ پیشرفته UltraGear از این لیگ حرفه‌ای حمایت کرده است.

Sung Jun-ho رئیس بخش فروش و بازاریابی فن‌آوری اطلاعات در خارج از کشور گفت:”ما برای رونمایی از مانیتور گیمینگ UltraGear OLED با نسخه محدود خود با تم لیگ قهرمانان که با عملکردی خارق‌العاده و طراحی حیرت‌انگیز به صورت ویژه برای میلیون‌های هوادار لیگ قهرمانان در سراسر جهان تولید شده است هیجان زیادی داریم. ال‌جی به ترویج فرهنگ ورزش‌های الکترونیک در سراسر جهان متعهد بوده و پیوسته به تولید محصولات گیمینگ پریمیوم UltraGear برای پاسخ به نیازهای گیمرها ادامه می‌دهد.”

 مدل لیگ قهرمانان UltraGear با نسخه محدود ال‌جی به صورت انحصاری در بازارهای انگلستان، فرانسه، آلمان، اسپانیا، سوئد، ایتالیا، عربستان سعودی و کره جنوبی ارائه شده و در کشورهای ذکر شده نیز تنها از طریق LG.com قابل خریداری می‌باشد. مشتریانی که 27GR95QL را از طریق پیش‌سفارش خریداری کنند سه skin code از محبوب‌ترین مسابقات لیگ قهرمانی را دریافت خواهند کرد.* برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخبار جدید LG UltraGear  از اکانت رسمی توئیتر LG UltraGear (@UltraGearGaming) بازدید کنید.

انتهای پیام/

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که در هر سال چند تلویزیون OLED ال‌جی برای مشتریان ارسال می‌شود؟ شاید 100 هزار دستگاه یا حتی یک میلیون دستگاه؟ در نیمه اول سال به مشتریان تحویل داده است که این تعداد رکوردی است که رقبای این شرکت فقط می‌توانند در رویاهای خود ببینند!


به گزارش اقتصادرسا ؛بر طبق تحقیقات بازار انجام شده توسط شرکت Omdia، ال‌جی در شش ماه اول سال بر اساس مجموع کالای ارسالی بیش از 55 درصد از بازار جهانی تلویزیون‌های OLED را به خود اختصاص داده است. ال‌جی اکنون به عنوان یکی از شرکت‌های پیشگام و مشهور در زمینه تولید تلویزیون‌های OLED دهمین سالگرد نوآوری خود را در چنین فضایی جشن می‌گیرد و بار دیگر از تاج پادشاهی خود در قلمرو تلویزیون‌های پریمیوم دفاع کرده و جایگاه تلویزیون‌های LG OLED را به عنوان نقطه اوج تلویزیون‌های پریمیوم تحکیم می‌کند.
ترند "هر چه بزرگ‌تر بهتر" همچنان در بازار تلویزیون برتری دارد و این خبر بسیار خوبی برای ال‌جی است.  با روی آوردن تعداد بیشتر و بیشتری از مردم به تهیه تلویزیون‌های سایز بزرگ برای فضای زندگی خود، مدل‌های 75 اینچی به بالا به بیش از 4/11 درصد از کل تلویزیون‌های OLED فروخته شده رسیده در حالی که نرخ رشد متوسط ارسال به مشتریان سالانه بیش از 90 درصد نسبت به 5 سال گذشته رشد کرده است. ال‌جی در این ترند رو به رشد با رقم چشمگیر 2/64 درصد از کل تلویزیون‌های 75 اینچی OLED با حفظ جایگاه برتر خود به سلطه بر بازار ادامه می‌دهد.
ال‌جی با هدف پاسخ به موج جدید تقاضا برای تلویزیون‌های بزرگ و پریمیوم در نیمه دوم سال 2023 از تلویزیون خارق‌العاده LG SIGNATURE OLED M (مدل 97M3) در ماه جولای رونمایی کرد که اولین راه‌کار وایرلس 4K  120 هرتز در جهان برخوردار بوده و دستیابی مشتریان به آزادی عمل در انتخاب جای تلویزیون را آسان‌تر می‌کند.
ال‌جی موجی از 10 میلیون دستگاه تلویزیون (OLED و LCD) را در جهان به راه انداخت که به شرکت کمک کرد 2/16 درصد از درآمد تلفیقی بازار جهانی تلویزیون را از آن خود کند.
علی‌رغم رکود بازار جهانی، تلویزیون ال‌جی بر تقویت مدیریت موجودی خود و تضمین سود بالاتر پافشاری کرد و به صورت فعالانه رویکردی استراتژیک را برای نمایشگرهای پریمیوم و بسیاربزرگ خود در پیش گرفت. و این تعهد به طور قابل توجهی جواب داده است، به طوری که فروش تلویزیونهای OLED ال‌جی اکنون حدود 30 درصد از درآمد کلی این شرکت را تشکیل می‌دهند.
مجموع تلویزیون‌های ارسالی در نیمه اول سال 2023 بیش از 92 میلیون دستگاه بود که با عملکرد نیمه اول سال گذشته متناسب بود. بخش تلویزیون‌های OLED که چند سالی است که توسط ال‌جی رهبری می‌شود در سال جاری تا همین لحظه از رکورد 2 میلیون ارسال عبور کرده است که برای ادامه سال 2023 بسیار خوب است.
تلویزیون‌های OLED پس از کسب 3/9 درصد از کل درآمد تلفیقی در نیمه اول سال به تسلط خود بر بازار جهانی ادامه می‌دهند. در حالی که Omdia پیش‌بینی می‌کند تلویزیون‌های OLED بیش از این خواهند درخشید و حداقل 43 درصد از سهم درآمد از میان تلویزیون‌های پریمیوم‌ بالای 1500 دلاری را به خود اختصاص خواهند داد.
برای اطلاع از جدیدترین اخبار تجارت سرگرمی‌های خانگی و کسب اطلاعات بیشتر درباره نوآوری‌های پیشگام جهانی ال‌جی به LG Newsroom مراجعه کنید.
# # #
شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی الکترونیکس
شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی یکی از رهبران صنعت تلویزیون‌ها و سیستم‌های صوتی و تصویری و یک مبتکر جهانی شناخته شده برای پیشتازی تلویزیو‌ن‌های OLED است که انقلابی در گروه تلویزیون‌های رده‌بالا محسوب می‌گردد. ال‌جی به بهبود زندگی مشتریان با محصولات نوآورانه سرگرمی‌های خانگی متعهد است که توسط تلویزیون‌های برنده جوایز OLED و تلویزیون‌های QNED Mini LED  بهره‌مند از فناوری Quantum Dot NanoCell و راهکارهای صوتی توسعه یافته با همکاری Meridian Audio به آن دست یافته است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ال‌جی به سایت www.LGnewsroom.com مراجعه کنید.
روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری
شماره تماس: 26205940
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دکتر مرجان مهدوی غروی مسئول تجاری‌سازی و دبیر جشنواره جایزه از دانشگاه گلرنگ گفت: در راستای مسئولیت اجتماعی و حمایت از استارتاپ‌ها و کسب و کارها جایزه استارت‌آپی استاد محمد کریم فضلی راه‌اندازی گردید که عملاً با این جایزه بتوانیم به استارتاپ کمک کنیم.

به گزارش اقتصادرسا، خانم دکتر مرجان مهدوی غروی مسئول تجاری‌سازی و دبیر جشنواره جایزه از دانشگاه گلرنگ زیر مجموعه گروه صنعتی گلرنگ در نشست خبری با مطرح نمودن موضوع فوق ادامه داد: جایزه استارت‌آپی استاد محمد کریم فضلی در سال ۱۳۹۹ توسط خانم دکتر فضلی به آقای دکتر فضلی پیشنهاد گردید و در آن زمان توسط ایشان پذیرفته شد و مسئولیت اجرای آن به دانشگاه گلرنگ محول گردید. این موضوع در راستای مسئولیت اجتماعی و حمایت از استارت‌آپ‌ها و کسب و کارها در برنامه گروه صنعتی گلرنگ و دانشگاه گلرنگ قرار گرفت که اولین دوره آن در سال ۱۴۰۰ برگزار شد و ۶۷۵ استارتاپ در جایزه اول شرکت کردند.

وی ادامه داد: پروسه ارزیابی آنها در سه مرحله صورت گرفت، اولین مرحله توسط دانشگاه گلرنگ انجام شد و تعدادی از آنها برگزیده شدند که در مرحله دوم توسط مدیران میانی گروه صنعتی گلرنگ ارزیابی گردیدند و به مرحله سوم راه پیدا کردند که در آن مرحله توسط مدیران ارشد گروه صنعتی گلرنگ ارزیابی‌ها صورت گرفت. در اجرای این پروسه هدف اصلی آن بود که حداکثر استفاده از استارتاپ‌ها صورت گیرد.

یکی از مراحلی که در این ارزیابی‌ها در نظر گرفته شد آن بود که در مرحله دوم استارتاپ‌هایی که قابلیت سرمایه‌گذاری در آنها وجود داشت و امتیازهای لازمه را کسب کرده بودند عملاً از روند جایزه خارج شدند و مستقیم به پروسه سرمایه‌گذاری رفتند و مابقی آنها به مرحله سوم راه پیدا کردند.

وی در خصوص شرایط مناسب و محاسن حضور استارتاپها در این پروسه گفت: حتی از طرفی برخی استارتاپ‌ها که به روش‌های عملیاتی آگاهی نداشتند، مواردی همچون چگونه می‌توانیم بفروشیم یا تیم را با هم منسجم کنید و غیره در روند ارزیابی در مرکز رشد دانشگاه گلرنگ به آنها آموزش داده شد و آنها نیز توانستند حداکثر استفاده را از این شرایط ببرند.

در اولین دوره برگزاری جایزه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۷۵ استارتاپ شرکت کردند و ۳۳۹ مورد از آنها به مرحله دوم راه پیدا کردند و ۴۰ مورد از آنها به مرحله سوم رسیدند و همچنین ۴۰ استارتاپ وارد پروسه سرمایه‌گذاری شده و به گروه صنعتی گلرنگ پیوستند و در نهایت ۱۶ استارتاپ به مرحله نهایی و برگزیدگی رسیدن که به آنها جوایز ارزنده‌ای داده شد. مبلغ جمع این جوایز ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان بوده که آنها با این مبلغ توانستند کسب و کار خود را رشد دهند.

در سال ۱۴۰۱ دور دوم جایزه برگزار شد که ۶۹۷ استارتاپ شرکت کرده بودند که ۲۲۰ مورد به مرحله دوم راه پیدا کردند در عین‌حال از آنها ۴۰ مورد برای سرمایه‌گذاری انتخاب شدند و در ادامه ۸۱ مورد به مرحله سوم رفتند و در نهایت ۱۱ استارتاپ برگزیده شدند که جوایز ارزنده‌ای به آنها تعلق گرفت. مجموع کل مبلغ این جوایز ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

دکتر مهدوی افزود: یکی از موارد مهم در این جایزه این است که استارتاپ‌ها در تمامی حوزه‌ها می‌توانند فعالیت داشته باشند و می‌توانند برای این جایزه ثبت نام کرده و مورد ارزیابی قرار بگیرند، آنچه که جایزه استارت‌آپی استاد محمد کریم فضلی را با دیگر جایزه‌ها متمایز می‌کند این است که گروه صنعتی گلرنگ در مجموع ۷ هلدینگ بزرگ دارد که بالغ بر ۴۵۰ شرکت در زمینه‌های مختلف در آن فعال می باشند، شرکت های گروه در واقع در تمامی حوزه‌ها از جمله صنعت، خدمات، کشاورزی، فروشگاه زنجیره‌ای، مواد خوراکی، خودرو برقی، پالایشگاه نفت، صنعت طلا و غیره فعالیت دارند. و عملاً این امکان برای استارتاپ‌ها وجود دارد در همه حوزه‌های فعالیتی دراین جایزه حضور پیدا کنند. و این امکان وجود دارد در همه زمینه‌ها برای آنها سرمایه‌گذاری انجام داد و آنها جذب گروه صنعتی گلرنگ شوند.

وی در خصوص حمایت‌های بیشتر از استارتاپ‌ها گفت: آنها می‌توانند در فن بازار نیز شرکت کنند و محصول خود را ارائه کنند و از طرفی در دانشگاه گلرنگ شرایط به گونه ای محیا است که آنها می‌توانند کوچ شوند و دوره‌هایی با تخفیفات ویژه‌ای ببینند که برای آنها در نظر گرفته شده است. همچنین در مرکز رشد دانشگاه امکاناتی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است، حتی برای برخی از آنها محل استقرار نیز مهیا گردیده است.

دکتر مرجان مهدوی در خصوص معرفی دانشگاه گلرنگ گفت: دانشگاه گلرنگ از گروه سازمانی مجموعه گروه صنعتی گلرنگ بوده که دپارتمان کاملاً مجزا دارد و هدف اصلی آن بازوی علمی و فناوری گروه صنعتی گلرنگ می باشد. و همین عامل باعث می‌شود درگاه استارتاپ‌ها از دانشگاه بتواند بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشند.

از طرفی دانشگاه گلرنگ بخش علمی کاربردی است که زیر مجموعه وزارت علوم می‌باشد و البته دپارتمان‌های ما به صورت مستقل هستند تا بتوانند بهترین تاثیرگذاری و کمک در حوزه آموزشی و بخش کسب و کار و مرکز علمی کاربردی را داشته و خدمات ارائه کنند. و اینکه بتوانیم در حوزه تجاری‌سازی و کمک به استارتاپ‌ها از طریق مرکز رشد دانشگاه گلرنگ تاثیرگذاری خوبی داشته باشیم و شرایط خدمتگزاری برای آنها را فراهم نماییم.

وی در پایان به زمان برگزاری سومین دوره جایزه اشاره کرد و گفت: اختتامیه سومین دوره جایزه استارت‌آپی استاد محمد کریم فضلی هفته آخر بهمن و هفته اول اسفند ماه برگزار خواهد شد. و البته افزود ارزیابی‌ها شروع شده است و در عین حال کماکان ثبت نام ادامه دارد و استارتاپ‌ها می‌توانند تا آخر مهر ماه ثبت نام کنند و البته ممکن است این مهلت تمدید نیز بشود.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top